Det är vanligt med lön varannan vecka istället för en gång i månaden, så om du tar anställning hos en sådan firma istället så slipper du ju två veckor
Jaså, det var något nytt. Hur vanligt är det att man får lön varannan vecka? Om vi säger ungefärlig siffra i procent, hur många arbetsgivare kör med detta system i Norge?
Senast redigerad av saeljaren 2014-10-07 kl. 21:32.
Hej jag är en kille på 40år som vill hitta jobb inom fiske industrin i Norge.
Är det någon här som har några email adresser man kan få eller annan bra info ?
Skicka pm eller lägg ut det här som svar.
Engelska. Inte svenska i alla fall. Norska eller engelska.
Svenska självklart det är därför du kommer att få jobb här, de vill inte snacka engelska på kontoren här om de inte måste dessutom så gillar de oss mest av alla , de ser oss som deras syskon.
IT Företagen dammsuger alla Indier och Pakistanier som har pluggat gratis på alla Universitet i Sverige och snackar lite på Svenska på skattebetalarnas kostnad i hela Norge och alla får en Norsk lön direkt.
Det sjukaste är dock att de Indiska företagen börjar vinna mark i Norge då man kan inte få tag i duktiga utvecklare och så kommer de till Norge med en Norsk lön och boende i innerstaden betalt av arbetsgivaren helt sjukt! jag sitter på ett projekt med ca 15 Indier som tjänar lika mycket som jag och bor gratis i i penthouses i innerstan.
Senast redigerad av sydneystockholm 2014-10-08 kl. 19:19.
ska man skicka in CV på svenska eller engelska? (yrke: systemutvecklare)
Skriv i ASCII!
Citat:
Ursprungligen postat av nissefisk1
Hej jag är en kille på 40år som vill hitta jobb inom fiske industrin i Norge.
Är det någon här som har några email adresser man kan få eller annan bra info ?
Skicka pm eller lägg ut det här som svar.
Mvh
Beror på vad du menar, söker du jobb inom fiskrensning så finns inte dessa kvar i lika stor utsträckning, men googla och skicka ett meddelande till de fiskerier/fisklager som dyker upp på google
Svenska självklart det är därför du kommer att få jobb här, de vill inte snacka engelska på kontoren här om de inte måste dessutom så gillar de oss mest av alla , de ser oss som deras syskon.
IT Företagen dammsuger alla Indier och Pakistanier som har pluggat gratis på alla Universitet i Sverige och snackar lite på Svenska på skattebetalarnas kostnad i hela Norge och alla får en Norsk lön direkt.
Det sjukaste är dock att de Indiska företagen börjar vinna mark i Norge då man kan inte få tag i duktiga utvecklare och så kommer de till Norge med en Norsk lön och boende i innerstaden betalt av arbetsgivaren helt sjukt! jag sitter på ett projekt med ca 15 Indier som tjänar lika mycket som jag och bor gratis i i penthouses i innerstan.
Indierna är duktiga och pluggar hårt och tar stora ekonomiska risker för att ta sig dit dom är idag, så sluta se ner på dom! Tror du dom vinner mark för dom är slappa eller?
Höstterminen 2011 införde Sverige anmälnings- och studieavgifter för utländska studenter från länder utanför EU/EES-regionen samt Schweiz. Detta har lett till att antalet studenter från tredjeland har minskat vilket i sin tur haft en inverkan på mångfalden vid svenska universitet.
Svenskar är inte uppskattade i Norge för dom är svenskar, utan för att dom som åker dit jobbar hårt och är där för att tjäna pengar. Likaså indierna som pluggar i Sverige och sedan flyttar runt för jobb, dom jobbar hårt.
Citat:
Ursprungligen postat av zikac
ska man skicka in CV på svenska eller engelska? (yrke: systemutvecklare)
Norrmännen uppskattar hårt arbete helt enkelt, så kvittar vilket språk du pratar, men du bör kunna engelska eller svenska
Men, för faan - fattar ni inte att flera här inne driver med er...? Skriv CVn på svenska - blir bara dumt om du kan lite norska och du försöker dig på att skriva så - blir ändå bara "svorsk"...
Skriver du på engelska och de inte bett om detta specifikt, så anser de dig vara en idiot som inte vet ett skit om Norge och norrmännen - kyss därmed en ev. anställning adjöss!