2014-10-16, 17:46
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Ja det är den nya jag har testat. Tog lite på handleden, men nu efter att ha diskat en sväng så har det mesta försvunnit. Kvar är bara någon basnot som är väldigt mossig och lite bitter. Jag tror det kan vara en doft som man känner av efter att man duschat. Gillar inte sådana dofter, men annars var den som sagt riktigt trevlig.

Apropå försvunnit, minns att den bara varade 6-7 timmar på mig när jag testade den vilket är ovanligt kort durabilitet för att vara ett parfymextrakt. Lite märkligt med tanke på att övriga dofter från Parfum d'Empire har riktigt bra hållbarhet på mig. Och de är ju dessutom "bara" EdP's.
Citera
2014-10-16, 20:35
Medlem
J.Bergs avatar
Har äntligen fått tag på Tom Ford Tobacco Vanille. Får den hemskickad snart.. Vad säger experterna om hur man ska använda den? Ett sprut? Räcker det?
Citera
2014-10-16, 20:37
Medlem
Zycores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Berg
Har äntligen fått tag på Tom Ford Tobacco Vanille. Får den hemskickad snart.. Vad säger experterna om hur man ska använda den? Ett sprut? Räcker det?

1 brukar räcka med denna, rätt stark och högljudd.
Citera
2014-10-17, 05:30
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Berg

Allt beror väl på personlig smak och tycke. Det är ju liksom ingen abnomalitet direkt i TV. Testa lite på handen eller handleden så får du en uppfattning.
Citera
2014-10-17, 09:38
Medlem
Om man ser till kommentarer, vilken parfym är den som så att säga genererar mest kommentarer för er?

Är det bara dyra dofter för tusentals kronor eller finns det andra som också genererar kommentarer så att säga?

Visst bär man ju för egen skull men ändå intressant att höra om vilken som genererar mest uppmärksamhet så att säga.
Citera
2014-10-17, 09:41
Medlem
Jag har länge letat efter en höst-/vinterdoft som passar mig och har hittat ett par men vill gärna få fler alternativ eller höra era åsikter. Söker en krämig vaniljig doft med lite smuts i. Vilka noter/dofter ska jag leta efter?

Exempel på dofter som tilltalar mig är Dior Homme Intense och Bulgari Black. Har varit nyfiken på Prada Amber men har dålig erfarenhet av Prada. Gillade t.ex. Luna Rossa men lavendeln är ett störningsobjekt som luktar tant. Ofta något som förstör i Pradas dofter har jag insett.

Jag luktade på även på Tom Ford, små gråa flaskor igår och de var väldigt goda. Finns det något liknande men möjligtvis billigare?

Förresten, är det någon som luktat på Etro Ambra? Passar inte min budget men har hört mycket om den!
Citera
2014-10-17, 10:17
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blabel
Jag har länge letat efter en höst-/vinterdoft som passar mig och har hittat ett par men vill gärna få fler alternativ eller höra era åsikter. Söker en krämig vaniljig doft med lite smuts i. Vilka noter/dofter ska jag leta efter?

Exempel på dofter som tilltalar mig är Dior Homme Intense och Bulgari Black. Har varit nyfiken på Prada Amber men har dålig erfarenhet av Prada. Gillade t.ex. Luna Rossa men lavendeln är ett störningsobjekt som luktar tant. Ofta något som förstör i Pradas dofter har jag insett.

Jag luktade på även på Tom Ford, små gråa flaskor igår och de var väldigt goda. Finns det något liknande men möjligtvis billigare?

Förresten, är det någon som luktat på Etro Ambra? Passar inte min budget men har hört mycket om den!

Bra vanilj med lite smuts, enkelt Fredric Malle - Musc Ravageur. Fantastisk doft imo. Vet dock inte din budget men en flaska ligger på lite över tusenlappen iaf.
Citera
2014-10-17, 11:09
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4870X2
Om man ser till kommentarer, vilken parfym är den som så att säga genererar mest kommentarer för er?

Är det bara dyra dofter för tusentals kronor eller finns det andra som också genererar kommentarer så att säga?

Visst bär man ju för egen skull men ändå intressant att höra om vilken som genererar mest uppmärksamhet så att säga.

Nää finns helt klart billigare parfymer som man får kommentarer om. 24 gold - Scentstory. Mina vänner älskar den och tar alltid av den när det är fest här. Får även själv komplimanger av den, http://www.fragrancex.com/products/_cid_cologne-am-lid_1-am-pid_70159m__products.html
28 euro.

LIDGE ger även en hel del komplimanger, kostar runt 500kr tror jag. Så klart du inte behöver en riktigt dyr parfym men däremot vill jag understryka att just creeds dofter håller väldigt länge och andra kan känna av dom väl.

Citat:
Ursprungligen postat av blabel

Några vaniljdofter som kan va intressanta.
Ingen som kanske direkt "smutsig"

Tobacco Vanille
Animale Animale
24 gold
PI-Givenchy
Citera
2014-10-17, 14:20
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
...men däremot vill jag understryka att just creeds dofter håller väldigt länge och andra kan känna av dom väl.

Håller inte riktigt med, Creed är inte direkt kända för fantastisk prestanda. Det finns undantag med batcher osv men i regel är dom rätt snälla. Sen kanske min hud äter dofter mer än andra men det finns andra dofter som håller betydligt bättre på mig.
Citera
2014-10-17, 16:34
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Håller inte riktigt med, Creed är inte direkt kända för fantastisk prestanda. Det finns undantag med batcher osv men i regel är dom rätt snälla. Sen kanske min hud äter dofter mer än andra men det finns andra dofter som håller betydligt bättre på mig.

Jaa nu ska jag inte säga så mycket då jag inte testat alla, jag tänkte på Royal Oud och Aventus som håller något sjukt länge för mig.

Sen tror jag inte vetiver eller Himalaya håller lika länge.
Citera
2014-10-17, 18:12
Medlem
Var in och testade Tom Fords Noir de Noir idag. Riktigt imponerad!

Dock levde inte Chanel de Bleu eau de parfume alls upp till förväntningarna. Inne i NK skyltar de med parfymen var man än går vilket är lite lustigt. Tror absolut hållbarheten är bättre än originalet (vore konstigt annars) men doften känns lite syntetisk. Besviken tyvärr...
Citera
2014-10-17, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gitarrguden
Var in och testade Tom Fords Noir de Noir idag. Riktigt imponerad!

Dock levde inte Chanel de Bleu eau de parfume alls upp till förväntningarna. Inne i NK skyltar de med parfymen var man än går vilket är lite lustigt. Tror absolut hållbarheten är bättre än originalet (vore konstigt annars) men doften känns lite syntetisk. Besviken tyvärr...

Tyckte du inte NdN var ganska feminin? Det gör jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in