2014-10-14, 16:08
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Inte för att provocera på något sätt men vad har ni för läkare i Brynäs? Har ni haft en skadefri trupp de senaste 3 åren?
Vi har knappast onormalt mycket skador i år. Inte än iallafall.
Citera
2014-10-14, 16:35
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Tror nog det kommer gå knackigt fortsättningsvis också, men förhoppningsvis lite bättre. Hoppet ligger i att Djurgården och MODO blandar sig i bottenstriden.

Jag vill fortfarande ha bort Bäcklin, han har ansvaret för försvaret och det är där dom största problemen finns.

Jag är helt enig. Kollar man bara på resultaten är det lätt att tro att det är forwards som är för dåliga på att göra mål men hela det problemet kommer från försvaret som inte kan starta anfall. Två ensamma leksandsbackar i egen zon betyder i 50% av fallen att de kommer klanta bort pucken till motståndare och den siffran är naturligtvis betydligt högre när vi vinner pucken i egen zon och redan har motståndare där som forecheckar. Detta vet alla lag om och utnyttjar till fullo.

Hersley hade inte löst detta problem. Han hade säkert pangat in lite mål i PP men tror inte han hade haft någon jätteinverkan på vår tabellposition som det sett ut hittills.
Citera
2014-10-14, 16:40
Medlem
von_Ss avatar
Vidare är Rönnberg sämst i SHL på att spela loss pucken. Detta är ingen nyhet för någon utan så har det alltid varit. Ändå känns det som att han får ansvaret att sköta tamigfan varenda uppspel i varenda match. Det är helt solklart att det inte fungerar och måste vara mycket enkelt att åtgärda. Ändå ser det ut på samma sätt i match efter match.
Citera
2014-10-14, 16:44
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Vidare är Rönnberg sämst i SHL på att spela loss pucken. Detta är ingen nyhet för någon utan så har det alltid varit. Ändå känns det som att han får ansvaret att sköta tamigfan varenda uppspel i varenda match. Det är helt solklart att det inte fungerar och måste vara mycket enkelt att åtgärda. Ändå ser det ut på samma sätt i match efter match.
Man har ju också spelat Erlandsson i första backpar med Frögga. Vilket verkligen inte fungerar. Sådana spelare ska matchas in i lugn och ro.

Leksand behöver backar som kan åka skridskor, transportera och spela pucken. Någon 100 kilos klump kan vara bra att ha men inte 3-4 st.
Citera
2014-10-14, 18:04
Medlem
Förvånad över att inte få läsa några arga inlägg om dagens avstängningar. Men det handlar ju inte om Frölundas respektive Färjestads mest värdefulla spelare så det kanske förklarar saken. I vilket fall som helst är ju fem matchers avstängning på Lalonde samt Rydahl ett skämt enligt mig.

Motin får samtidigt tre matcher efter en skapligt luddig motivering. Man skriver att Nygårds inte är puckförande vilket stämmer pga att backen som han skulle få passet av inte kunda passa. Vad gäller där? Jag menar, ska Motin bromsa in och snällt stå och vänta och se ifall passet når Nygårds eller vad?
Citera
2014-10-14, 18:09
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiltovic

Motin får samtidigt tre matcher efter en skapligt luddig motivering. Man skriver att Nygårds inte är puckförande vilket stämmer pga att backen som han skulle få passet av inte kunda passa. Vad gäller där? Jag menar, ska Motin bromsa in och snällt stå och vänta och se ifall passet når Nygårds eller vad?

Då kom han billigt undan tycker jag. Icke tacklingsbar är icke tacklingsbar.

Men det var snyggt av honom att klappa om Nygård i gången. Ingen gillar väl att skada någon.
Senast redigerad av Gromgutten 2014-10-14 kl. 18:11.
Citera
2014-10-14, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Då kom han billigt undan tycker jag. Icke tacklingsbar är icke tacklingsbar.

Men det var snyggt av honom att klappa om Nygård i gången. Ingen gillar väl att skada någon.

Rätta mig om jag har fel, men om passningen går fram till Nygårds så är han tacklingsbar och i det fallet är det en helt regelrätt tackling. Därför tycker jag det är rimligt att ifrågasätta en avstängning i efterhand, en sådan ska ju liksom inte baseras på om FBK-spelaren lyckas med passet eller ej. För själva tacklingen kan jag inte se nåt fult med, givetvis trist att det slutade så olyckligt.
Citera
2014-10-14, 18:32
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Rätta mig om jag har fel, men om passningen går fram till Nygårds så är han tacklingsbar och i det fallet är det en helt regelrätt tackling. Därför tycker jag det är rimligt att ifrågasätta en avstängning i efterhand, en sådan ska ju liksom inte baseras på om FBK-spelaren lyckas med passet eller ej. För själva tacklingen kan jag inte se nåt fult med, givetvis trist att det slutade så olyckligt.

Det är helt irrelevant eftersom han inte var tacklingsbar och därfør självklart inte førväntade att bli tacklad. Det var ju inte minst därfør den tog så illa.
Citera
2014-10-14, 18:34
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Håller med. 5 minuter+game (pga. skada) hade varit fullt tillräckligt. Nu har jag inte detaljstuderat händelsen utan bara sett den 1 gång, uppfattningen jag fick var den att tacklingen utdelades i tron motståndaren var puckförare vilket han inte var, klumpigt men själva utförandet på tacklingen var OK.
Citera
2014-10-14, 20:03
Medlem
m4tt145s avatar
Edwin Hedberg -> Medcescak Zagreb

Intressant val av klubb, han lär ju inte ta en plats i det laget. Hade det inte vart bättre att gå till HA eller något? Något lag där borde väl velat ha honom.
Citera
2014-10-14, 20:09
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Lalonde får samma straff som Rydahl, dock med 30 tusen i böter.

http://farjestadbk.se/artikel/58616/

Han tjänar alltså över 300 tusen i månaden, ouch.
30 000 motsvarar två matcher i hans fall, dvs 15 000 per match, alltså tjänar han 100-150'.
Citera
2014-10-14, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Edwin Hedberg -> Medcescak Zagreb

Intressant val av klubb, han lär ju inte ta en plats i det laget. Hade det inte vart bättre att gå till HA eller något? Något lag där borde väl velat ha honom.
Känns som ett märkligt val av klubb om han ska få en "andra chans". Delar din åsikt här. Dopningsavstängningen kändes ju fel från början men detta känns som ett rejält steg bakåt i karriären förutom att han bra betalt då. Frågan är vad som händer ifall han blir hemskickad dock. Tror inte han platsar i Modo för tillfället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in