2014-09-18, 22:39
Bannlyst
Nå, finns här inga skrytsamma frölundamänniskor som vill tala ut längre?
Citera
2014-09-18, 22:39
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
6 568 i Kinnarps så här finns det inget att skylla på annat än att ni andra spelar dålig hockey...

Strax under ert snitt förra året, dessutom mot ett lag som brukar locka mer. Så nog syns det i Jönköping också.
Citera
2014-09-18, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Strax under ert snitt förra året, dessutom mot ett lag som brukar locka mer. Så nog syns det i Jönköping också.
Du ta du och skäms över Färjestad än att baktala mästarna 2014-2015...
Citera
2014-09-18, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Det var nog den sämsta förklaringen jag hört. Tror snarare att man väntar in vintern innan hockeysäsongen kommer igång på allvar (för kreti och pleti alltså). Har varit en liknande trend i flera år, icke desto mindre trist och ett problem.
Vi brukar ha sämst publiksiffror mitt i serielunken så i Skellefteå är det då kris. Vi lär precis som förutspått slå bottenrekord för en hemmamatch i SKA denna säsong.
Citera
2014-09-18, 22:55
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Vi brukar ha sämst publiksiffror mitt i serielunken så i Skellefteå är det då kris. Vi lär precis som förutspått slå bottenrekord för en hemmamatch i SKA denna säsong.
Inte alls konstigt att det blir en viss mättnad i Skellefteå efter många framgångsrika år och guld 2 år. Vad kan toppa det liksom? När man dessutom tappar spelare -artister- som många kommer enkom för så är det inte konstigt att underlaget sviktar lite. Skellefteå, Övik, Luleå mfl. är mindre orter och det krävs egentligen en sjujäkla intresse (eller hype) för att fylla en hall 2 gånger i veckan.
När hypen försvinner (eller är som längst borta) så finns det bara dom genuint intresserade kvar.
Lite underligt att brynäs har så lite publik, stan är modell halvstor och har en bra och lång hockeykultur samt ett spännande lag. Ändå sviker publiken, det är oroande antar jag.
HV71 däremot är ju faktiskt beundransvärda i den här diskussionen, tom. förra säsongen när det gick som sämst fyllde dom hallen match efter match. Det tyder på riktigt intresse och en djup hockeykultur.
Citera
2014-09-18, 22:55
Medlem
tOpOffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Nå, finns här inga skrytsamma frölundamänniskor som vill tala ut längre?

Välkommen till Scandinavium nästa gång

Nä men HV var riktigt bra ikväll. Ska väl inte dra allt för stora växlar men ni lär placera er bättre än ifjol. Sen var Frölunda helt under isen så om ni börjar tro på SM-guld får ni lugna ner er
Citera
2014-09-18, 22:56
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Mäktig uppvisning av HV idag. Grattis.
Citera
2014-09-18, 23:07
Medlem
Citat:
Inte alls konstigt att det blir en viss mättnad i Skellefteå efter många framgångsrika år och guld 2 år. Vad kan toppa det liksom? När man dessutom tappar spelare -artister- som många kommer enkom för så är det inte konstigt att underlaget sviktar lite. Skellefteå, Övik, Luleå mfl. är mindre orter och det krävs egentligen en sjujäkla intresse (eller hype) för att fylla en hall 2 gånger i veckan.
När hypen försvinner (eller är som längst borta) så finns det bara dom genuint intresserade kvar.
Lite underligt att brynäs har så lite publik, stan är modell halvstor och har en bra och lång hockeykultur samt ett spännande lag. Ändå sviker publiken, det är oroande antar jag.
HV71 däremot är ju faktiskt beundransvärda i den här diskussionen, tom. förra säsongen när det gick som sämst fyllde dom hallen match efter match. Det tyder på riktigt intresse och en djup hockeykultur.
De genuint intresserade är fortfarande "kvar", problemet är att de säger "äh, nu har jag varit där från allsvenskan hela vägen upp till två raka guld, nu kan jag lata mig och se dem hemma i tv-soffan istället."
Citera
2014-09-18, 23:11
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
De genuint intresserade är fortfarande "kvar", problemet är att de säger "äh, nu har jag varit där från allsvenskan hela vägen upp till två raka guld, nu kan jag lata mig och se dem hemma i tv-soffan istället."
Då är man inte kvar enligt mig.
Citera
2014-09-18, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tOpOff
Välkommen till Scandinavium nästa gång

Nä men HV var riktigt bra ikväll. Ska väl inte dra allt för stora växlar men ni lär placera er bättre än ifjol. Sen var Frölunda helt under isen så om ni börjar tro på SM-guld får ni lugna ner er
Tja ett lag med spelare som inte ens vågar stå upp för att ta en fight blir det definitivt inget guld för.
Citera
2014-09-18, 23:28
Medlem
Citat:
Då är man inte kvar enligt mig.
Håller med, men på dem låter det som de bara pensionerat sig från livehockeyn.
Enda sättet jag kan se publiken komma tillbaka är om vi gör en reboot och presterar uselt i några säsonger innan det vänder.
Citera
2014-09-18, 23:31
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Kan faktiskt inte bestämma mig för vem jag hatar mest på denna bild.
http://cdn.shl.se/photos/14/09/7c6e0dff018bf69f60072487e057f1ba/thumb_940.jpg
That's my Widing.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in