2014-10-17, 19:13
Medlem
Ismails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
men det är bara att läsa. jesus snackar från vaggan och är enligt muhammed en förbannad profet.
Ja, det var Jesus första mirakel enligt Koranen. Han talade i vaggan för att rättfärdiga sin mor. Judarna menade att hon begick otukt, men Maria pekade på barnet och Jesus talade. Du kan se detaljerna i detta videoklipp (10 min):

http://www.youtube.com/watch?v=HVKt7h-VEtw
Senast redigerad av Ismail 2014-10-17 kl. 19:34.
Citera
2014-10-17, 20:56
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
"En talande bäbis HAAAHAHA det kan man ju inte tro på. Näe han gjorde ju vatten till vin fattaru."

Jag tror jag just bevittnat flera både talande och skrivande bäbisar!

Talande myror då?
Citera
2014-10-17, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ismail
Ja, det var Jesus första mirakel enligt Koranen. Han talade i vaggan för att rättfärdiga sin mor. Judarna menade att hon begick otukt, men Maria pekade på barnet och Jesus talade. Du kan se detaljerna i detta videoklipp (10 min):

http://www.youtube.com/watch?v=HVKt7h-VEtw

hur gammal var jesus när han började snacka ?
Citera
2014-10-17, 21:05
Medlem
Ismails avatar
Citat:
hur gammal var jesus när han började snacka ?
Jag vet ej, kanske några dagar, några månader?
Citera
2014-10-17, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
"En talande bäbis HAAAHAHA det kan man ju inte tro på. Näe han gjorde ju vatten till vin fattaru."

Jag tror jag just bevittnat flera både talande och skrivande bäbisar!

ja men det finns hur många tokigheter som helst i koranen.
Här har vi suran igen. Asså en VAGGA, har längstgånde medar eller snedgående medar, ( den ena är väl tulla och den andra är en vagga ) men bäbisar läggar man i en vagga när de är nyfödd upp till ca 4-6 månader - vaggan är rätt liten om den inte är en jätte stor vagga förstås, då kan nog ett barn få plats i den upp till 1 år, om den pressar ihop benen lite.

Så alltså skulle jesus har sagt allt detta i suran när han var ca 1 år, hur troligt är det ?

Om du har barn vet du hur många ord de kan vid ca 1 års ålder....

ja... ---------->

[5:110] إِذْ قَالَ اللّهُ يَا عِيسى ابْنَ مَرْيَمَ اذْكُرْ نِعْمَتِي عَلَيْكَ وَعَلَى وَالِدَتِكَ إِذْ أَيَّدتُّكَ بِرُوحِ الْقُدُسِ تُكَلِّمُ النَّاسَ فِي الْمَهْدِ وَكَهْلاً وَإِذْ عَلَّمْتُكَ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَالتَّوْرَاةَ وَالإِنجِيلَ وَإِذْ تَخْلُقُ مِنَ الطِّينِ كَهَيْئَةِ الطَّيْرِ بِإِذْنِي فَتَنفُخُ فِيهَا فَتَكُونُ طَيْرًا بِإِذْنِي وَتُبْرِئُ الأَكْمَهَ وَالأَبْرَصَ بِإِذْنِي وَإِذْ تُخْرِجُ الْمَوتَى بِإِذْنِي وَإِذْ كَفَفْتُ بَنِي إِسْرَائِيلَ عَنكَ إِذْ جِئْتَهُمْ بِالْبَيِّنَاتِ فَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُواْ مِنْهُمْ إِنْ هَذَا إِلاَّ سِحْرٌ مُّبِينٌ [5:110]
Då skall Gud säga: "Jesus, son av Maria! Minns Mina välgärningar mot dig och din moder - hur Jag stärkte dig med helig ande [och lät dig] tala till människorna både i vaggan och i mogen ålder och hur Jag delgav dig uppenbarelsen och visdom och Tora och Evangeliet och hur du ville med Min tillåtelse forma något liknande en fågel i lera och andas på den för att den med Min tillåtelse skulle bli en fågel och hur du med Mitt tillstånd botade de blinda och de spetälska och hur du väckte de döda till liv med Mitt tillstånd och hur Jag höll tillbaka israeliterna [som ville döda dig] när du kom till dem med klara bevis, och de av dem som förnekade sanningen sade: "Detta är helt uppenbart ingenting annat än bländande och förhäxande vältalighet!"
Citera
2014-10-17, 21:08
Medlem
Citat:
Jag vet ej, kanske några dagar, några månader?

har du sett en muslim unge snacka så många Words som det är i suran typ som är några dagar gammal eller några månader ?
Citera
2014-10-17, 21:33
Medlem
Ismails avatar
Citat:
har du sett en muslim unge snacka så många Words som det är i suran typ som är några dagar gammal eller några månader ?
Du förstod säkert att det var ett mirakel?
Citera
2014-10-17, 21:37
Medlem
Citat:
Du förstod säkert att det var ett mirakel?

är det ett mirakel att en bäbis snackar från vaggan, har du sett en bäbis snacka ifrån vaggan, säga så många ord som jesus säger i suran ? det vill jag ha svar på, det finns inte.

samma sak - är det ett mirakel att muhammed har delat månen i 2 delar ? hur kom han dit ?

samma sak är det ett mirakel att muhammed under en natt lämnade hänghalmen och drog i väg från medina eller mekka till ett annat land / stad Jerusalem ?

ordet Jerusalem nämns inte i koranen !
Citera
2014-10-17, 21:43
Medlem
Ismails avatar
Citat:
är det ett mirakel att en bäbis snackar från vaggan, har du sett en bäbis snacka ifrån vaggan, säga så många ord som jesus säger i suran ? det vill jag ha svar på, det finns inte.

samma sak - är det ett mirakel att muhammed har delat månen i 2 delar ? hur kom han dit ?

samma sak är det ett mirakel att muhammed under en natt lämnade hänghalmen och drog i väg från medina eller mekka till ett annat land / stad Jerusalem ?

ordet Jerusalem nämns inte i koranen !
Ordet jerusalem nämns inte men klippmosken nämns i koranen.

Moses delade havet, varför skulle inte Muhammed dela månen? Är det omöjligt för Gud?

Jesus första mirakel var att tala i vaggan för att rättfärdiga sin mor. Det står så i Koranen och vill du inte tro på det så är det upp till dig.
Citera
2014-10-17, 21:46
Medlem
Citat:
Ordet jerusalem nämns inte men klippmosken nämns i koranen.

Moses delade havet, varför skulle inte Muhammed dela månen? Är det omöjligt för Gud?

Jesus första mirakel var att tala i vaggan för att rättfärdiga sin mor. Det står så i Koranen och vill du inte tro på det så är det upp till dig.

ja, det är skillnad på att hålla sig på land eller ute i rymden.

att dela hav är nog inte ett problem för Gud eller en saga men att åka en natt och dela månen i 2 delar....
Hoppas muhammed kom dit i nått rymdskepp.
Citera
2014-10-17, 21:55
Medlem
Ismails avatar
Citat:
ja, det är skillnad på att hålla sig på land eller ute i rymden.

att dela hav är nog inte ett problem för Gud eller en saga men att åka en natt och dela månen i 2 delar....
Hoppas muhammed kom dit i nått rymdskepp.
Nej, så står det inte i Koranen. Det står att han befann sig på jorden och några ville se ett mirakel och Muhammed utförde miraklet. De trodde givetvis inte sina ögon och anklagade honom för att vara en magiker. Läs sura 54 för mer detaljer:

[54:1] STUNDEN NÄRMAR sig och månen har rämnat!

[54:2] Men om de [som förnekar sanningen] får se ett tecken, vänder de sig bort och säger: "Alltid dessa trollkonster!" -

[54:3] De är beslutna att avvisa [sanningen] och följer [bara] vad de själva tycker och önskar. Men allt har sin fasta bestämmelse.
Senast redigerad av Ismail 2014-10-17 kl. 22:46.
Citera
2014-10-17, 22:04
Medlem
Citat:
Nej, så står det inte i Koranen. Det står att han befann sig på jorden och några ville se ett mirakel och Muhammed utförde miraklet. De trodde givetvis inte sina ögon och anklagade honom för att vara magiker. Läs sura 54 för mer detaljer:

[54:1] STUNDEN NÄRMAR sig och månen har rämnat!

[54:2] Men om de [som förnekar sanningen] får se ett tecken, vänder de sig bort och säger: "Alltid dessa trollkonster!" -

[54:3] De är beslutna att avvisa [sanningen] och följer [bara] vad de själva tycker och önskar. Men allt har sin fasta bestämmelse.

märkligt att muhammed kan kluva månen i 2 delar vare sig från jorden eller från himlen.

det tror muslimerna på!

Men att Gud kan bli människa är helt omöjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in