2014-10-10, 22:22
Medlem
Kombinations avatar
Jag vägrar tro att man har lika stor chans att vinna en promo match som en vanlig match. Har förlorat min series fem gånger i rad nu, har förlorat tio matcher och vunnit två-tre. Så gott som varje match blir vi stompade och ff20. Det är liksom aldrig en jämn match, utan varje lane förlorar alltid.
Citera
2014-10-11, 09:45
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kombination
Jag vägrar tro att man har lika stor chans att vinna en promo match som en vanlig match. Har förlorat min series fem gånger i rad nu, har förlorat tio matcher och vunnit två-tre. Så gott som varje match blir vi stompade och ff20. Det är liksom aldrig en jämn match, utan varje lane förlorar alltid.

Så länge du vinner din lane och gör ett bra lategame så kommer du klättra för eller senare. Dåliga lagkamrater kan alla råka ut för. Det enda man kan göra då är att fokusera på sitt eget spel, se till så att man inte tiltar och försöka se de saker som man själv kunde ha gjort bättre.
Citera
2014-10-11, 11:10
Medlem
Citat:
Alltså, promo matchen betyder mer för dig därför tiltar du lättare när andra gör dåligt, du snowballar nog rätt lätt motståndarens Gold lead, eftersom man bryr sig så mycket just för att det är promo, sluta bry dig om du vinner eller inte så kommer du vinna dina promos lättare
Citera
2014-10-11, 13:43
Medlem
Repliques avatar
Citat:

Har samma känsla, promos är generellt mycket svårare än vanliga games. Jag spelar dessutom i 8/10 fall bättre i promos än normalt sett för att jag spelar mycket mer safe.
Citera
2014-10-11, 18:08
Medlem
Kombinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Så länge du vinner din lane och gör ett bra lategame så kommer du klättra för eller senare. Dåliga lagkamrater kan alla råka ut för. Det enda man kan göra då är att fokusera på sitt eget spel, se till så att man inte tiltar och försöka se de saker som man själv kunde ha gjort bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av Cap.teemo
Alltså, promo matchen betyder mer för dig därför tiltar du lättare när andra gör dåligt, du snowballar nog rätt lätt motståndarens Gold lead, eftersom man bryr sig så mycket just för att det är promo, sluta bry dig om du vinner eller inte så kommer du vinna dina promos lättare
Alltså det är ett sådant mindset jag försöker ha. Men det går liksom inte att låta bli att tilta när man ligger under 2-12 i kills vid 10 minuter och någon har gått afk. Sen tar man nya tag nästa match och då bestämmer sig top för att spela Teemo och vara 0/7 vid 15 minuter och köpa Mejais.
Citera
2014-10-11, 20:57
Medlem
Vilken jungler skulle ni säga har störst chans att skaffa First blood åt laget efter level 3? (När man tagit blå och röd)
Citera
2014-10-11, 23:57
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kassadin
Vilken jungler skulle ni säga har störst chans att skaffa First blood åt laget efter level 3? (När man tagit blå och röd)

Lee Sin, alla gånger i veckan
Citera
2014-10-12, 00:11
Medlem
Citat:
Låg level då typ 90% av alla top laners ignorerar det faktum att junglers nuförtiden nästan alltid gankar top efter ha tagit båda buffs så är nog Lee Sin bäst. Kanske Elise eller Jarvan.

Högre level är nog Evelynn bättre.
Citera
2014-10-12, 09:42
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:

Shaco utan tvekan. Många Shacospelare kör ignite istället för flash(vilket ger betydligt högre kill-potential) och så länge inte motståndaren kramar torn har du nästan garanterat first blood.
Citera
2014-10-12, 09:42
Medlem
Repliques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Låg level då typ 90% av alla top laners ignorerar det faktum att junglers nuförtiden nästan alltid gankar top efter ha tagit båda buffs så är nog Lee Sin bäst. Kanske Elise eller Jarvan.

Högre level är nog Evelynn bättre.

Lolwut. Eve kan jag tänka mig är top 5 kanske, Elise och J4 också antagligen men grejen med dom båda är att om du flashar deras cc så är dom körda. Lee Sin kan W:a på en ward brevid dig och då är du död direkt om du inte har en countergank
Citera
2014-10-12, 20:57
Medlem
Aviarts avatar
På tal om Eve, hur bygger ni henne? Har inte riktigt hittat en schysst synergy i items för hennes hybrid-damage. Några tips? Skita i hybriden och bara gå en väg?
Citera
2014-10-12, 21:26
Medlem
Biqquss avatar
Har mainat Fizz nu ett par dagar och kommit upp lite i lvl.. 13 just nu. Det här är the "story of my life" http://gyazo.com/c5677c5ff7be5f035bd6dd32983b95e9

Det spelar ungefär ingen roll hur jag än spelar, det slutar med att vi torskar för att botlane eller mid feedat hora i 25 minuter..

Min fråga är, blir det bättre när man väl börjat lira ranked?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in