Det beror på att; om du äter 1300 kalorier i form av, till exempel läsk, är det självklart sämre än att äta dom kalorierna i form av till exempel kokosnötsolja.
Det vore hjälpsamt om du deklarerar din kost här på forumet.
Vissa matvaror ger upphov till hög inflammation. Kvalitén på maten man äter är viktig. Äter man rätt varor kan man i stort sett leva på dom, och automatiskt, med tiden, förlora överflödig massa. En av dom varorna är 70-90% kakao Lindt choklat. Anledningen till Lindt är för att den chokladen är låg i skit som inte inflammerar. Gör egen med kakaosmör från hälsokost och kakao, och ät så mycket du orkar mellan varje måltid. Finns ingen gräns!
Jag har satt min mor på en låg-inflammatorisk kost med flera matskedar (av högsta kvalitet) smör, ghee, kokosnötsolja om dagen, naturbeteskött(det finns ganska billigt), frysta grönsaker(dom är färskare); typ brysselkål och guacamole äter vi varje dag här, och (glutenfritt, såklart) ris. Allt ris förutom vitt binder näringsämnen i kroppen, pga fytinsyra och lektiner.
Low-fat hysterin har gjort mer skada än gott, enligt läkare.
Glöm LCHF, fokusera på inflammation, kvalitét och att nourish din kropp.
Lär gärna av den sexiga femtioåriga damen JJ Virgin;
http://jjvirgin.com/
Fyfan vad jag skrev dåligt, måste va ångesten, haha, sorry, men det får bli så =P