2014-10-16, 15:57
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ja det är sant men kollar man historiskt sett så finns det en hel del spelare i Skellefteå med förflutet i Modo.
Om man kollar sedan Skellefteå gick upp i Elitserien igen så är det nio stycken. Av dom nio vill jag egentligen inte räkna Tribuncovs, Sondell och Kabanov. Det är inte speciellt många egentligen. Warg, Wernblom och Söderberg är väl de mest märkvärda.
Citera
2014-10-16, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Om man kollar sedan Skellefteå gick upp i Elitserien igen så är det nio stycken. Av dom nio vill jag egentligen inte räkna Tribuncovs, Sondell och Kabanov. Det är inte speciellt många egentligen. Warg, Wernblom och Söderberg är väl de mest märkvärda.
Nja, Tribucovs och Kabanov är ju importer så dom kanske man inte ska räkna med Sondell är ju inte från Övik heller ursprungligen så jag fattar din poäng. Jag får nog hålla med dig om Warg, Wernblom och söderberg även om jag skulle vilja lägga till Lindström också.
Citera
2014-10-16, 16:21
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Nja, Tribucovs och Kabanov är ju importer så dom kanske man inte ska räkna med Sondell är ju inte från Övik heller ursprungligen så jag fattar din poäng. Jag får nog hålla med dig om Warg, Wernblom och söderberg även om jag skulle vilja lägga till Lindström också.
Lindström vet jag inte riktigt vart man ska placera. Han är ju född i Skellefteå och har dem som moderklubb men gick hockeygymnasiet i Övik + 2-3 säsonger i A-laget. Så han känns inte direkt som en stöld.
Citera
2014-10-16, 16:22
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Nån som vet statusen på Brian Connelly? Är han skadad eller petad? Underligt att han inte fått sparken än.

Det ska bli intressant att se Frölundas köpta ungdomar dansa runt i leksandszonen ikväll. Jag tror flera av våra backar riskerar att dö av oduglighet.
Petad till förmån av Erlandsson, som var värdelös sist. Hoppas Connelly får spela.

Citat:
Ursprungligen postat av Mayuu
Kolla hur många av Frölundas "köpta" ungdomar har gått igenom Fröludna academy, eller du kanske är en av dom som tycker att den klubb man spelade när man var 10 är moderklubb?
Det är klart att den klubb man först spelade i är ens moderklubb, fattar du inte det?
Citera
2014-10-16, 16:25
Medlem
Citat:
Lindström vet jag inte riktigt vart man ska placera. Han är ju född i Skellefteå och har dem som moderklubb men gick hockeygymnasiet i Övik + 2-3 säsonger i A-laget. Så han känns inte direkt som en stöld.
Då ger jag mig, han spelade ändå ett antal år i Modo och ansåg att han ingick i den kategorin, men är han född i Skeå så har han antagligen större hjärta för dom än för Modo.
Citera
2014-10-16, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Petad till förmån av Erlandsson, som var värdelös sist. Hoppas Connelly får spela.

Det är klart att den klubb man först spelade i är ens moderklubb, fattar du inte det?

Då är det inte många spelare i SHL som spelar i sin "moderklubb", och med det argumentet är alla köpta?
Citera
2014-10-16, 16:30
Medlem
Citat:
Jocke lirade i Skellefteå AIK fram tills han var 15. Warg lirade i Boliden 3 mil utanför Skellefte fram tills han var 15.
Båda drog till hockeygymnasiet i Övik då Skellefteå AIK kämpade för sin överlevnad på den tiden.
Citera
2014-10-16, 16:57
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayuu
Då är det inte många spelare i SHL som spelar i sin "moderklubb", och med det argumentet är alla köpta?
Ja? Menar du på allvar att den klubben en spelare byter till i 13/14/15 års åldern är spelarens moderklubb?
Citera
2014-10-16, 17:11
Medlem
Embas avatar
4 gg pengarna på Leksand ikväll med nya superstjärnan Ritola i laget känns som hittat.
Citera
2014-10-16, 17:15
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
4 gg pengarna på Leksand ikväll med nya superstjärnan Ritola i laget känns som hittat.

Ett Frölunda i medgång mot ett Leksand i motgång kan bara gå på ett sätt!

Tippar 2-1, 9-53 i skott.
Citera
2014-10-16, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Han kommer göra bra ifrån sig tror jag, men han har inte haft någon bra start på säsongen hittils så Leksand måste ha tålamod. Ritola är ingen superstjärna. Han har kapacitet, men dribblar bort sig själv för ofta. Men hans skott kan ingen ta ifrån honom.
Citera
2014-10-16, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Ja? Menar du på allvar att den klubben en spelare byter till i 13/14/15 års åldern är spelarens moderklubb?

Moderklubb kanske är fel ord, men att många av dessa spelare är "fostrade" eller vad man nu kan kalla de i/av Frölunda går ej att neka.
Många av de spelare Frölunda har på planen har gått igenom deras hockey-gymnasium.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in