2014-10-11, 10:41
Medlem
J.Bergs avatar
Jag har tänkt köpa RL-pullovers men är lite kluven till storlekarna. Någon som har bra erfarenhet av märket? Jag bor tyvärr så illa till att jag inte har tillfälle att testa kläderna.
Jag är 1.93 lång och smal. Har en RL skjorta Slim Fit i storlek L som jag tycker är rätt stor i bröstet, det är därför jag är lite kluven.
Är det M eller L som gäller för en lång och smal kille i deras pullovers?
Citera
2014-10-11, 10:45
Medlem
Prollus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Berg
Jag har tänkt köpa RL-pullovers men är lite kluven till storlekarna. Någon som har bra erfarenhet av märket? Jag bor tyvärr så illa till att jag inte har tillfälle att testa kläderna.
Jag är 1.93 lång och smal. Har en RL skjorta Slim Fit i storlek L som jag tycker är rätt stor i bröstet, det är därför jag är lite kluven.

Köp båda, skicka tillbaka den som inte passar.
Citera
2014-10-12, 11:38
Medlem
Som sagt beställ hem flera storlekar och skicka tillbaka de som inte passar. careofcarl har fri frakt och retur!
Citera
2014-10-12, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Berg

Ta ett måttband och mät simpelt nog, deras pullovers är "stretchiga" i tyget och om du ska ha skjorta under så märker du knappt av om det är några cm för stort.
Citera
2014-10-12, 18:38
Medlem
Withasmiles avatar
Om du skulle tycka att bomullsvarianten känns lite för stor testa en i merinoull. De är inte lika pösiga enligt min erfarenhet.
Citera
2014-10-12, 23:00
Medlem
Bröstvidden är 106 cm på L och 98 cm på M på de vanliga. Om det är merinoull drar du av 2 cm på dessa mått. Den informationen borde räcka för att du ska kunna välja.
Citera
2014-10-14, 00:45
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MysteryMaster
Som sagt beställ hem flera storlekar och skicka tillbaka de som inte passar. careofcarl har fri frakt och retur!

Och även Zalando har jag för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in