2014-10-11, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daniel5789
kiss74
Han vill alla gott, men människans synd är det som är det största problemet. Bara gud vet varför människan är som den är, punkt slut!
Så att bli sjuk är en synd? Ett straff kanske?
Citera
2014-10-11, 14:08
Medlem
Ismails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Sunt förnuft! You should try it......
Mitt sunda förnuft säger att livet inte kan uppstå utan en skapare.
Citera
2014-10-11, 14:10
Medlem
Citat:
Sunt förnuft! You should try it......
saa vad saeger dig ditt sunda foernuft om de stora livsfraagorna ; varifraan och varthaen, vad aer sjael,ande,liv och doed? meningen med det hela?
Citera
2014-10-11, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stiftsadjunkten
saa vad saeger dig ditt sunda foernuft om de stora livsfraagorna ; varifraan och varthaen, vad aer sjael,ande,liv och doed? meningen med det hela?
Vad menar du med mening? Måste det finnas någon mening med att leva? (förutom den mening man själv sätter till sitt liv...) Själ och ande vet jag inte riktigt vad det är,så det grubblar jag inte så mycket på. Troligtvis har vi ingen själ.
Citera
2014-10-11, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ismail
Mitt sunda förnuft säger att livet inte kan uppstå utan en skapare.
Och vad säger ditt sunda förnuft om denne skapares skapare? Vad säger ditt förnuft om att ingen,absolut ingen, har bevisat någon sådan skapare?
Citera
2014-10-11, 14:28
Medlem
Ismails avatar
Citat:
Och vad säger ditt sunda förnuft om denne skapares skapare? Vad säger ditt förnuft om att ingen,absolut ingen, har bevisat någon sådan skapare?
Mitt sunda förnuft säger att min skapare inte har en skapare, eftersom det inte kan pågå så i all evighet.

Mitt sunda förnuft säger att skaparen har redan bevisat sin existens, men att människan väljer att blunda. Vad säger ditt förnuft om livet här på jorden? Har det uppkommit av sig själv utan någon skapare?
Senast redigerad av Ismail 2014-10-11 kl. 15:13.
Citera
2014-10-11, 14:32
Medlem
Citat:
Vad menar du med mening? Måste det finnas någon mening med att leva? (förutom den mening man själv sätter till sitt liv...) Själ och ande vet jag inte riktigt vad det är,så det grubblar jag inte så mycket på. Troligtvis har vi ingen själ.
'..Jag(Jesus) aer vaerldens ljus; den som foeljer mig, han skall foervisso inte vandra i moerkret, utan skall ha livets ljus'. Joh. 8 ; 12.
Citera
2014-10-11, 14:40
Medlem
Citat:
Mitt sunda förnuft säger att min skapare inte har en skapare, eftersom det inte kan pågå så i all evighet.

Mitt sunda förnuft säger att skaparen har redan bevisat sin existens, men att människan väljer att blunda. Vad säger ditt förnuft om livet här på jorden? Har det uppkommit sig själv utan någon skapare?
Ja,och jag har inga problem med att säga "jag vet inte" på vissa frågor. Jag går inte omkring och tror en massa saker.
En evig skapare låter väldigt otroligt i mina öron. Och att vissa blundar och missar dennes existens är naturligvis bara struntprat. Om skaparen visade sig för vissa personer så skulle inte deras teorier om denne skilja sig så mycket. Det luktar påhitt lång väg.....
Citera
2014-10-11, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stiftsadjunkten
'..Jag(Jesus) aer vaerldens ljus; den som foeljer mig, han skall foervisso inte vandra i moerkret, utan skall ha livets ljus'. Joh. 8 ; 12.
Har du inga egna ord? Börjar bli tröttsamt med dessa bibelcitat.
Citera
2014-10-11, 15:04
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:

Mitt sunda förnuft säger att skaparen har redan bevisat sin existens, men att människan väljer att blunda. Vad säger ditt förnuft om livet här på jorden? Har det uppkommit sig själv utan någon skapare?

Har skaparen redan bevisat sin existens? Det har jag fullständigt missat, utveckla gärna =)
Citera
2014-10-11, 15:06
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:

Om inte din skapare behöver en skapare,
varför behöver då en vetenskaplig modell med big bang en skapare?
Citera
2014-10-11, 15:11
Medlem
Det existerar en skapare men skaparen är inte den som beskriv i de heliga böckerna. Det är inte bara profeter och helgon som kan ta kontakt med skaparen. Alla människor har förmågan att göra det. Man man måste öva och åter öva. Stänga alla sina sinnen och stänga ute alla buller, ljud och tankar och känslor. Lägg dig i ett mörkt rum och meditera djupt och ställ dina frågor så ska du se att svaren kommer till dig snabbare än blixten. Men man måste öva och verkligen vilja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in