Citat:
Ursprungligen postat av
Kassmachin
Det finns olika anledningar till utbrändhet. Men jag vill nog påstå att allt för många timmar, för lite sömn, stress etc är det som skapar utmattning allt som oftast. I fallet Jimmie är det klart att hans offentliga roll och den kritik han fått ta emot tar hårt på hans psyke. Samtidigt tror jag inte att det är en slump att han blir utbränd just efter sin mest omfattande valrörelse någonsin.
Det känns som att hans långa arbetsdagar påverkat hans mentala hälsa, och med det blir han också givetvis mer sårbar för utomstående skottsalvor.
Ditt exempel appliceras inte heller alldeles för väl på Jimmieboy! Jimmie motarbetas inte internt på sitt företag. Tvärtom har han förmodligen stor makt i utformningen av partiet, och hans arbete har även givit stor utdelning i form av närmare 800k röster. Det hade gett mig energi, och jag hade även känt att jag ju faktiskt var på helt rätt väg. Så jag hade orkat rätt länge, om jag verkligen trodde på mitt arbete.
Mitt aforism gällde inte generellt partiet, utan snarare Riksdagen.
I övrigt vet jag det mesta om extremt långa arbetsdagar och nattskift under nio år med tre barn, guldletande utomlands,(rekordet är 18 raka skift, dag som natt, vilket renderade 3 timmar på sjukhuset) sena kvälls-skift etc,etc. Kort sagt: Been there, done that.
Men att dra växlar på Jimmies "mentala hälsa" är väl magstarkt.
Dessa Internet-doktorer...