2014-10-08, 11:23
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Hmm blir nog ingen klubb jag har inget emot SKy och gillar Andy Schleck.

http://www.eurosport.se/cykel/cykelstjarnor-erbjuds-miljonbonus-for-unik-trippel-en-bra-ide_sto4430786/story.shtml

Tycker detta är bra. Hoppas det kan bli av men vi vet ju att Tinkov snackar mycket.

Exakt klubben upplöst innan den den hann bildas . Jag har börjat uppskatta Froome och saknar Andy Schleck när han var i form.
Citera
2014-10-08, 13:19
Medlem
Inget emot Contador och Valverde även om det är tråkigt att Valverde låtsas dopningsavstängningen var ett sabbatsår och Contador inte heller tycker han gjort fel. Contador har dessutom en del fans som är riktigt störiga, men det gäller även Sky.

Wiggins har inget emot, Froome är en idiot. Andy gillar jag, men irriteras över hans oprofessionalism. Nibali och Quintana håller jag på av GC-cyklisterna.
Citera
2014-10-09, 13:20
Medlem
ruckaalis avatar
Så var de officiellt också. Andy Schleck lägger av.
Kanske bör jag nu byta avatar här.
Citera
2014-10-09, 20:43
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Så var de officiellt också. Andy Schleck lägger av.
Kanske bör jag nu byta avatar här.

Han har varit så under isen de senaste åren att det knappast leder till några höjda ögonbryn, synd dock att en så relativt ung atlet får lägga hojjen på hyllan. Var ett stort fan av honom under glansdagarna.

Jaa och Alonso säger sig ska presentera ngt inom en vecka eller tio dagar....

Ngn som orkar tro på honom längre?
Citera
2014-10-10, 12:19
Medlem
mishimas avatar
Gustav är klar för Cult Energy Team. Känns väl sådär när det gäller tävlingschema, men han kommer nog att få sina chanser och huvudsaken är väl att han har ett kontrakt. De kommer väl köra mycket tävlingar i Nordeuropa och Skandinavien.
Citera
2014-10-10, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Gustav är klar för Cult Energy Team. Känns väl sådär när det gäller tävlingschema, men han kommer nog att få sina chanser och huvudsaken är väl att han har ett kontrakt. De kommer väl köra mycket tävlingar i Nordeuropa och Skandinavien.

skönt att han fick ett kontrakt ändå.. laget har väl värvet tyskarna Linus Gerdemann å Fabian Wegmann och även Rasmus Guldhammer

känns som laget satsar en del
Citera
2014-10-11, 00:29
Medlem
Markmags avatar
Citat:

Cult satsar väl rätt ordentligt med flera bra värvningar, så kan bli intressant.
Även om det är Continental team.
Citera
2014-10-11, 10:15
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markmag
Cult satsar väl rätt ordentligt med flera bra värvningar, så kan bli intressant.
Även om det är Continental team.

Frågan är vilka tävlingar som får köras. De har ju trots allt ingen riktigt stor stjärna internationellt som gör att de får chans i de allra största loppen. Danmark runt är väl det största skulle jag tro, kanske öppnas dörrar till något bättre lopp nu när de värvar upp sig.
Citera
2014-10-11, 10:21
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Frågan är vilka tävlingar som får köras. De har ju trots allt ingen riktigt stor stjärna internationellt som gör att de får chans i de allra största loppen. Danmark runt är väl det största skulle jag tro, kanske öppnas dörrar till något bättre lopp nu när de värvar upp sig.

Några fler HC-tävlingar än Danmark runt kommer de att få köra. Med ett par tyskar i laget kan de nog få köra Bayern runt till exempel. Många endagarslopp kan ju dela ut rätt många wild card. De kommer nog få chansen i Omloop Het Nieuwsblad. Jämför med andra små Proconti-lag som Rusvelo och United Health Care så får de ju köra lite sådana lopp. De norska etapploppen kommer de säkert köra.

World Tour-lopp känns dock mycket tveksamt.
Senast redigerad av mishima 2014-10-11 kl. 10:25.
Citera
2014-10-11, 13:31
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Några fler HC-tävlingar än Danmark runt kommer de att få köra. Med ett par tyskar i laget kan de nog få köra Bayern runt till exempel. Många endagarslopp kan ju dela ut rätt många wild card. De kommer nog få chansen i Omloop Het Nieuwsblad. Jämför med andra små Proconti-lag som Rusvelo och United Health Care så får de ju köra lite sådana lopp. De norska etapploppen kommer de säkert köra.

World Tour-lopp känns dock mycket tveksamt.

Hur ser det ut för Michael Olsson? Hans kontrakt går väl ut med Ringeriks i år. Verkar ju svårt att få något kontrakt för WT-lag kan det bli förlängt med Ringeriks?
Citera
2014-10-11, 16:38
Medlem
knullklassons avatar
Är rätt så övertygad om att Cult kommer få wildcards till en del WT-lopp. Kan tänka mig att det blir någon ardenner-klassiker, Romandie, Vattenfall Cyclassic, kanske Tour de Suisse och något/några till. De har en helt ok trupp i ProContinental-sammanhang.
Citera
2014-10-11, 16:41
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Hur ser det ut för Michael Olsson? Hans kontrakt går väl ut med Ringeriks i år. Verkar ju svårt att få något kontrakt för WT-lag kan det bli förlängt med Ringeriks?

Jag har inte hört något. Det är svårt ekonomiskt att satsa vidare. Det blir svårt att köra för continentallag som betalar struntsummor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in