Citat:
Ursprungligen postat av
SexigaBettan
Jag äter också inom en viss tid eftersom det är så lite kcal o jag blir för hungrig om jag äter kalorierna för tidigt på dagen, och sprider ut kalorierna för mycket. Jag tror absolut det fungerar men jag behöver ha koll på hur många kalorier jag äter (har lätt för att frossa o skulle nog inte fixa fri tillgång utan att kontrollera vad jag äter

.
Samma sak för mig, men med 5-timmarsmetoden är det tillåtet (men inte uppmuntrat) att frossa. Jag gjorde det i början, men sen ställde kroppen in sig, och magsäcken krymper (förmodligen), så man börjar tillslut äta mer normalt. Kör vidare på din nuvarande metod, men OM du skulle falla tillbaka i gamla mönster, och ej få någon bestående viktminskning, kan det vara värt att testa 5-timmarsfönster som plan B. Jag upplever att det är betydligt enklare och mindre plågsamt att följa än att räkna kalorier. Numera äter jag inte strikt inom 5-timmarsfönster, utan försöker bara generellt att börja äta så sent och sluta så tidigt som möjligt, och jag har fortsatt att tappa i vikt, om än långsammare. Fördelen är framför allt att jag lyckas behålla viktminskningen, det är ingen konst att gå ner ett par kilo, att inte gå upp dem igen, DET är det svåra!