2014-10-15, 15:51
Medlem
Kom ihåg att det är alltid mörkast före gryningen.. Dock kan det vara klokt i framtiden att ha en stop-loss, dvs att man säljer efter det har gått ner en viss procent så att man inte förlorar all eventuell vinst.
Citera
2014-10-15, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av applemos
Tänker du sälja då? Varför i så fall?

Tja mest en principsak, kanske dumt iofs...
Citera
2014-10-15, 15:57
Medlem
Citat:
Kommer "småsparare" som är på jobbet få panik i kväll och rusa till säljknappen i morgon?

Antagligen.
Citera
2014-10-15, 15:59
Medlem
r4ll3s avatar
Jag gick in med ungefär 75% i Spiltan Räntefond för några månader sen, resten i indexfonder, av alla mina tillgångar. USA har gått bra och Asien håller sig runt 0% i avkastning, medan Sverige tyvärr dykt och fortsätter just nu. Innan detta låg mina placeringar i sämre icke-indexfonder och dyra räntefonder som jag haft i väldigt många år, så såg tillfälle att byta och fick upp ögonen för indexfonder. Hade egentligen som avsikt att spara pengarna i Spiltan enbart provisoriskt men fördröjde överföringen av ren lättja. Hade ju egentligen tänkt att gå in betydligt mer i Avanza Zero med pengarna som jag investerat i räntefonden, tur nog blev det inte av. Egentligen är det bästa att försöka stänga av sina känslor och bara investera rent mekaniskt och långsiktigt och hålla sig kall. Diversifiera sina investeringar och sprida risker. Jag måste ju ändå tids nog överföra mer i aktier då min sparhorisont ligger på +5 år. Och på en sån lång sparhorisont så bör man få bra avkastning, vad man kan se rent historiskt.
Citera
2014-10-15, 15:59
Medlem
Nu smäller det gott folk!! Tror vi ska ner minst 7-10 % till innan årsskiftet.
Citera
2014-10-15, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blablablubbla
Tja mest en principsak, kanske dumt iofs...

Okej. Inga planer på att utöka innehaven i stället?
Citera
2014-10-15, 16:13
Medlem
TripleXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balletralle1234
Nu smäller det gott folk!! Tror vi ska ner minst 7-10 % till innan årsskiftet.

Hoppas det!

Känns så jävla bra då jag vill köpa in mig.

Blommorna luktar bättre, vinden blåser så skönt och viskar en melodi i mitt öra att snart så utbryter kaoset!
Citera
2014-10-15, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r4ll3
Jag gick in med ungefär 75% i Spiltan Räntefond för några månader sen, resten i indexfonder, av alla mina tillgångar. USA har gått bra och Asien håller sig runt 0% i avkastning, medan Sverige tyvärr dykt och fortsätter just nu. Innan detta låg mina placeringar i sämre icke-indexfonder och dyra räntefonder som jag haft i väldigt många år, så såg tillfälle att byta och fick upp ögonen för indexfonder. Hade egentligen som avsikt att spara pengarna i Spiltan enbart provisoriskt men fördröjde överföringen av ren lättja. Hade ju egentligen tänkt att gå in betydligt mer i Avanza Zero med pengarna som jag investerat i räntefonden, tur nog blev det inte av. Egentligen är det bästa att försöka stänga av sina känslor och bara investera rent mekaniskt och långsiktigt och hålla sig kall. Diversifiera sina investeringar och sprida risker. Jag måste ju ändå tids nog överföra mer i aktier då min sparhorisont ligger på +5 år. Och på en sån lång sparhorisont så bör man få bra avkastning, vad man kan se rent historiskt.

Så säger bara en förlorare. Du visste att börsen var dyr, klart det kommer en korrigering.

Getting in is easy. Getting out is where I come in.
Citera
2014-10-15, 16:15
Medlem
Citat:
Okej. Inga planer på att utöka innehaven i stället?

Kan inte utöka så värst mycket då jag månadssparar. Har inte så mycket pengar som jag kan föra över i en klump.
Citera
2014-10-15, 16:22
Medlem
r4ll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balletralle1234
Så säger bara en förlorare. Du visste att börsen var dyr, klart det kommer en korrigering.

Getting in is easy. Getting out is where I come in.

Ja självklart visste jag att börsen var dyr, det där med att jag inte orkade överföra pengarna var bara ett skämt. Jag gick efter P/E-talen, det vet ju alla.
Citera
2014-10-15, 16:22
Medlem
Javalangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TripleXL
Hoppas det!

Känns så jävla bra då jag vill köpa in mig.

Blommorna luktar bättre, vinden blåser så skönt och viskar en melodi i mitt öra att snart så utbryter kaoset!

När alla säljer i panik ska man köpa. Skönt att ha den där klumpsumman när man väntar på ett börsras.
Citera
2014-10-15, 16:40
Medlem
Caparzos avatar
Koltrastens sång är sjungen och höstmörkret slår sina armar runt hus och hem. Ruinerade småsparare kryper till korset, tidningarna berättar om sju svåra år och på forumen haglar panikartade dödsryckningar som småsparare ger ifrån sig. Efter ett tag mojnar krutröken och alltid blir tyst. På investerarnas slagfälts purpurröda mark är blott sargade kroppar, krossade illusioner och brusta drömmar det enda som återstår. Hur kan börsen vara så hänsynslös?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in