2014-10-17, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lottaberg
Så du har inte talat om påhittet om "spelberoende"?

Du har ingen aning om ifall det är påhittat eller inte. Lika lite som jag.
Citera
2014-10-17, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kassmachin
Det finns olika anledningar till utbrändhet. Men jag vill nog påstå att allt för många timmar, för lite sömn, stress etc är det som skapar utmattning allt som oftast. I fallet Jimmie är det klart att hans offentliga roll och den kritik han fått ta emot tar hårt på hans psyke. Samtidigt tror jag inte att det är en slump att han blir utbränd just efter sin mest omfattande valrörelse någonsin.

Det känns som att hans långa arbetsdagar påverkat hans mentala hälsa, och med det blir han också givetvis mer sårbar för utomstående skottsalvor.

Ditt exempel appliceras inte heller alldeles för väl på Jimmieboy! Jimmie motarbetas inte internt på sitt företag. Tvärtom har han förmodligen stor makt i utformningen av partiet, och hans arbete har även givit stor utdelning i form av närmare 800k röster. Det hade gett mig energi, och jag hade även känt att jag ju faktiskt var på helt rätt väg. Så jag hade orkat rätt länge, om jag verkligen trodde på mitt arbete.

Mitt aforism gällde inte generellt partiet, utan snarare Riksdagen.

I övrigt vet jag det mesta om extremt långa arbetsdagar och nattskift under nio år med tre barn, guldletande utomlands,(rekordet är 18 raka skift, dag som natt, vilket renderade 3 timmar på sjukhuset) sena kvälls-skift etc,etc. Kort sagt: Been there, done that.

Men att dra växlar på Jimmies "mentala hälsa" är väl magstarkt.

Dessa Internet-doktorer...
Citera
2014-10-17, 20:13
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Så du har inte talat om påhittet om "spelberoende"?

Läs mina inlägg om du inte tror mig.

Så kan du besvara frågan nu eller inte? om du inte kan källa dina påståenden kan du iaf säga det väl?
Citera
2014-10-17, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Jobbigt för personen Åkesson.
Dock har jag lite svårt att tycka synd om företrädare för ett parti som vill stänga gränserna och skicka tillbaka asylsökande till flyktinglägret de kom ifrån. Dessa flyktingar har det verkligen tufft. Kanske något för Jimmie att prova under sin rehab.
Konsekvenserna för SD är förödande om inte Jimmie kommer tillbaka. Har svårt att se någon i det partiet som ens är i närheten av hans ,trots allt, skickliga argumentationsteknik.

Att du orkar. Du har för länge sedan bränt ditt förtroendekapital på det här forumet i allmänhet och i politikdelen i synnerhet. Sluta hyckla så förbannat. Ditt hat mot SD har lyst igenom sedan länge.
Finns det möjlighet att du kan ta samma plan härifrån som Özz?
Svenskarna är trötta på hat. Det finns några små regler som t.o.m ödmjuka lågmälda svenskar följer. En är att man sparkar inte på någon som ligger.
Citera
2014-10-17, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nekst

Va? Det har ju noll verklighetsanknytning utan är rena fantasier från SD-hatare som aldrig ens sett Åkesson IRL.
Citera
2014-10-17, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Läs mina inlägg om du inte tror mig.

Så kan du besvara frågan nu eller inte? om du inte kan källa dina påståenden kan du iaf säga det väl?

Jag frågar om källa angående ditt förtal. Och du har ju ingen - eller hur!
Citera
2014-10-17, 20:21
Medlem
Citat:
Va? Det har ju noll verklighetsanknytning utan är rena fantasier från SD-hatare som aldrig ens sett Åkesson IRL.

Han har ju SJÄLV sagt att "det här är en väckarklocka" när han konfronterades om spelandet, så nog är det väl något av ett problem för honom. Det behöver inte vara ett beroende, men att han personligen uttalar sig sådär tyder ju på att något är snett.

Jag förstår att du är ledsen över att din idol mår dåligt, men köp för fan inte allt rakt upp och ner. Våga ifrågasätta t.o.m Jimmie-boy.
Citera
2014-10-17, 20:22
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Även Aftonbladetprofilen Fredrik Virtanen skriver på ett sätt som flera personer tolkat som hånfullt.

"Jag skulle också bli helt knäckt av att leda ett föraktparti. Krya på dig", twittrar han.

I en senare tweet förklarar Fredrik Virtanen sig dock:

"Alltså på riktigt. Jag ironiserar inte. Att leva med att man aktivt arbetar för att flyktingar ska dö eller sitta i tältläger måste påverka".

http://www.dagensmedia.se/nyheter/print/dagspress/article3856875.ece
Citera
2014-10-17, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Aftonbladets Lena Mellin: "Finns risk att han inte kommer tillbaka".

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valaret2014/article19713336.ab
Citer in vad som skrivs. Vi är många här som totalvägrar att ge Aftonbladet och Expressen stöd och pengar genom besök på deras sidor.
Intressant att hon skriver "risk" och inte chans...dock inte förvånande som den hycklare hon är.
Citera
2014-10-17, 20:26
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Det kanske har nämnts, men enligt SVT:s Rapport var det enligt Valu 40 procent som angav att Jimmie Åkesson var det viktigaste skälet för att de röstade på SD. Så han är definitivt viktig för partiets fortbestånd.

Så är det för alla partier. Felet du gör är att du förutsätter att nästa partiledare i så fall lockar exakt noll människor. Åkesson är inte särskilt bra retoriskt ärligt talat, och det kanske vore läge att byta snart i vilket fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nekst

Klart det är påhitt. Det finns ingen källa om "spelberoende" förutom inlägg av anonyma SD-hatare här. Det är inte värt så mycket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Förnekelsen är ett faktum. Det är allmänt känt att han har ett spelmissbruk. Jag tror det är orsaken till att han tar ett break.

/ Leif

Jag tror du har sjukt fel. Vågar sätta en hundring på att du har fel, sätter du emot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in