2014-10-11, 11:41
Bannlyst
Hejsan har ett par filmer som jag verkligen vill se men ingen att se de tillsammans med. Är det okej att gå på bio ensam eller kommer folk att stirra på mig och viska till sina kompisar? Är det mobbat att gå på bio ensam? Jag planerar att jag går in med pondus och köper mina popcorn och läsk med godis, fruktar dock att andra människor kommer håna mig och baktala mig. Har du gått på bio ensam? Har du några erfarenheter att dela med dig av?
Citera
2014-10-11, 11:43
Medlem
Nihennas avatar
Skit i vad andra tycker?
Ja, det kanske finns nån fåne som tycker att det är konstigt att gå själv, men vem bryr sig? Du lär knappast få veta det ändå.
Ibland är det sjukt trevligt att göra aktiviteter helt själv som bio, eller restaurangbesök.
Citera
2014-10-11, 11:45
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Jag brukar gå på bio själv och jag tycker att det är jävligt skönt. Och ingen kommer att titta konstigt på dig!
Citera
2014-10-11, 11:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Skit i vad andra tycker?
Ja, det kanske finns nån fåne som tycker att det är konstigt att gå själv, men vem bryr sig? Du lär knappast få veta det ändå.
Ibland är det sjukt trevligt att göra aktiviteter helt själv som bio, eller restaurangbesök.

Så du tycker att jag skall köra på enligt min plan? Något du vill bidra med till planen?
Citera
2014-10-11, 11:47
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vladolf-Putler
Så du tycker att jag skall köra på enligt min plan? Något du vill bidra med till planen?

Ja?
Min åsikt om hur du ska göra:

1. Gå till bion
2. Köp biljetten
3. Köp det snacks du vill ha.
4. Se filmen.
5. ...?
6. Profit!
Citera
2014-10-11, 11:50
Medlem
shoot4us avatar
Jag har varit på bio själv en gång. Dock utomlands i en storstad så det var så mycket folk att ingen riktigt lade märke till mig.
När jag kom in i biosalongen så var det 65% fullt med många tomma säten om varannat med människor som satt själv. Så jag var alltså inte den enda som gjorde det själv. Sen så kom en arbetare och sa åt alla att flytta ihop in till mitten så jag fick mycket bättre plats och var tvungen att sitta precis brevid två främlingar (socially awkward swede). Nu minns jag inte riktigt vad jag såg men hela upplevelsen var bra.
Gå OP gör det själv! Speciellt då man kan välja själv vart man ska sitta, vad man ska äta och framför allt vad man ska se.
Citera
2014-10-11, 11:50
Bannlyst
Citat:
Ja?
Min åsikt om hur du ska göra:

1. Gå till bion
2. Köp biljetten
3. Köp det snacks du vill ha.
4. Se filmen.
5. ...?
6. Profit!
Ja men jag tänkte lite mer fördjupade synpunkter, någon speciell läsk eller popcorn man skall köpa för att bli attraktiv i biosalongen? Är det okej att kanske börja konversera med främmande människor innan bion? Skall man kanske ta med sig sprit för att stärka mitt självförtroende?
Citera
2014-10-11, 12:02
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ja men jag tänkte lite mer fördjupade synpunkter, någon speciell läsk eller popcorn man skall köpa för att bli attraktiv i biosalongen? Är det okej att kanske börja konversera med främmande människor innan bion? Skall man kanske ta med sig sprit för att stärka mitt självförtroende?

Va? Det är bio, ingen Nobel-middag.
Varför ska du konversera med folk? Och varför skulle de tänka på dig?
Folk är egoistiska, de bryr sig knappast om någon som går ensam. I deras huvud finns du förmodligen inte ens.
Eller brukar du tänka på personerna i salongen?
Citera
2014-10-11, 12:07
Bannlyst
Citat:
Va? Det är bio, ingen Nobel-middag.
Varför ska du konversera med folk? Och varför skulle de tänka på dig?
Folk är egoistiska, de bryr sig knappast om någon som går ensam. I deras huvud finns du förmodligen inte ens.
Eller brukar du tänka på personerna i salongen?
Lite larvigt kanske, hade tänkt att klä mig i skjorta, chinos och ett par finskor. Överdriver jag allt det här nu? Det var många år sedan jag var på bio därav min ängslighet.
Citera
2014-10-11, 12:12
Medlem
TorkelTrottoarkants avatar
Citat:

Och du undrade varför jag inte tyckte du borde fortplanta dig i din andra tråd...
Citera
2014-10-11, 12:14
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Lite larvigt kanske, hade tänkt att klä mig i skjorta, chinos och ett par finskor. Överdriver jag allt det här nu? Det var många år sedan jag var på bio därav min ängslighet.

Stor sannolikhet är att din bioupplevelse kommer förstöras av stökiga och pratiga personer. Folk går inte på bio för filmen längre.
Citera
2014-10-11, 12:17
Medlem
Självklart kan du gå på bio ensam! Jag brukar göra det ganska ofta när jag vill se en film men ingen kompis är sugen. Att gå på bio är inte en särskild social upplevelse till att börja med, man sitter ju bara tyst i mörkret och kollar på en film.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in