2014-10-14, 14:49
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blown
Det intressanta här är förstås att man väljer att våldta demokratibegreppet ytterligare. Den tveksamma utgångspunkten från att alla som befinner sig innanför landets gränser ska ha samma rättigheter som medborgare tycker jag är ett betydligt större demokratiskt problem, än att vilja begränsa antalet människor som beviljas medborgarskap.

Och då röstar jag inte ens på SD.

Vilken djävla klockren "twist".
Tack för den insiktsfulla och roande kommentaren.

Nobelfesten lär få djävligt stora problem med sitt "styrelsesätt" när SD är störst och att eventuellt Sveriges statsminister kommer därifrån.
Skall de då porta statsministern ifrån Nobelfesten då?

Fan vad jag älskar när mångkulturidioterna och PK-isterna drar ett löjets skimmer över sig varje dag.
Citera
2014-10-14, 14:49
Medlem
Fognirs avatar
Så det mest sannolika är väl ändå att media ringt upp Nobelstiftelsen och hört sig för om SD anhängare ska få inbjudan/har fått inbjudan. Varför?

"Partiets bakgrund i högerextremism och företrädarnas agerande i nuet visar på en bristande respekt för den grundläggande demokratiska principen om alla människors lika värde – oavsett hudfärg, härkomst eller religion."

När blev Sverige mamma till alla världens barn och hur är det en grundläggande demokratisk princip?
Citera
2014-10-14, 14:51
Medlem
NeutronStars avatar
Antingen är Lars Heikensten riktigt jävla urblåst eller så är han SD:are i smyg?
Citera
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrargyrum
Som libertarian sympatiserar jag inte med SD och anser att Nobelstiftelsen naturligtvis själv får välja vilka som skall bjudas till festligheterna. Dock kan man fråga sig om Romson, med sitt hat mot vita, medelålders män, kan anses stå för principen om "alla människors lika värde"

Att hata vita och särskilt då män är snarare än merit än något som ligger dig i fatet i dagens, oikofobiska Sverige.
Det blir som alltid kul att se vilka representanter från diverse diktaturer som inte strider mot "Nobels anda".
Sen gör stiftelsen naturligtvis som de vill ,men att de inte förstår det pinsamma i att inte bjuda sd samtidigt som företrädare för Saudiarabien och Nordkorea är välkomna får en ju att undra i vilken värld de lever.
Senast redigerad av Storalf 2014-10-14 kl. 14:56.
Citera
Medlem
Jag tycker att de inte hör hemma där, frågor?
Citera
2014-10-14, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallOfAdamant
Jag tycker inte du hör hemma här. Frågor?
Vad jag minns är nobelfesten en privat tillställning, alla får ju traditionella inbjudningar av nobelstiftelsen. Nu känns ni SDare som skiter ner sig över det här som de där mobbade tonåringarna som aldrig blev bjuden på hemmafest och ska vara bittra istället.
Citera
2014-10-14, 14:58
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acab-666
"Sverigedemokraterna är inte ett parti som alla andra. Partiets bakgrund i högerextremism och företrädarnas agerande i nuet visar på en bristande respekt för den grundläggande demokratiska principen om alla människors lika värde – oavsett hudfärg, härkomst eller religion. Nobelstiftelsen väljer därför att inte bjuda in Sverigedemokraterna till årets Nobelfestligheter", skriver Nobelstiftelsens vd Lars Heikensten i en kommentar till TT.

dom e ej demokratiska!
Ja, herre gud. Om det är något som "visar på bristande respekt för grundläggande demokratiska principer" så är det väl Nobelstiftelsens diskriminering av demokratiskt valda representanter för 13% av väljarkåren på grundval av lögner och vad som bara kan beskrivas som halmgubbe-argument.
Citera
2014-10-14, 15:00
Medlem
acab-666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Ja, herre gud. Om det är något som "visar på bristande respekt för grundläggande demokratiska principer" så är det väl Nobelstiftelsens diskriminering av demokratiskt valda representanter för 13% av väljarkåren på grundval av lögner och vad som bara kan beskrivas som halmgubbe-argument.
ja de kanske dom är. men ja tycker att det är BRA att dom inte är välkomna ändå
Citera
2014-10-14, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Att hata vita och särskilt då män är snarare än merit än något som ligger dig i fatet i dagens, oikofobiska Sverige.
Det blir som alltid kul att se vilka representanter från diverse diktaturer som inte strider mot "Nobels anda".
Sen gör stiftelsen naturligtvis som de vill ,men att de inte förstår det pinsamma i att inte bjuda sd samtidigt som företrädare för Saudiarabien och Nordkorea är välkomna får en ju att undra i vilken värld de lever.
Jo, det är förvisso mycket märkligt att man väljer att bjuda in företrädare för dylika diktaturer.
Citera
2014-10-14, 15:02
Medlem
Både SD och KD borde portas från Nobelfesten.

Därför att KD och SD är de mest vetenskapsfientliga partierna. SD bryr sig inte ett skit om miljöproblemen och inte ett skit om bristen på jämställdhet och den samhällsekonomiska förlust det innebär. SD har aldrig presenterat slagkraftiga åtgärder på dessa två områden. Inte heller KD.

Att porta SD och KD är lika självklart som att porta religiösa organisationer.
Citera
2014-10-14, 15:02
Medlem
72mms avatar
Citat:
ja de kanske dom är. men ja tycker att det är BRA att dom inte är välkomna ändå
Du håller med om att Nobelstiftelsen diskriminerar på falska grunder mot ett demokratiskt parti, men tycker ändå att det är bra att de gör det?
Citera
2014-10-14, 15:04
Medlem
WailingJohns avatar
Citat:
ja tycker det är BRA att dom inte är välkomna! kommer alltid o tycka d!
gå vidare med era liv.....
Mjo, du har sagt det en tre fyra gånger nu på mindre än en halvtimme. Jag bjuder bara in till diskussion, men du verkar ju inte intresserad av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in