2014-10-16, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lottaberg
Så du tror att det var 16 spontana röster på Per? och 16 röster i en medelstor kommun är inte "folkligt stöd".

Missförstår du mig avsiktligt eller är du bara dum? folk röstade inte på Per pga att han inte ställde upp i valet hänger du med? SMR fick 0 röster i valet till riksdagen betyder det att dom har 0 personer som vill rösta på dom?
Citera
2014-10-16, 19:27
Medlem
Citat:
Vilket 20 årigt delmål har Motståndsrörelsen som organisation nått som gör att man kan kalla det en stor framgång?

Ja man la ju ner Nationell Ungdom och Folktribunen.
Citera
2014-10-16, 19:28
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind

Fy fan vilken fegis du är. Varför kan du inte bara säga om du är med i SvP eller inte? Är det så jobbigt för dig att antingen bli en lögnare eller hycklare?

Klart man bör fundera på vem du är. Det hade varit ytterst intressant att veta det.
Därför att denna diskussion inte handlar om SvP, utan om Motståndsrörelsens fiasko som svensk nationalistisk försvarsorganisation.

Att du är så intresserad om min person är nog ganska talande för hur osympatisk Motståndsrörelsen är som helhet. Vilka vanliga svenskar skulle egentligen vilja bli kända i sånt samröre. Jag avtackar mig tillsvidare. Man vill ju dessutom inte få stryk
Senast redigerad av skillnad 2014-10-16 kl. 19:48.
Citera
2014-10-16, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rode-tjuren.
Missförstår du mig avsiktligt eller är du bara dum? folk röstade inte på Per pga att han inte ställde upp i valet hänger du med? SMR fick 0 röster i valet till riksdagen betyder det att dom har 0 personer som vill rösta på dom?

Det var ju givetvis Per/SMR som raggade upp dessa 16 röster för att kuppa SD. Eller?
Citera
2014-10-16, 19:31
Medlem
Citat:
Det var ju givetvis Per/SMR som raggade upp dessa 16 röster för att kuppa SD. Eller?

Ja det utgår jag ifrån, antagligen bland vänner.
Citera
2014-10-16, 19:44
Medlem
Citat:
Så du tror att det var 16 spontana röster på Per? och 16 röster i en medelstor kommun är inte "folkligt stöd".
18 röster var det och de flesta är nog medlemmar/aktivister = I nästa val när man har ett eget parti kan man driva en utåtriktad valkampanj istället för att bara genomföra en enkel "röstkupp".

Jag har ingen uppfattning om Öberg kommer komma in i nästa val eller inte. Det beror på hur saker och ting går framöver. Men om han lyckas höras och synas så borde han kunna locka till sig en del röster. SD-politikerna i kommunen verkar ju rätt så tröga, så Öberg kommer nog utklassa om det blir några debatter eller liknande.
Citera
2014-10-16, 19:48
Medlem
Citat:
18 röster var det och de flesta är nog medlemmar/aktivister = I nästa val när man har ett eget parti kan man driva en utåtriktad valkampanj istället för att bara genomföra en enkel "röstkupp".

Jag har ingen uppfattning om Öberg kommer komma in i nästa val eller inte. Det beror på hur saker och ting går framöver. Men om han lyckas höras och synas så borde han kunna locka till sig en del röster. SD-politikerna i kommunen verkar ju rätt så tröga, så Öberg kommer nog utklassa om det blir några debatter eller liknande.

Osvuret är givetvis bäst, men om inte SvP kan få några röster så tror jag det blir än svårare för SMR att få några röster. Chansen att kuppa SD-listor finns ju som sagt inte i nästa val.
Citera
2014-10-16, 19:52
Medlem
Citat:
Ja man la ju ner Nationell Ungdom och Folktribunen.
Ja, till skillnad från andra förstod organisationen att Internet är ett effektivare sätt att kommunicera med allmänheten på än papperstidningar. Nationell Ungdom las väl ner för att man kände att det räckte med en organisation på den tiden och det blev onödigt administrativt arbete att hålla liv i två snarlika organisationer.
Citera
2014-10-16, 19:54
Medlem
Citat:
Osvuret är givetvis bäst, men om inte SvP kan få några röster så tror jag det blir än svårare för SMR att få några röster. Chansen att kuppa SD-listor finns ju som sagt inte i nästa val.
SvP fick ju en del röster. Problemet var att de inte lyckades koncentrera rösterna till kommuner de ville komma in i.
Citera
2014-10-16, 19:54
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormtrooper
Vilka förändringar syftar du på konkret som Motståndsrörelsen misslyckats med att genomdriva men som andra nationella organisationer lyckats med?

Jag var tvungen att applicera din logik på SvP eftersom du verkar ha låst dig i ett irrationellt hat mot Motståndsrörelsen. Förstår att det kändes konstigt för dig att se saken ur en ny synvinkel.

Jag tror du övertolkar vårt organisationsnamn lite väl mycket och läser in lite väl mycket historiska kopplingar i ordet "motståndsrörelse". I övrigt ställer jag samma fråga angående det här stycket som ovan. Dags att sluta slingra dig nu.
Som jag redan sagt, Motståndsrörelsen är en del i ett större nationalistiskt misslyckande, ni har ju varit med ett tag och bör således kunna hantera kritik utan att det definieras som "irrationellt" eller "hat".

Det konkreta misslyckande består till stora delar av att Motståndsrörelsen varit och är tandlös som både en politisk utomparlamentarisk grupp. Ni har exempelvis egentligen aldrig utfört några betydande aktioner (lagliga) för att peka på det judiska inflytandet över svensk media. Inte heller har ni lyckats skapa en landsomfattande självförsvarsinriktad organisation. Att gå närmar in i konkreta detaljer är av förklarliga skäl inte heller direkt lämpligt.
Citera
2014-10-16, 20:26
Medlem
Stormtroopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Som jag redan sagt, Motståndsrörelsen är en del i ett större nationalistiskt misslyckande, ni har ju varit med ett tag och bör således kunna hantera kritik utan att det definieras som "irrationellt" eller "hat".

Så det är alltså inte bara Motståndsrörelsen som inte lyckats ännu? Intressant. Jag trodde det var vårt fel alltihop och att alla andra nationella organisationer lyckats uppfylla dina önskningar. Vilka fler organisationer, förutom de nerlagda, är det som också misslyckats?

Citat:
Det konkreta misslyckande består till stora delar av att Motståndsrörelsen varit och är tandlös som både en politisk utomparlamentarisk grupp. Ni har exempelvis egentligen aldrig utfört några betydande aktioner (lagliga) för att peka på det judiska inflytandet över svensk media.
Så det är alltså aktioner, likt den på Sergels torg där den israeliska flaggan brändes (fast i större skala?), som fattas? Mycket intressant. Vilka andra nationella organisationer brukar genomföra såna aktioner? Du får gärna länka till en sån för jag måste ha missat dem. Kan ju vara bra att titta igenom för inspiration.

Ge gärna exempel annars på hur EN sån aktion skulle se ut. Om förslaget är seriöst kan jag ge dig mitt ord på att jag ska undersöka möjligheterna för att genomföra den. Annars så sker det offentliga flygbladsutdelningar rätt ofta där man träffar folk och min personliga erfarenhet från dessa är att vår syn på judar och frågor relaterat till det är bland de mer populära samtalsämnena. Men det är ju inte särskilt spektakulärt och stort förvisso, det har du rätt i.

Dock lever vi ju inte på 90-talet längre under en tid där offentliga och fysiska aktiviteter var det enda sättet för nationella att nå ut med sitt budskap. Idag har vi internet vilket är det mest effektiva sättet att nå ut till folk på. Lyckligtvis är vi närvarande både på gatan och internet.
Citat:
Inte heller har ni lyckats skapa en landsomfattande självförsvarsinriktad organisation.
Vad menar du med det? Vi är i allra högsta grad en landsomfattande organisation, även om vi inte finns i varje stad och by såklart. Organisationen håller dessutom regelbundna självförsvarskurser och kampsportsträningar. Om du syftade på något annat får du gärna utveckla.

Citat:
Att gå närmar in i konkreta detaljer är av förklarliga skäl inte heller direkt lämpligt.
Varför är det inte lämpligt? Alla som läser vad du skriver inser förmodligen att du gillar att ställa massa krav på din hatorganisation #1 utan att kunna konkretisera din kritik.
Citera
2014-10-16, 21:02
Medlem
Citat:
SvP fick ju en del röster. Problemet var att de inte lyckades koncentrera rösterna till kommuner de ville komma in i.

Så du tror att SMR kan nå större valresultat än NSF?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in