2014-10-10, 15:45
Medlem
Dexter007s avatar
Trodde inte detta var möjligt, men jag verkar ha en mild sub at av endast EN 8a. Förstår inte riktigt själv, har inte ens tagit varje dag, men tog de sista 2mg för två dar sen. Idag vakna jag upp med grov diarré och kallsvettas, gäspar konstant . Jag som har en till sub jag tänkt ta idag men det får ju verkligen vänta, men hade ingen aning om att man kunde få fysiska at symptom på endast en 8a, aldrig hänt innan. Men innan har jag heller aldrig delat upp 8an så mycket, kan det vara bättre att göra slut på en 8a fort än att dra ut på den så den räcker en vecka?
Citera
2014-10-12, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Bara för att det är exakt samma mg så behöver man inte få samma effekt, många som reagerar annorlunda på dom generika suben jämfört med dom franska subutexen.

Det är så mycket som spelar roll i hur effekten blir, kanske man snorta för hårt ena gången och sen på ett ordentligt sätt nästa gång går de då att påstå att de ena är bättre än de andra?

Har man ätit en ordentlig måltid så spelar även de in i hur ruset blir.

Nu ser jag att jag blev borttappad. Klart de kan va skillnad på en Svensk, Fransk och en Dansk sub. Handlar om tillverkning, hur man förvarar medicin, hur gammal man låter den bli.

Personligen så tycker jag att Svenska Sub/Oxone och precis allt annat knark som sjukvården skriver ut är bättre allt utländskt.

Bzzzaaap
Citera
2014-10-12, 12:12
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Bara för att det är exakt samma mg så behöver man inte få samma effekt, många som reagerar annorlunda på dom generika suben jämfört med dom franska subutexen.

Men hur kan det vara möjligt? Mängden aktiv substans ger effekten, resten är inget som påverkar upplevelsen. Inställningen mot ett preparat gör enorm skillnad, alltså placebo. Titta på avsnittet om placebo av Vetenskapens värld, om du lyckas hitta såklart.. Men det går nog.
Citera
2014-10-12, 15:02
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaine
De har ju de "riktiga" subutexen i danmark billiga som fan där med 30-40 danska. Är det bara jag som tycker de är snäppet bättre en Buprenorfin fast de ska vara exakt likadana?
Tycker likadant och har hört mååånga andra sagt att dom riktiga subutexen är bättre än dom nya buprenorfin 8mg. Folk är beredda att köpa franska för 50-100kr mer för dom räcker längre. Om det är placebo så är det väldig påtaglig och utbredd placebo.
Citera
2014-10-12, 15:38
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dexter007
Trodde inte detta var möjligt, men jag verkar ha en mild sub at av endast EN 8a. Förstår inte riktigt själv, har inte ens tagit varje dag, men tog de sista 2mg för två dar sen. Idag vakna jag upp med grov diarré och kallsvettas, gäspar konstant . Jag som har en till sub jag tänkt ta idag men det får ju verkligen vänta, men hade ingen aning om att man kunde få fysiska at symptom på endast en 8a, aldrig hänt innan. Men innan har jag heller aldrig delat upp 8an så mycket, kan det vara bättre att göra slut på en 8a fort än att dra ut på den så den räcker en vecka?
Det låter väldigt konstigt tycker jag. Men det bevisar bara på hur individuellt det är. Själv drog jag två åttor i veckan för att sen uppehålla veckan efter etc i ett halvår med betydligt mildare abstinens än dig. Det jag råkade ut för var milda myrkryp, diarré som cannabis hjälpte mot samt sömnsvårigheter som cannabis också hjälpte mot hyfsat som jag sen red igenom. Det gick 25 dagar och då var det bara svettningarna som kvarstod på slutet. Sen hände nedanstående:

Nu har jag kört en månad i sträck och är idag inne på dag två och inväntar en at som antagligen dyker upp runt dag fem i så fall. Men jag har laddat upp med cannabis för magen och iktorivil mot muskelbekymren, så vi får se vad som händer.
Citera
2014-10-13, 12:42
Medlem
suprorets avatar
Jag har tagit ungefär 4mg/dag under 15 dagar, före det var jag i princip helt ren. Hur länge innan jag kan pissa tror ni? Skulle vara väldigt tacksam över svar på detta. Är ganska normalbyggd, något smal. Tänkte skaffa några stickor också, vars skulle ni rekommendera att jag köper?

Har inte tagit något på mer än 2 dygn nu, ingen at än så länge men det kommer väl.
Citera
2014-10-13, 17:25
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suproret
Jag har tagit ungefär 4mg/dag under 15 dagar, före det var jag i princip helt ren. Hur länge innan jag kan pissa tror ni? Skulle vara väldigt tacksam över svar på detta. Är ganska normalbyggd, något smal. Tänkte skaffa några stickor också, vars skulle ni rekommendera att jag köper?

Har inte tagit något på mer än 2 dygn nu, ingen at än så länge men det kommer väl.
Du är nog ren på 8-11 dagar ungefär tror jag. När jag kört mina veckorace har det känts som att jag varit helt ren från suben på dag åtta. Har dock inga prover som kan bestyrka detta utan bara på hur kroppen har fungerat och känts.
Citera
2014-10-14, 00:16
Medlem
forfoxsakes avatar
Nu är suboskulden tagen. En fransk åtta räckte i ungefär 2 dygn. Trodde att det skulle slå hårdare och hålla längre, men effekten uppskattades. Hoppas på att kunna köra lite grann ibland, men det verkar som om subben pajjar effekten av andra droger? Vore ju så fint annars med en billig och lättillgänglig opi att köra på. Oxy kostar för mycket och jonk är inte värt det för mig. Kan inte IV:a, så morfin går bort.
1 sub per månad borde jag inte torska på iaf.
Citera
2014-10-14, 13:51
Medlem
elmerengues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forfoxsake
Nu är suboskulden tagen. En fransk åtta räckte i ungefär 2 dygn. Trodde att det skulle slå hårdare och hålla längre, men effekten uppskattades. Hoppas på att kunna köra lite grann ibland, men det verkar som om subben pajjar effekten av andra droger? Vore ju så fint annars med en billig och lättillgänglig opi att köra på. Oxy kostar för mycket och jonk är inte värt det för mig. Kan inte IV:a, så morfin går bort.
1 sub per månad borde jag inte torska på iaf.
För mig räckte första åttan till tio sköna kvällar i rad. Tänk så det kan skilja sig. Tyvärr stiger dock toleransen fort även om man har uppehåll då och då.
Citera
2014-10-14, 13:59
Medlem
forfoxsakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmerengue
För mig räckte första åttan till tio sköna kvällar i rad. Tänk så det kan skilja sig. Tyvärr stiger dock toleransen fort även om man har uppehåll då och då.

Kan kanske bero på alkoholism? Ger akloholbruk tolerans på sub?

Kände att detta kommer spåra ur totalt ifall jag fortsätter, så skippar att leka mer med sub. Iaf de närmsta åren. Skulle kunna torska totalt på detta och vill inte behöva OD:a jonk osv för att hamna på subprogram. Men testar det mesta som är etablerade rekreationella droger iaf en gång. Vore trist att sitta på ålderns höst och aldrig tagit opiater ordentligt, även om jag inte rekomenderar någon annan att experimentera så.
Citera
2014-10-14, 18:09
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forfoxsake
Kan kanske bero på alkoholism? Ger akloholbruk tolerans på sub?

Kände att detta kommer spåra ur totalt ifall jag fortsätter, så skippar att leka mer med sub. Iaf de närmsta åren. Skulle kunna torska totalt på detta och vill inte behöva OD:a jonk osv för att hamna på subprogram. Men testar det mesta som är etablerade rekreationella droger iaf en gång. Vore trist att sitta på ålderns höst och aldrig tagit opiater ordentligt, även om jag inte rekomenderar någon annan att experimentera så.

Nej det gör det inte eftersom alkohol påverkar helt andra receptorer i hjärnan.
Citera
2014-10-15, 13:01
Medlem
forfoxsakes avatar
Citat:
Nej det gör det inte eftersom alkohol påverkar helt andra receptorer i hjärnan.

Tack. Alltid bra inlägg från dig. Vet iaf att jag riskerar för mycket av att hålla på mer, så en får räcka. Återdoseringsbehovet på denna var värre än andra opi för mig, sökte hela tiden djupare rus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in