2014-10-14, 14:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av acab-666
dom e ej demokratiska!
Släpp det där tramset. Ingen tror på det längre. SD är ett parlamentariskt politiskt parti, man verkar här och nu och inte för tjugo år sedan och man stöds i dagsläget av över 16% av väljarkåren (enligt dagsfärsk mätning). Man är dessutom invalda i riksdagen efter alla konstens regler. Hur är det då möjligt att "inte vara demokratiska"?

Du hade fått mer respekt om du hade erkänt att du ogillar SD eftersom du trivs med kulturkrockar och laglöshet, utan att behöva gömma dig bakom trams som "allas lika värde" och "demokratisk värdegrund".
Citera
2014-10-14, 14:35
Medlem
acab-666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WailingJohn
Så du hatar demokrati? Fattar du inte att du putsar Åkessons skor genom att stödja besultet?

Jag är själv långt ifrån SD:are, men jag hatar sånt här likförbannat.
Jag kan fatta hur du tänker o jag respektera din åsikt!
men ja tycker det är bra att dom inte är välkomna.
e de ok för dig att ja har min åsikt?
Citera
2014-10-14, 14:36
Moderator
-Info-s avatar
Nu börjar det bli larvigt:

Citat:
Och Nobelkommittén låter bli att bjuda in någon av de vice talmännen, så SD:s Björn Söder är inte heller välkommen.

När det gäller Björn Söder som är riksdagsledamot för SD och vice talman, skriver Lars Heikensten:

"Nobelstiftelsen ser kontinuerligt över många olika aspekter av evenemangen den 10 december. Gästlistan förändras över tid och i år kommer vi endast att bjuda in talmannen, inte vice talmännen."

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article19695062.ab

Vad händer om Jimmie Åkesson eller en annan sverigedemokrat blir en statsminister i framtiden? Kommer han att nobbas även då? Samtidigt som ambassadörer för t.ex Nordkorea, Vitryssland, Eritrea och Iran är varmt välkomna.
Citera
2014-10-14, 14:38
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
jo d gjorde ja!

Nej det gjorde du inte, du citerade någonting du helt uppenbart inte förstår. Du nickar bara instämmande likt det tomma skal till marionett du är.

Peka konkret på vad du anser gör Sverigedemokraterna odemokratiska. Inga floskler, inga citat, konkret fakta.
Citera
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nu börjar det bli larvigt:

Vad händer om Jimmie Åkesson eller en annan sverigedemokrat blir en statsminister i framtiden? Kommer han att nobbas även då? Samtidigt som ambassadörer för t.ex Nordkorea, Vitryssland, Eritrea och Iran är varmt välkomna.
Det handlar om politik, inte ett moraliskt övervägande utifrån vad som skulle stå i Nobels testamente. När SD får politiskt inflytande så är de säkert välkomna, men då ska de säga nej tack.
Citera
Medlem
Bajsfacistens avatar
(FB) Jimmie Åkesson nobbas återigen - får inte komma till nobelfesten!
Citera
Medlem
PeanutButterJellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Släpp det där tramset. Ingen tror på det längre. SD är ett parlamentariskt politiskt parti, man verkar här och nu och inte för tjugo år sedan och man stöds i dagsläget av över 16% av väljarkåren (enligt dagsfärsk mätning). Man är dessutom invalda i riksdagen efter alla konstens regler. Hur är det då möjligt att "inte vara demokratiska"?

Du hade fått mer respekt om du hade erkänt att du ogillar SD eftersom du trivs med kulturkrockar och laglöshet, utan att behöva gömma dig bakom trams som "allas lika värde" och "demokratisk värdegrund".
Ingen ide att försöka övertyga, dom idealiserar bara. När Sverige ligger i botten kommer dom vakna upp och inse hur hjärntvättade dom är. Inget fel med invandrare så länge man har en fungerande integration. Men Sverige har inte det.

Fattar dom inte att dom bara ger SD mer röster genom att leka sandlåda.. Dagens människor är så omogna.

Det komiska i det hela är alla debatt artiklar överallt där dom undersöker, granskar och diskuterar varför SD växte till 13%. Det är rätt självklart varför dom växte, förstår man inte det borde man börja fundera över sitt IQ Folk har fått nog. Det är inte värt att leva skit själv för att hjälpa 80k människor när man istället kan hjälpa miljoner.
Citera
2014-10-14, 14:40
Medlem
WailingJohns avatar
Citat:
e de ok för dig att ja har min åsikt?
Javisst. Jag bryr mig dock inte. Tänk om jag hävdar att jorden är platt, är det ok för dig? Jag tänker nämligen inte förklara varför.
Citera
2014-10-14, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede
SD bockar och tackar för ett par extra procent i nästa val.

Precis, fler sympatiröster.
Citera
2014-10-14, 14:44
Medlem
different_trips avatar
Citat:
D kan man inte vara säker på till 100%
dom växer väl för folk e trötta på invandringen, inte för att dom mobbas.

För många kan det vara droppen som får bägaren att rinna över.
Jag röstar SD för så mycket mer än invandringspolitiken. Det får vara slut på tramserier där man gömmer sig bakom slagord och påhitt.

Hur många gånger hör man inte att "SD vill slänga ut invandrare"? Var kommer den skiten ens ifrån?
Citera
2014-10-14, 14:45
Medlem
Som libertarian sympatiserar jag inte med SD och anser att Nobelstiftelsen naturligtvis själv får välja vilka som skall bjudas till festligheterna. Dock kan man fråga sig om Romson, med sitt hat mot vita, medelålders män, kan anses stå för principen om "alla människors lika värde"
Citera
2014-10-14, 14:48
Medlem
acab-666s avatar
ja tycker det är BRA att dom inte är välkomna! kommer alltid o tycka d!
gå vidare med era liv.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in