2014-10-14, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-L-K
Lyrica, tegretol, theralen och någon betablockerare. Det hade jag bett om att få, och är läkaren kompetent så förstår han/hon nog att du kommer att behöva det för att kunna sluta CT.

Kommer nog bli horribelt men hoppas du lyckas ta dig genom helvetet.

Ursäkta att jag inte citerade och tackade, men ja, är inne på det spåret med. Theralen har jag redan men tyvärr avtar ju effekten rätt snabbt, så jag försöker avstå den i allra högsta mån. Står även på venlafaxin sen några år tillbaka och den hjälper ju endel.

Värt att poängtera är att slutet på nov ska jag till special psykiatrin för en riktig utvärdering, dock är det först bedömningsmöte först och sedan läkarträff. om psykiatrin anser att jag måste ha benso, så kommer jag få tillbaka den. så jag måste mer eller mindre hitta en hållbar lösning så att jag kan sköta mitt liv

Tiny
Citera
2014-10-14, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lagomtjock
Just Iktorivil är väl kraftigt muskelavslappnande/kramlösande har jag för mig.
Så hela centrala nervsystemet får väl typ frispel om man går ct efter långt bruk kan jag tänka mig.
Alternativa icke narkotikaklassade muskelavslappnande preparat kanske?
Kommer bara på Paraflex som exempel. Funkade inte på mig men alla är ju olika.

Ja, det är ju egentligen en epilepsi-medicin och skall egentligen inte skrivas ut över huvud taget till personer under 50-55.

Tiny
Citera
2014-10-14, 23:31
Medlem
lagomtjocks avatar
Blir fan riktigt förbannad också, jävla idioter på soc som tror att man kan sluta tvärt med starka mediciner efter långt lagligt bruk.
Vården måste väl för i helvete kunna erbjuda avgiftning/nedtrappning under kontrollerade former om de har skrivit ut preparaten till å börja med.
Lider med dig!

Hoppas du slipper bli hemlös.
Citera
2014-10-14, 23:32
Medlem
Tar ca en månad för dig att bli normal. Bered dig på att det känns som en influensa
Inget skönt, men det går över.
Inte vad du vill höra, men det är den bistra sanningen.
Om du nu inte kan få soc att gå med på nedtrappning, fast då drar du bara ut på eländet.
Som alltid är det motivation som gäller.
Frågan är bara hur motiverad man blir av att bara ha någonstans att bo...
Citera
2014-10-14, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thaiwai
Let this be a lesson kids..
Drugs are bad... Mkay?

https://www.youtube.com/watch?v=VCDnR6Px-co

Nej, svensk vård är "bad". Dom stoppade i mig benso när jag var en liten pojkspoling och jag litade såklart på vad läkaren sa och här sitter jag 10 år senare och ska gå igenom något jag aldrig blev informerad om som knatte.

Tiny
Citera
2014-10-14, 23:40
Medlem
lagomtjocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ymar
Tar ca en månad för dig att bli normal. Bered dig på att det känns som en influensa
Inget skönt, men det går över.
Inte vad du vill höra, men det är den bistra sanningen.
Om du nu inte kan få soc att gå med på nedtrappning, fast då drar du bara ut på eländet.
Som alltid är det motivation som gäller.
Frågan är bara hur motiverad man blir av att bara ha någonstans att bo...
Alltså är ingen expert, men tar det verkligen bara "ca en månad att bli normal"?
Beror väl på hur stor dos per dag man tagit men 4 - 8 mg eller mera per dag är väl inget ovanligt i sammanhanget? Och om man tagit det under tio års tid så skulle jag nog våga påstå att man inte blir "normal" på en månad om man slutar ct eller har jag fel?
Citera
2014-10-14, 23:41
Medlem
http://en.wikipedia.org/wiki/Benzodiazepine_withdrawal_syndrome

Om man läser listan där nere, så kan jag ticka för mer än halva listan om man tänker vad jag upplever eller har upplevt. Jag är konstant förvirrad, så jag skulle nog inte ens förstå om jag fick panikångest tror jag, skulle bara ramla ihop. Pendlar mellan apati, mordisk, gråtmild, katatonisk. Sist jag provade gå CT ikto så satt jag katatonisk i 8h innan någon hittade mig, det var typ 3e dagen utan ikto. Därför jag är så extremt livrädd denna gång, för jag vet liksom lite vad som väntar. Har dock varit utan ikto ett par dagar som sagt och varje dag blir bara värre och värre.

Ber om ursäkt att det är så luddig text, jag vet knappt vad jag skriver och får gå tillbaka och ändra och glömmer bort vad jag skulle skriva mitt i meningar osv. Orkar inte skriva mer för ikväll, känner att hjärnan fått nog.

Alla tips råd hjälp utöver lyrica, tegretol, betablockare, theralen, mottages oerhört tacksamt.

Tiny
Citera
2014-10-14, 23:42
Medlem
Citat:
Alltså är ingen expert, men tar det verkligen bara "ca en månad att bli normal"?
Beror väl på hur stor dos per dag man tagit men 4 - 8 mg eller mera per dag är väl inget ovanligt i sammanhanget? Och om man tagit det under tio års tid så skulle jag nog våga påstå att man inte blir "normal" på en månad om man slutar ct eller har jag fel?

Den där personen har ingen om vad han/hon pratar om.

Tiny
Citera
2014-10-14, 23:49
Medlem
Grannen, mini - som startade detta konto, äter ju dom här meclonazepam varannan dag och lämnar urinprov varannan dag, han säger att ikto visar jättesvagt men han hade proppat i sig sinnessjuka mängder ikto+meclonazepam under ett par månader innan han kom hit, så det kanske sitter kvar ett bra tag? För om han tar det dagen innan eller två dagar innan så borde han väl visa positivt om den gav utslag på ikto? Där vi lämnar up har dom speciell sticka för iktorivil.

Men jag vill ju inte bli beroende av något icke läkarförskrivet som är samma sak som iktorivil, det är ju som att skjuta sig själv i foten lite grand?

Tiny - godnatt med lampan på, tar udden av hallucinationerna

Red. Så att inget missförstånd uppstår, han lämnar alltså rena urinprov trots att han tar meclonazepam varannan dag, sträcket är jättesvagt men det är ändå där...
Citera
2014-10-14, 23:56
Medlem
Citat:

Njea.. Sanning med modifikation.
Men akuta fasen är det jag snackar om när jag säger en månad.
Just det där att influensa symptomen dansar runt. Man mår helt enkelt inte bra..
Rent psykiskt tar det år att återhämta sig, och då behöver man mer stöd än en bostad...
Bostad, samtal, meningsfull sysselsättning är viktigt för att klara av att bryta ett "missbruk" och dåligt mönster.
Alla kan sluta, det är inga problem. Men vad händer sen? En schysst och hållbar plan är livsviktig.

Har jobbat med detta i drygt 15 år.
Jobbar inte längre med detta, men har tyvärr sett hur kommuner kan sköta dylika ärenden
Citera
2014-10-15, 00:00
Medlem
populopiduss avatar
Brukar alltid avråda folk att ta RC:s, men i detta fall kanske det skulle kunna vara en utväg om du hittar en laglig RC-benzo som inte syns på prover. På så sätt kan du kanske undvika det värsta tills vidare?

Bara en tanke...
Citera
2014-10-15, 02:14
Medlem
Låter som en jävla bra socialkärring du har om hennes krav för att du ska få bo kvar är att du ska gå av benso CT.

Ta och informera soc om att man kan dö om man slutar med benso efter så många år. Om hon fortfarande vägrar så be din läkare att ringa och informera henne, för man ska fan inte behöva dö för att en en soc-kärring inte vet bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in