Citat:
Ursprungligen postat av
skillnad
Som jag redan sagt, Motståndsrörelsen är en del i ett större nationalistiskt misslyckande, ni har ju varit med ett tag och bör således kunna hantera kritik utan att det definieras som "irrationellt" eller "hat".
Så det är alltså inte bara Motståndsrörelsen som inte lyckats ännu? Intressant. Jag trodde det var vårt fel alltihop och att alla andra nationella organisationer lyckats uppfylla dina önskningar. Vilka fler organisationer, förutom de nerlagda, är det som också misslyckats?
Citat:
Det konkreta misslyckande består till stora delar av att Motståndsrörelsen varit och är tandlös som både en politisk utomparlamentarisk grupp. Ni har exempelvis egentligen aldrig utfört några betydande aktioner (lagliga) för att peka på det judiska inflytandet över svensk media.
Så det är alltså aktioner, likt den på Sergels torg där den israeliska flaggan brändes (fast i större skala?), som fattas? Mycket intressant. Vilka andra nationella organisationer brukar genomföra såna aktioner? Du får gärna länka till en sån för jag måste ha missat dem. Kan ju vara bra att titta igenom för inspiration.
Ge gärna exempel annars på hur EN sån aktion skulle se ut. Om förslaget är seriöst kan jag ge dig mitt ord på att jag ska undersöka möjligheterna för att genomföra den. Annars så sker det offentliga flygbladsutdelningar rätt ofta där man träffar folk och min personliga erfarenhet från dessa är att vår syn på judar och frågor relaterat till det är bland de mer populära samtalsämnena. Men det är ju inte särskilt spektakulärt och stort förvisso, det har du rätt i.
Dock lever vi ju inte på 90-talet längre under en tid där offentliga och fysiska aktiviteter var det enda sättet för nationella att nå ut med sitt budskap. Idag har vi internet vilket är det mest effektiva sättet att nå ut till folk på. Lyckligtvis är vi närvarande både på gatan och internet.
Citat:
Inte heller har ni lyckats skapa en landsomfattande självförsvarsinriktad organisation.
Vad menar du med det? Vi är i allra högsta grad en landsomfattande organisation, även om vi inte finns i varje stad och by såklart. Organisationen håller dessutom regelbundna självförsvarskurser och kampsportsträningar. Om du syftade på något annat får du gärna utveckla.
Citat:
Att gå närmar in i konkreta detaljer är av förklarliga skäl inte heller direkt lämpligt.
Varför är det inte lämpligt? Alla som läser vad du skriver inser förmodligen att du gillar att ställa massa krav på din hatorganisation #1 utan att kunna konkretisera din kritik.