2014-10-13, 15:09
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faludjah
Har du problem att läsa eller spelar du bara dum när du har slut på argument? Jag har alltså visat på varför det inte är något speciellt med att en person för ca 1400 år sedan tänkte sig att jorden var rund. Det var något som man visste, att du idag har fått för dig att det bara var Muhammed som för 1400 år sedan kände till det här talar snarare för din bristande kunskap i ämnet.

Det är alltså inte ett gudsbevis att Muhammed resonerar om att jorden är sfärisk, att han sedan tar helt fel på formen har du dessutom bara ignorerat, vilket tydligt visar på din akademiska ohederlighet.

kan du säga mig om big bang teorin när kom man på det?
Senast redigerad av tarek90 2014-10-13 kl. 15:15.
Citera
2014-10-13, 15:16
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
och kanske fingeravtrycket också?
Citera
2014-10-13, 15:26
Medlem
Å muslimerna ber fader vår när de faller ner på marken ?

Å muslimerna äter med kristna ?

Å muslimerna tar nattvarden för jesus blod för mig utgivet, och detta är min kropp och mitt blod, det nya förbundblodet för ER utgjutet ( det sa jesus sista natten ) ?

å muslimerna äter ALL mat, för jesus sa att ALL mat är ren ?

det är inte det som går in i kroppen som gör dig oren, utan det som går UT från kroppen som gör dig oren ( sa jesus )

Å muslimerna gifter sig med kristna och ÄR kristna för Jesus KRISTUS är kommen till jorden ?

Å muslimerna dödar inte kristna utan älskar de som sina syskon.

Å muslimerna hugger inte huvudet av kristna för i koranen är det förbjudet att döda månggudadyrkare ?

Å muslimerna tog bort omskärelsen på pillevitten för att det sa jesus var onödigt ?

Jesus sa att han var den ENDA vägen till Gud.

Bara genom Jesus Kristus Guds son kommer muslimerna till Gud.

Om du med din mun bekänner att jesus är GUD skall du bli räddad, det tror muslimerna på.

Muslimerna tror att BIBELN ( varje ord i 72 böcker ) Guds heliga ord.

Muslimerna tror Jesus är Guds son, alla judar kallade jesus för Guds son.

Gud kallade Jesus för Guds son, när jesus döptes.

muslimerna döper sig i vigvatten och renar sig från all synd, så som Johannes döparen lärde ut och sa att yxan redan är satt till roten.

Å muslimerna gör en massa annat som jesus ( GUD ) lärde ut.

Jesus sa att det kommer falska profeter EFTER mig, ( muhammed kom 600 år senare )
och NI ska inte tror på honom.
Citera
2014-10-13, 15:30
Medlem
Citat:
Har du problem att läsa eller spelar du bara dum när du har slut på argument? Jag har alltså visat på varför det inte är något speciellt med att en person för ca 1400 år sedan tänkte sig att jorden var rund. Det var något som man visste, att du idag har fått för dig att det bara var Muhammed som för 1400 år sedan kände till det här talar snarare för din bristande kunskap i ämnet.

Det är alltså inte ett gudsbevis att Muhammed resonerar om att jorden är sfärisk, att han sedan tar helt fel på formen har du dessutom bara ignorerat, vilket tydligt visar på din akademiska ohederlighet.

inte nog med att muhammed sa att jorden var rund, men ännu bättre är det att han har varit på månen och delat den i 2 delar.

Vi kan såleds se detta i dag om du tittar ut i natt, månen har muhammed delat i 2 delar.
Citera
2014-10-13, 15:32
Bannlyst
Citat:
Se flagan jaha du lever efter flagan hade det vart en gris på flagan så skulle du dyrkat grisen elr?

Citat:
Svensk flagga Muslimsk olja, och det finns i verkligheten inga riktiga svenskar det har en lärare sagt till mig i skolan sverige är blandat av tyskar, danskar, mm

Vad fan svamlar du om? Är du påtänd?
Citera
2014-10-13, 15:33
Medlem
Citat:

Det kan du leta rätt på själv och när du gör det kan du också läsa på lite om vad Big Bang är, så ser du att det som beskrivs i Koranen och Big Bang inte är samma saker... http://sv.wikipedia.org/wiki/Big_Bang

Citat:
och kanske fingeravtrycket också?
Fingeravtrycket har man haft så länge vi har haft fingrar... Det är inget man "kom på".

Hur som så börjar det här bli larvigt, läs på istället för att göra bort dig.

Att det här har dock folk redan påpeat för dig, men att du har ignorerat det visar ju bara återigen på hur ohederlig du är. (FB) Jesus var Profet och muslim

Dessutom är det ju som så att alldeles oavsett om Muhammed hade känt till de saker du försöker lura oss och dig själv att han gjorde så bevisar det aldrig existensen av den muslimska guden, bara att Muhammed var jävligt duktig på att gissa. Ungefär som atomisterna, ett gäng grekiska filosofer som på antiken beskrev atomen som universums minsta byggsten. Den atom dom tänker sig ska finnas där ute, men inte gå att observera bär en hel del likheter med den atom som vi idag använder inom naturvetenskapen. Det betyder inte att gud varit inblandad i deras resonerande... Bara för att ditt intellekt är begränsat betyder det inte att andra människor inte klarar av att åstadkomma extraordinära saker utan guds inblandning.
Senast redigerad av Faludjah 2014-10-13 kl. 15:36.
Citera
2014-10-13, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperSyra
Det kan inte ha varit 2 världskrig som slutade med den geniala humana idén att utrota ett helt folk som fick den "kristna världen" att inse att det här med kriga och slå ihjäl varandra är en dum idé? Vi slår ihjäl resten av världen istället för att slå ihjäl varandra, typ.

det står i bibeln att man ska inte döda varandra.

Men i koranen är det fullt tillåtet, det ser vi idag på IS ( ISIS ) helt OK. om man blir attackerad, då har man rättigheter att försvara sig, det har muslimerna sagt och då måste det stå i koranen.
Citera
2014-10-13, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
det står i bibeln att man ska inte döda varandra.

Men i koranen är det fullt tillåtet, det ser vi idag på IS ( ISIS ) helt OK. om man blir attackerad, då har man rättigheter att försvara sig, det har muslimerna sagt och då måste det stå i koranen.
Och trots det så mördar folk till höger och vänster, religionen är ganska irrelevant med andra ord. Dessutom ganska larvigt att försöka försvara sitt eget stöd till ondskan med att andra är värre.
Citera
2014-10-13, 15:37
Medlem
Citat:
Gud har sänt profeter med bud till människor men på grund av att folk ändrade i Tora och Bibeln så sände Han ner koranen till profeten Mohammed vilket Vittnar om dom tidigare böckerna.

Dessutom var alla andra profeter sända till en specifik befolkning Moses, Jesus sändes till Israels befolkning det står tydligt i böckerna om ni läser, men den sista profeten Mohammed sändes som en barmhärtighet till hela världen.

Jesus talar om profeten Mohammed
"[12] Jag har mycket mer att säga er, men ni förmår inte ta emot det nu. [13] Men när han kommer,
sanningens ande, skall han vägleda er med hela sanningen; han skall inte tala av sig själv utan förkunna det
han hör och låta er veta vad som kommer att ske. [14] .

ja, det ser vi i dag hur barnhärtiga muslimerna är - om mohammed var så barnhärtig kan man tycka att muslimerna som tror på den sista profeteten ska vara barnhärtiga.

men icke. snart finns inte ett muslim land ( se på Irak / iran / Afghanistan ) som är så barnhärtiga mot varann... det krigar och svälter ut befolkningen.

senast i dag läste jag i Metro, att muslimer går naken, har ingen mat, det är uttorkade i Irak
det kallar jag för att vara barmhärtiga....
Citera
2014-10-13, 15:40
Medlem
Citat:
Och trots det så mördar folk till höger och vänster, religionen är ganska irrelevant med andra ord. Dessutom ganska larvigt att försöka försvara sitt eget stöd till ondskan med att andra är värre.

det kallas för barnhärtighet och godhet i koranen eller den sista profeten.

För om du påstår att jesus är profet och muslim, så undrar man vad muslimerna tänker med när deras folk - läs muslimer - svälter i deras länder och dör på kuppen.
Citera
2014-10-13, 15:41
Avslutad
Citat:
Du menar att koranen förklarar big bang för att det någonstans råkar stå att himlarna och jorden var en massa innan "vi" skiljde dem åt?
För det första står det ingenting om själva big bang. Vidare så skapades jorden inte vid big bang utan 8 miljarder år EFTER big bang. Sedan är inte jorden skiljt från övriga utan en del av universum.
Citera
2014-10-13, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
det kallas för barnhärtighet och godhet i koranen eller den sista profeten.

För om du påstår att jesus är profet och muslim, så undrar man vad muslimerna tänker med när deras folk - läs muslimer - svälter i deras länder och dör på kuppen.
Jag menar ju så klart att det är ett jävligt billigt knep från en kristen att skylla ifrån sig sitt ansvar för att muslimerna idag är värre. Semitisk kultur (d.v.s. abrhamitiska religioner) är per definition patriarkala, intoleranta, dominanta och icke-barmhärtiga. Kristna, judar såväl som muslimer är alla medlemmar i den världsomfattande, massmördande och förtryckande masspsykos som pågått sedan bronsålder på alla andra som inte passat in. Vilken idéströmning som för stunden varit bäst på att sprida skräck och terror har varierat, idag är det helt klart islam som är värst, tidigare var det kristendomen och ett tag var det judarna.

Att inte ta avstånd från den gud som beskrivs från Gamla testamentet, via det Nya till Koranen är att stödja det närmsta ondska vi kan komma. Att du försöker rättfärdiga din kristna tro med att muslimer idag är värre är enbart patetiskt, ni är lika goda kålsupare och ni stödjer samma genuina ondska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in