Citat:
Hela ditt inlägg visar hur okunnig och trångsynt du är
men väljer kommentera bara två saker
Detta är naturligtvis skitsnack, en sunniextremist föredrar judar,kristna före shia.
Korkad jämförelse, du kan inte jämföra en religion med sionism, sionism är ingen religion, sionister är extremister(judar och idioter från andra religioner), du kan jämför sionister med IS, båda är extremister och vill bygga en religiös stat baserad på deras tolkningar av deras bok.
Här kan du se vad judisk rabbin tycker om sionism
http://www.youtube.com/watch?v=P_ZiVRedU-4
men väljer kommentera bara två sakerDetta är naturligtvis skitsnack, en sunniextremist föredrar judar,kristna före shia.
Korkad jämförelse, du kan inte jämföra en religion med sionism, sionism är ingen religion, sionister är extremister(judar och idioter från andra religioner), du kan jämför sionister med IS, båda är extremister och vill bygga en religiös stat baserad på deras tolkningar av deras bok.
Här kan du se vad judisk rabbin tycker om sionism
http://www.youtube.com/watch?v=P_ZiVRedU-4
Varför kan jag inte göra den jämförelsen? Jag gjorde det precis! Svider sanningen?
Den korkade är du min gosse. Islam är och har aldrig varit endast en religion, särskilt för araber. Den är identitetsbyggande och en av grundstommarna i den arabiska tillhörigheten, vidare har ideologin svept sig över allt vad kultur och tradition heter. Det finns inte några som helst självständiga kulturella eller traditionella företeelser som inte är i grunden kopplade till islam (bland arabfolk). Så en jämförelse med sionism är det enda rätta! Igen, sluta med graderingen av islam, det finns bara en islamisk tro. Aldrig förmått att förstå, "moderat muslim", det är en lögn! Något sådant existerar inte då varje liten beståndsdel av religionen är en extremitet i sig.
Jag kan styrka mitt påstående genom att ta kurder som exempel. Kurder är inte muslimer i grunden, precis som perser. Och det visar sig klart i den kurdiska/iranska identiteten. Du hör aldrig en kurd eller iranie i första hand kalla sig muslimer. De bekänner sig först och främst till sin nationella och etniska härkomst. Men för de flesta islamiska araber är islam en stor del (den största delen) av egna identiteten.
DÄRAV stödet för Isis bland alla världens muslimer, vissa visar detta stöd öppet (Turkiet), vissa döljer det genom att använda påhittade begrepp som "moderata muslimer"; alla muslimer är inte så! Mhm vi hörde era ord! var är handlingen då arabmuslimer? ser inte er protestera på gatorna direkt.