Citat:
Ursprungligen postat av
4870X2
Om man ser till kommentarer, vilken parfym är den som så att säga genererar mest kommentarer för er?
Är det bara dyra dofter för tusentals kronor eller finns det andra som också genererar kommentarer så att säga?
Visst bär man ju för egen skull men ändå intressant att höra om vilken som genererar mest uppmärksamhet så att säga.
Nää finns helt klart billigare parfymer som man får kommentarer om. 24 gold - Scentstory. Mina vänner älskar den och tar alltid av den när det är fest här. Får även själv komplimanger av den,
http://www.fragrancex.com/products/_cid_cologne-am-lid_1-am-pid_70159m__products.html
28 euro.
LIDGE ger även en hel del komplimanger, kostar runt 500kr tror jag. Så klart du inte behöver en riktigt dyr parfym men däremot vill jag understryka att just creeds dofter håller väldigt länge och andra kan känna av dom väl.
Citat:
Ursprungligen postat av
blabel
Jag har länge letat efter en höst-/vinterdoft som passar mig och har hittat ett par men vill gärna få fler alternativ eller höra era åsikter. Söker en krämig vaniljig doft med lite smuts i. Vilka noter/dofter ska jag leta efter?
Exempel på dofter som tilltalar mig är Dior Homme Intense och Bulgari Black. Har varit nyfiken på Prada Amber men har dålig erfarenhet av Prada. Gillade t.ex. Luna Rossa men lavendeln är ett störningsobjekt som luktar tant. Ofta något som förstör i Pradas dofter har jag insett.
Jag luktade på även på Tom Ford, små gråa flaskor igår och de var väldigt goda. Finns det något liknande men möjligtvis billigare?
Förresten, är det någon som luktat på Etro Ambra? Passar inte min budget men har hört mycket om den!
Några vaniljdofter som kan va intressanta.
Ingen som kanske direkt "smutsig"
Tobacco Vanille
Animale Animale
24 gold
PI-Givenchy