2014-10-17, 20:00
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Ett NATO-medlemskap är fullständigt uteslutet nu med vår peace-love-understanding-regering. Att rusta upp försvaret är också uteslutet, och då står vi där, ensamma. NATO har ju uttryckligen sagt att vi får klara oss på egen hand såvida vi inte ansluter oss till dem.
Citera
2014-10-17, 20:01
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
nä precis, sålänge sånna som du sitter och styr så kommer det inte hända. ta fan istället och satsa på det han säger så ska du se att vi får igenom ett starkare försvar och ett bättre samarbete med närliggande länder. det är sånna som DU som bromsar ett starkt svenskt försvar.
Medlemskap i Nato är det bästa försvar vi kan ha.
Tvivlar du? Kolla på Baltikum.
Dom hade varit totalt överkörda av Ryssland utan Nato.
Nu är dom medlemmar och vad är skillnaden? Jo Ryssen vågar inte röra dom överhuvudtaget.
Citera
2014-10-17, 20:02
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Nu är dom medlemmar och vad är skillnaden? Jo Ryssen vågar inte röra dom överhuvudtaget.
Sant. Utan NATO hade hela Baltikum bestått av ryska delrepubliker numera.
Citera
2014-10-17, 20:03
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Och lösningen är vadå? Säg inte att det är att vi bygger upp vårat försvar igen för det vet du och jag att det inte kommer att hända.

Lösningen är som jag sa, rusta upp, man måste ju börja nånstans eller hur? Eller ska vi sitta apatiska och skita i att rusta upp menar du och springa till NATO och rövslicka dem? Fyfan för din logik och andra som delar den.

Men om du frågar mig..jag hoppas på revolution i Sverige och att vi FÖR EN GÅNGS SKULL FÅR EN LEDARE SOM BRYR SIG OM SVENSKARNAS SÄKERHET ISTÄLLET FÖR ALL JORDENS FOLK.
Citera
2014-10-17, 20:04
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
Varje gång jag hör om det svenska försvaret i media tänker jag alltid på detta klipp;
https://www.youtube.com/watch?v=TqEQ58N8JME#t=344

Har klippt fram till 5:44 och det räcker att titta i drygt 25 sekunder.
Ta random tråd/diskussion på Flashback. Oavsett ämne > blanda in Åkesson, SD och invandring. Så typiskt...
Citat:
Ursprungligen postat av Ostkupa
Tittar just nu på Marine traffick
Alla marinens flytetyg lär inte synas där...
Citat:
Ursprungligen postat av nickey89
Vrf skulle man vilja ta Sverige fattar inte dt vad har vi av värde
Dom vill inte ta Sverige. Om nu utländska ubåtar befinner sig i våra vatten så gör dom det för att:
  1. Provocera/testa våra förmågor och beredskap
  2. Samla in information om djup, militäranläggningar, fartyg m.m.
  3. Sabotera någonting
  4. Hämta eller lämna någonting i Svensk territorium
Om utländska ubåtar befinner sig i Stockholms skärgård just nu så tror jag på det förstnämnda alternativet.
Citat:
Ursprungligen postat av yvdoi
Tänkte på när dom sa att uppgifterna kom från en "trovärdig källa" så kan väl de vara från en av alla färjor som går till åladn/Estland?
Tror mer på en f.d försvarsanställd. Någon "expert" med andra ord... vem skulle man annars klassa som trovärdig?
Citat:
Ursprungligen postat av oskich
Vore lite komiskt om det var denna dom "hittat"...

http://www.djuronaset.com/aktiviteter/till-havs/ubatsaventyr/

Baserad på Djurö, precis intill Kanholmsfjärden ;-)
HA HA HA!

Tänk er skräcken att sitta i den där lilla skiten och få sjunkbomber fällda över sig.
Citera
2014-10-17, 20:04
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Och där kom det...
Detta är en övning som de låtit gå skarp i media.
Säkerligen en ubåt från Nederländerna som "jagas".
Folk borde fundera hur självständig och fri svensk media är...

Att du inte begriper att det är en Rysk ubåt som spanar på övningen visar hur dåligt insatt du är.
Citera
2014-10-17, 20:05
Medlem
Pågår det eftersök vid Vita märren utanför Vindö?

WGS84
59°21'5.5"N 18°45'6.1"E
WGS84 DDM
59°21.092'N 18°45.101'E
WGS84 decimal (lat, lon)
59.351527, 18.751688
RT90
6584903, 1667589
SWEREF99 TM
6585206, 713269

Där har man tidigare spanat efter undervattensverksamhet under 80-talet
Citera
2014-10-17, 20:06
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Rusta upp försvaret som landsförrädarna skrotat, hemvärnet? Du menar henfjollorna?

de du kallar henfjollorna hittar du på högkvarteret. Där är de en maktfaktor. Hemvärnets folk sover i tält inte på hotell.
Citera
2014-10-17, 20:07
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:

Men då tycker jag att man ska va lite smart och taktisk här, vi har ett guldläge. Att ha baltikum som ett hölje med nato i ryggen, men samtidigt ha ett starkt svenskt försvar, är det bästa för att stå utanfr ett nato medlemskap minskar motsättningar med ryssen samtidigt som man kan göra skada om de nu skulle utföra en attack och lyckas bryta sig igenom baltikum och dess nato försvar.

man behöver inte va dummare än man är smart.
Citera
2014-10-17, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Ta random tråd/diskussion på Flashback. Oavsett ämne > blanda in Åkesson, SD och invandring. Så typiskt...

Alla marinens flytetyg lär inte synas där...

Dom vill inte ta Sverige. Om nu utländska ubåtar befinner sig i våra vatten så gör dom det för att:
  1. Provocera/testa våra förmågor och beredskap
  2. Samla in information om djup, militäranläggningar, fartyg m.m.
  3. Sabotera någonting
  4. Hämta eller lämna någonting i Svensk territorium
Om utländska ubåtar befinner sig i Stockholms skärgård just nu så tror jag på det förstnämnda alternativet.

Tror mer på en f.d försvarsanställd. Någon "expert" med andra ord... vem skulle man annars klassa som trovärdig?

HA HA HA!

Tänk er skräcken att sitta i den där lilla skiten och få sjunkbomber fällda över sig.

Kollade länken innan, stod det inte att de skulle bjuda på ett äventyr?
Citera
2014-10-17, 20:10
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Sant. Utan NATO hade hela Baltikum bestått av ryska delrepubliker numera.

skillnaden är bara den satt baltikum en tid innan TILLHÖRT ryssen och det glömmer de inte så lätt. sverige ingick så vitt jag vet inte i sovjetunionen
Citera
2014-10-17, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man

Man kan säga och tycka mycket.
Men att en partiledare tar "timeout" av personliga skäl samma dag som försvarsmakten i samma land tar fram stora trumman är ett högst ovanligt sammanträffande, och jag tror inte på sammanträffanden, eller undersöker de åtminstone närmare i kanten, innan jag uttalar mig om om det är fråga om ett sammanträffande.
Hade det varit Sovjetunionen och Breznjev hade ju hela västvärlden skitit på sig och börjat fumla med kärnvapennycklarna.

Vilket de också gjorde.
Politik och militär i en mening? Sällan bra nyheter.

Åkesson kanske har varit en spion för röd höger hela tiden och nu gör han en exit?
Vad vet du vad som finns i dokumentskåpen hos MUST/SÄPO? Vad vet jag?

hint: inte mycket
Senast redigerad av pagamama 2014-10-17 kl. 20:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in