2014-10-10, 19:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Verksamhetschefen
DU kompenserar troligen med en mer stillasittande livsstil.

Jag har som man med större kroppshydda och mer muskler stått still i vikt på 1500kcal då jag i princip bara låg i sängen o kollade på film.

Det är jobbigt att gå ner i vikt, du måste vara hungrig och må dåligt annars går du inte ner.

När man sänker sitt kcalintag mkt kompenserar kroppen med att bli oerhört trött och vilja vila/sova sitta ner mycket mer än vanligt.

Du rör dig antagligen mycket mindre nu än innan dieten, det är därför du inte går ner trots sänkt intag.

Vafan snackar du om? Jag går ner 0.8kg i veckan just nu och jag har inte mått dåligt eller varit speciellt hungrig någongång under dessa 4 veckorna. Tvärtom, mår bättre och är piggare och mättare.
Citera
2014-10-10, 20:40
Medlem
Chilla, det kommer.
1300kalorier är ca 700kalorier mindre om dagen för dig.
Prova öka protein intaget och lycka till!
Citera
2014-10-11, 00:04
Medlem
O.J-Kushs avatar
Jag kör efter LCHF / GI (skipper ALLA kolhydrater) och har på 1månad gått ner 7.5 kg .. dvs nästan 2kg i veckan..

Edit, antar att det är lite offtopic men det funkar grymt för mig och kan fortfarande grisa i mig massa godsaker som grillat, chorizos, kyckling och allt detta med feta goda såser och sallad till.. blivit endel ägg+bacon till frukost också
Citera
2014-10-11, 00:32
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O.J-Kush
Jag kör efter LCHF / GI (skipper ALLA kolhydrater) och har på 1månad gått ner 7.5 kg .. dvs nästan 2kg i veckan..

Edit, antar att det är lite offtopic men det funkar grymt för mig och kan fortfarande grisa i mig massa godsaker som grillat, chorizos, kyckling och allt detta med feta goda såser och sallad till.. blivit endel ägg+bacon till frukost också

Problemet med en sådan kost är att du inte får i dig fiber, vilket kan leda till förstoppning.

Den enda anledningen varför du går ner i vikt för du har tagit bort en energikälla - den mest effektiva också.

Du skulle kunna ätit vad som helst, så länge du höll koll på att kalorierna var under det du behövde så skulle du gå ner i vikt.
Citera
2014-10-11, 09:49
Medlem
Johala10s avatar
nja,är detta sant,ingen liten chokladbit som slunkit ner,ha ha
Citera
2014-10-11, 11:42
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexigaBettan
Jag har börjat äta nyttigare och mindre kalorier för att gå ner i vikt. Jag är 48 år, kvinna, väger 73.5 kg och är 1.64 m lång. För sex dagar sedan, i söndags, började jag min diet och äter 1300 kcal per dag. Jag väger exakt allt jag stoppar i mig (till och med grönsaker). Jag vägde mig på söndagen då jag började dieten och vägde mig nu på fredag morgon, sex dagar senare. Jag hade inte gått ner ett ynka gram! Jag har kämpat hela veckan och känner mig så besviken, vad beror detta på? Man brukar väl gå ner mest första veckan för att man tappar vätska osv? 1300 kcal är på gränsen för hur lite jag klarar av att äta och ändå orka arbeta, ska jag behöva äta ännu mindre kcal? Jag är medveten om att det bara har gått sex dagar men jag tycker ändå vågen borde visa någonting??

Hej,
Det låter lätt osannolikt men "shit happens".
Frågan är om du bundit orimliga mängder med vätska?

Dieten som du kör borde ge att det rasar av kilon. Den där dieten som du kör är ju en "panikdiet" på fyra veckor och satan vad vikt som rasar undan.
Att äta en skål med sallad och tre tunna skivor kalkonkött till lunch och middag ger effekt.

Du måste missa något i din information angående vad och hur du gör.
Citera
2014-10-11, 14:58
Medlem
Bbobis avatar
Väger du allt som kommer ur dig också då?
Citera
2014-10-11, 15:26
Medlem
Ibn.Battutas avatar
Kom ihåg att vara konsistent med när du väger dig och väg dig alltid samma tid, förslagsvis på morgonen. Har du stjälpt i dig 500ml vatten under natten utan att ha urinerat så väger du rimligen ~500g mer än en natt då du inte druckit 500ml vatten. Har du ätit tung mat (ej kaloritung utan viktmässigt tung) kommer det också att ge utslag på din vikt.

Registrera vikten någonstans, det finns många appar men ett excelark fungerar också bra. Efter en månad kommer du kunna se att trendkurvan pekar nedåt.

Jag var iväg på en weekend för ett tag sedan och valde att inte tänka på vad jag åt. Med stora hotellfrukostar, bakverk och middagar men ändå långa promenader och joggingrundor låg jag 2kg över vad jag vägde innan jag åkte. Efter cirka tre dagar var jag nere på det normala igen. Jag antar att allt jag konsumerat passerat igenom systemet då, så att säga.

Efter att ha druckit mycket alkohol en kväll kan jag väga så mycket som 2kg mindre än vad jag brukar göra på morgonen, på grund av att det är vätskedrivande antar jag. Dagen efter dagen efter kan jag däremot väga något kilo mer än normalvikten för att jag proppat i mig en stor pizza och druckit mycket vatten.

Att stirra sig blind på dagliga viktminskningar och -ökningar blir man inte klok på utan det är de stora trenderna som säger något och du har ännu inte hunnit banta så länge att det ska ge något meningsfullt utslag på vågen.
Senast redigerad av Ibn.Battuta 2014-10-11 kl. 15:30.
Citera
2014-10-11, 23:24
Medlem
thissuitisblacknots avatar
Det beror på att; om du äter 1300 kalorier i form av, till exempel läsk, är det självklart sämre än att äta dom kalorierna i form av till exempel kokosnötsolja.

Det vore hjälpsamt om du deklarerar din kost här på forumet.
Vissa matvaror ger upphov till hög inflammation. Kvalitén på maten man äter är viktig. Äter man rätt varor kan man i stort sett leva på dom, och automatiskt, med tiden, förlora överflödig massa. En av dom varorna är 70-90% kakao Lindt choklat. Anledningen till Lindt är för att den chokladen är låg i skit som inte inflammerar. Gör egen med kakaosmör från hälsokost och kakao, och ät så mycket du orkar mellan varje måltid. Finns ingen gräns!

Jag har satt min mor på en låg-inflammatorisk kost med flera matskedar (av högsta kvalitet) smör, ghee, kokosnötsolja om dagen, naturbeteskött(det finns ganska billigt), frysta grönsaker(dom är färskare); typ brysselkål och guacamole äter vi varje dag här, och (glutenfritt, såklart) ris. Allt ris förutom vitt binder näringsämnen i kroppen, pga fytinsyra och lektiner.
Low-fat hysterin har gjort mer skada än gott, enligt läkare.

Glöm LCHF, fokusera på inflammation, kvalitét och att nourish din kropp.

Lär gärna av den sexiga femtioåriga damen JJ Virgin; http://jjvirgin.com/

Fyfan vad jag skrev dåligt, måste va ångesten, haha, sorry, men det får bli så =P
Senast redigerad av thissuitisblacknot 2014-10-11 kl. 23:53.
Citera
2014-10-11, 23:52
Medlem
rebkeans avatar
Får jag lägga mig i lite och fråga en sak om kalorier bara?
Jag VILL räkna mina kalorier just nu, beroende på att jag är bra fet,
och vill få en större insikt i mitt ätande och mat generellt.

Om vi nu förutsätter att jag äter varierat, vad är för lite kalorier per dag?
När blir det kontraproduktivt så att säga?
Jag rör mig inte just nu, och är kvinna. Så ca 2000 är ju för att ligga stilla,
och dietister och annat löst folk rekommenderar 1600 för en stabil nedgång.
Men jag har märkt nu när jag räknar och försöker vara duktig,
att jag hamnar under detta utan att vara mer hungrig den dagen.
En dag blev det bara 900 tex.
Så när är det för lite, eller kan det bli det om man är fet?

Kanske var jag lat nu, och borde ha sökt men jag tyckte det passade in här.
Citera
2014-10-12, 00:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av thissuitisblacknot
Det beror på att; om du äter 1300 kalorier i form av, till exempel läsk, är det självklart sämre än att äta dom kalorierna i form av till exempel kokosnötsolja.

Nej.
Citera
2014-10-12, 01:02
Medlem
thissuitisblacknots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zdrastuitye
Nej.
Jag hänvisar sexigabettan till JJ Virgin. Hon och dom flesta besitter åtminstone argument, till skillnad från simpel förnekelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in