2014-10-14, 21:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Utan att någon granne sett VB den kvällen hos MB. Och inte heller sett någon MB släpa ut en kropp från deras hus. Hur lyckades han med allting denna MB. Även med tejprullen och det planterade blodet, ingen överhuvudtaget som sett MB vid KJ. Han är rena ninjan
Ingen har sett någon släpa ut en kropp ur KJ:s hus heller, och där är det fler som kan se. Tejprullen hoppas jag fortfarande att vi kan lämna därhän som bevis, och plantera blod i en olåst bil kräver knappt något mer än att man går förbi.
Citera
2014-10-14, 21:23
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är bara de som säger det.

Ja är det någon som säger att dom varit på varsit håll!?

Det är bara KJ som säger vad han sett på Tv. Betyder det att det är osant?
Citera
2014-10-14, 21:23
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Vet du vad, detta "juridiska" uttalande av Olsson innan han ens läst domen eller talat
med sin klient säger egentligen ingenting och att du här i detta lilla radioklipp tror dig höra
att Olsson gör en juridisk tankevurpa där grodorna hoppar ur munnen på honom innan han ens
vet vad hans klient tycker om domen eller ifall att det blir en fortsättning tror jag vi kan glömma.

Du kan inte alls luta dig mot detta lilla diskreta, men ändock vältaliga, uttalande för att påstå
dig veta att Olsson tycker utredningen är välskött, detta futtiga radioklipp säger så gott som
inget, inget alls vill jag påstå. Vad som istället säger en hel del är när media ringde upp dom
två bittra åklagare, dom spädde fan inte på orden om vad dom tyckte eller skulle vidta
för åtgärer om utfallet innan dom heller ens hunnit läsa eller ta del av domskälen.

Stilpoängen får självklart Olsson här . . .

Jag har inte påstått att Olsson tycker att utredningen är välskött. Det jag säger är att man kan inte använda det han säger UNDER rättegången som ett bevis för att han tycker att den inte är välskött när han på direkt fråga inte har velat rikta någon kritik mot utredningen EFTER rättegången och inte heller återkommit med några uttalanden i saken. Detta har jag sagt på förekommen anledning eftersom det förekommit försök i tråden att ta advokatens plädering till intäkt för att utredningen har allvarliga brister och att den tilltalade borde ha friats pga detta.

Åklagarnas attityd är en annan sak som inte har ett dugg med denna specifika fråga att göra.
Citera
2014-10-14, 21:28
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ingen har sett någon släpa ut en kropp ur KJ:s hus heller, och där är det fler som kan se. Tejprullen hoppas jag fortfarande att vi kan lämna därhän som bevis, och plantera blod i en olåst bil kräver knappt något mer än att man går förbi.

Inte så konstigt, då mordet antagligen inte skedde hos KJ. Då hade precis dom du sa, antagligen någon sett det. Du vet inte ifall bilen var olåst.
Citera
2014-10-14, 21:29
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tror nu inte att VB tog sig hem till MB men bara för resonemangets skull: otroheten var väl inte känd av AN vid denna tidpunkt, eller..?
VB:s uppdykande skulle kanske av AN kunna tolkas som en engagerad karateadepts önskan att diskutera kator el nåt..

Det råder lite oklarheter kring detta tycker jag, trots allt har hon ju fått ett samtal om MB o VBs affär tidigare...
Citera
2014-10-14, 21:35
Medlem
MrFolds avatar
Citat:

Det förblir nog tyvärr bara fromma förhoppningar, jag vet inte någon utanför Kristoffers lilla supporterskara som köper ditt resonemang runt tejpen. Flertalet utgår nog inte heller från att hans bil var olåst och enbart det faktum att en plantering är en händelse som teoretiskt kan inträffa är inte tillräckligt för att göra den till en möjlighet att räkna med när inga bevis stöder den.
Citera
2014-10-14, 21:44
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Utveckla tack!
Om man tittar på t.ex. skada K så är den 1,5 cm djup och 1,1 cm lång (bredden; glipan är 0,6 cm). Avtrycket är u-format. Skada F (också u-formad) är 1 cm lång och 2 cm djup (bredd: 0,5 cm). Skada H bör vara rel. lång; har gått in 1 cm genom vänstra lungan. Denna skada H uppges ha en längd av 0,9 cm.

En (Condor) Pipe Dagger är c:a 2,5 cm bred = största (yttre) diametern; inre är c:a 2 cm. Till detta kommer att spetsen utan urholkning (dvs skulle ej ge ett u-format avtryck) ligger runt 2 cm.

Tydligen har inte heller TO:s knivkonferens med rättsläkaren lett till någon ytterligare lansering av daggern som ett möjligt mordvapen.

Fortfarande finns två huvudhypoteser:
1. Det försvunna (stämjärnsliknande) verktyg med gult skaft som AB sett hemma hos KJ. Här kan inflikas att KJ på bild setts öppna en ravioliburk med en misstänkt stämkniv, men en sådan kan ej komma i fråga.
2. Ett egenhändigt tillverkat verktyg.
(3.) Det ätverktyg KJ använder under en utflykt - och där man överst t.h. i ref. montage också ser det gula skaftet till vad som skulle kunna vara en stämkniv, men som – beroende på hur långt ned i burken verktyget är nedstucket och hur denna del ser ut – också skulle kunna vara mordverktyget.
http://speedy.sh/s5hQR/Atverktyg.jpg

Är även detta – påfallande långa - ätverktyg egentillverkat? – Är det en smal, kupad/skålformad, tvåtandad gaffel på ena sidan och en kniv på den andra? – Eller har ”gaffelns” topp små invikta kanter? - Finns det några fältmässiga ätverktyg som ser ut så här, eller är det ytterligare en innovation vi ser?
Citera
2014-10-14, 21:47
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det förblir nog tyvärr bara fromma förhoppningar, jag vet inte någon utanför Kristoffers lilla supporterskara som köper ditt resonemang runt tejpen. Flertalet utgår nog inte heller från att hans bil var olåst och enbart det faktum att en plantering är en händelse som teoretiskt kan inträffa är inte tillräckligt för att göra den till en möjlighet att räkna med när inga bevis stöder den.

Tråkigt att se vissa vrida och vända, på något som ingen vet säkert. Vilka dagar bilen var låst eller inte. Annars så bör man gå efter vad som skrivits , "bilen var tidvis olåst". Och hur någon kan tolka det som att bilen var olåst den dagen då en "plantering" ägt rum. Det får jag inte ihop riktigt. Men jag får inte ihop det med en plantering överhuvudtaget, för det känns ganska långt ifrån verkligheten i det här fallet.
Citera
2014-10-14, 21:49
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Restaurangen öppnade kl 17. I egenskap av att själva driva resp. arbeta i en restaurang ligger det nära till hands att man kunnat uppbåda en viss förståelse att den inte vill stänga efter tre timmar. Restaurangen vill nog ha kvar gäster ett tag till.

Tillägg: Förresten sa inte AN att de ville stänga tidigt, utan att restaurangen stänger tidigt.
Vad påstår du här? - Att AN ljuger? - Det är mycket lätt att kontrollera.
Citera
2014-10-14, 21:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Vad påstår du här? - Att AN ljuger? - Det är mycket lätt att kontrollera.
Nej, att ditt inlägg inte överensstämmer med vad AN sa.
Senast redigerad av Quarrel 2014-10-14 kl. 21:52.
Citera
2014-10-14, 21:50
Medlem
MrFolds avatar
Citat:

Jag har pekat på en mängd indicier på att KJ är oskyldig.

Vad jag vet har du inte tagit upp en enda konkret omständighet som talar MOT Kristoffers skuld. Du har argumenterat emot tolkningen av de olika omständigheter som enligt domen i varierande grad talar för hans skuld, men det är ju inte samma sak. Inte heller det du påstår utgör indicier för MB:s inblandning i det hela (jag bortser för resonemangets skull från att jag i stort sett inte håller med om att det skulle finnas några sådana) utgör ju i sig några bevis som direkt talar MOT Kristoffer som skyldig.

Själv tycker jag bara att det finns en enda beaktansvärd omständighet som kan sägas tala mot hans skuld och det är att han (åtminstone vad vi vet i tråden) inte har någon historia av våldsamt beteende mot andra bakom sig. Åtminstone om vi är snälla och inte räknar med det märkliga strypgreppet. I övrigt finns ingenting.
Citera
2014-10-14, 21:51
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Han har väl baxat in henne i framsätet och låtsats som att hon varit berusad (om nu någon granne händelsevis dykt upp), för att sedan täcka över henne med ett nedslitet duschdraperi (där ett antal plastringar följt med)...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in