2014-10-07, 20:31
Medlem
habets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
(Min fetning)
CdC hade två telefonböcker varav den ena låg i hennes handväska som också den är spårlöst borta, det är väl i högsta grad idiotiskt om man väljer att bortse från telefonbok nummer två som aldrig återfunnits ?
Vinof fanns sannolikt med i Catrines ena telefonbok men det är väl inget bevis för hans inblandning i hennes död, Catrine hade säkerligen telefonnummer till diverse socialskreterare och en massa andra människor i den kvarvarande telefonboken men dom har väl aldrig varit misstänkta för inblandning bara för att deras nummer stod med ?
(Min fetning och understrykning)

Men snälla 'Lawn', nu börjar desperationen bli ganska lätt att genomskåda.
Kan du ge mig en enda anledning till varför jag inte skall bortse från något som aldrig har
(åter)funnits?

Hur går det förresten för dig med den 11/6, får du till något tidsschema?
Citera
2014-10-08, 01:17
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Kan du ge mig en enda anledning till varför jag inte skall bortse från något som aldrig har
(åter)funnits?

Catrines väska som hon hade med sig när hon försvann har aldrig återfunnits (svårt att ta in det möjligtvis för herrn?) och den innehöll allt möjligt inklusive telefonbok nr 2, med din haltande enögda logik så har väl väskan (med tillhörigheter) heller aldrig existerat ?

Kanske dags att du tar och tänker till lite innan du postar ditt nästa inlägg ?
Det finns en gräns för hur infantila inlägg man får posta och du har överskridit den gränsen för länge sen, som en tröst så kan jag meddela att jag håller på och slipar till ett trovärdigt tidsschema för den 11/6 -84, det är bara ett par detaljer som fattas
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2014-10-08 kl. 01:19.
Citera
2014-10-08, 01:55
Medlem
Citat:
[...] och den innehöll allt möjligt inklusive telefonbok nr 2, med din haltande enögda logik så har väl väskan (med tillhörigheter) heller aldrig existerat

Du tar som vanligt kvasilogiken till nya höjder. Vem har bevisat den andra telefonbokens existens, och enligt vem hade Catrine 2 telefonböcker, och vad spelar det för roll om hon hade 20 telefonböcker, alla förkomna? De kanske var tomma, de kanske var stulna, de kanske var fulla av nummer till poliser och kändisar.

Att Catrine hade sin väska med sig när hon dog kan nog en femåring begripa (enligt vittnen hade Catrine alltid med sig en stor väska), men du blir inte mindre ologisk för att du placerar din drömfetish (telefonbok nummer 2) i en väska som vi alla antar existerade. Ja, väskan fanns säkert, men exakt vad som fanns i den vet fan ingen idag.

Vi vet däremot att man fann en enda telefonbok, och bland hennes kvarlämnade tillhörigheter hittades vistikort, och man hittade inte Allgéns eller Härms visitkort, vilket inte är förvånande alls.

Och om du hittar slarvfel som jag gjort, så fortsätt att rapportera dom till mig. Jag är mkt tacksam för faktakorrigeringar, för jag skriver väldigt mycket, och jag är mån om att allt ska vara rätt och redigt, i motsats till vissa andra debattörer
Citera
2014-10-08, 02:17
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
På vilket sätt kommer egentligen läkarnas hejaklack fram till att ett gäng medelålders gubbar i tingsrätten på en natt gått å blivit feminister, och satt sin själ och karriär i att fälla två oskyldiga hederskufar till läkare? Jag följer inte med i det resonemanget.

(det fetade)
Det är inte bara du som har problem med att följa med i det här vansinniga resonemanget som läkarfolket mer eller mindre försöker trumma in i skallen på folk, gubbarna och tanterna i TR och KR var minst av allt några nyblivna "feminister" som försökte vara till lags, däremot så passar denna påstådda feministiska konspiration in som handen i handsken i läkarfolkets förljugna bild av ett påstått justitiemord.
Citera
2014-10-08, 02:51
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona
Du tar som vanligt kvasilogiken till nya höjder. Vem har bevisat den andra telefonbokens existens, och enligt vem hade Catrine 2 telefonböcker, och vad spelar det för roll om hon hade 20 telefonböcker, alla förkomna? De kanske var tomma, de kanske var stulna, de kanske var fulla av nummer till poliser och kändisar.

Att Catrine hade sin väska med sig när hon dog kan nog en femåring begripa (enligt vittnen hade Catrine alltid med sig en stor väska), men du blir inte mindre ologisk för att du placerar din drömfetish (telefonbok nummer 2) i en väska som vi alla antar existerade. Ja, väskan fanns säkert, men exakt vad som fanns i den vet fan ingen idag.

Vi vet däremot att man fann en enda telefonbok, och bland hennes kvarlämnade tillhörigheter hittades vistikort, och man hittade inte Al****s eller H***s visitkort, vilket inte är förvånande alls.

Och om du hittar slarvfel som jag gjort, så fortsätt att rapportera dom till mig. Jag är mkt tacksam för faktakorrigeringar, för jag skriver väldigt mycket, och jag är mån om att allt ska vara rätt och redigt, i motsats till vissa andra debattörer

Ja man fann en telefonbok bland hennes ÖVRIGA tillhörigheter men som du vet var CdC ofta på språng och rörde sig mycket eftersom hon var bostadslös i långa perioder, telefonbok två hade hon alltid med sig med viktiga nummer, du tror väl inte att en tung missbrukare och ofta påverkad person som CdC kom ihåg viktiga nummer i huvudet ?
Vi snackar om en tid då det inte fanns några mobiltelefoner utan här var man utlämnad till telefonkiosker/automater eller fasta telefoner hemma hos folk som tex arkitekten (CdC lånade hans telefon om jag inte minns fel, rätta mig gärna) för att kunna ringa de samtal som behövdes, och den där avsaknaden av visitkort från vissa personer som hon kunde tänkas ha kontakt med betyder noll, jag menar, hur många personer med en hög social ställning och med en yrkesmässig karriär att ta hand om lämnar sitt visitkort med namn och yrke till en gatuprostituerad som dessutom är tung narkoman ?
Kom igen nu och tänk till lite för bövelen, om du ska posta nattetid så bör du åtminstone vara vaken och inte groggy/halvsovande

Och ja, ska gärna efterkomma din önskan om att leta efter slarvfel i dina inlägg, allt ska självklart vara rätt och redigt så att du slipper att skämmas allt för mycket när vi övriga analyserar ditt postande
Citera
2014-10-08, 04:27
Medlem
Citat:
[... ] telefonbok två hade hon alltid med sig med viktiga nummer [...]

Citat:
[...] hur många personer med en hög social ställning och med en karriär att ta hand om lämnar sitt visitkort med namn och yrke till en gatuprostituerad som dessutom är tung narkoman ?

Enligt vem vilka hade hon 2 telefonböcker, och vad spelar det för roll? Hon kan ha haft 100 telefonböcker som aldrig hittats (och förmodligen tappade hon en eller annan telefonbok under kaosåren), men så länge vi inte vet vad som stod i dom kan vi strunta i dom, säger det friska förnuftet.

Med tanke på den totalt utflippade folkmyt du tror på så är ju ett visitkort inget att bråka om

Jag menar, kom igen för helvete ... hur många personer med hög social ställning och med en egen karriär att ta hand om nöjesmördar, nöjesstyckar, knallar med en liten unge till och från mordplatsen mitt på blanka dagen, nöjes-styckmördar-fotar, lämnar in styckbilderna i en allmän fotoaffär, visar sig offentligt med offret i uppseendeväckande läderkläder i T-banan?

Har någon gjort allt detta, som du tror på, då kan ju dåren ifråga lämna sitt visitkort också.

Men det tänkbara raderandet av uppgifter är iaf intressant, och kopplingen mellan styckaren (som eventuellt dödade CdC) och telefonboken kan man fundera över.

Jag borde ta upp denna fråga i ett enskilt inlägg, för du har ju ingen som helst koll på ett jävla dugg någonstans någon gång, men skitsamma.

Eller förresten ...
Senast redigerad av Eremona 2014-10-08 kl. 04:29.
Citera
2014-10-08, 08:04
Medlem
habets avatar
Citat:
Catrines väska som hon hade med sig när hon försvann har aldrig återfunnits (svårt att ta in det möjligtvis för herrn?) och den innehöll allt möjligt inklusive telefonbok nr 2, med din haltande enögda logik så har väl väskan (med tillhörigheter) heller aldrig existerat ?

Kanske dags att du tar och tänker till lite innan du postar ditt nästa inlägg ?
Det finns en gräns för hur infantila inlägg man får posta och du har överskridit den gränsen för länge sen, som en tröst så kan jag meddela att jag håller på och slipar till ett trovärdigt tidsschema för den 11/6 -84, det är bara ett par detaljer som fattas

Klart den har, vad är det för barnsligheter du håller på med? Den har ju VITTNEN talat om att hon har, men att CdC skulle haft 2 telefonböcker har väl aldrig kommit fram. Har det gjort det så kan du väl ta fram källa på det.

Jag väntar med spänning, du glömmer väl inte mina små tips.
Citera
2014-10-08, 09:15
Medlem
habets avatar
Citat:
*Enligt vem vilka hade hon 2 telefonböcker, och vad spelar det för roll? Hon kan ha haft 100 telefonböcker som aldrig hittats (och förmodligen tappade hon en eller annan telefonbok under kaosåren), men så länge vi inte vet vad som stod i dom kan vi strunta i dom, säger det friska förnuftet.

Med tanke på den totalt utflippade folkmyt du tror på så är ju ett visitkort inget att bråka om

Jag menar, kom igen för helvete ... **hur många personer med hög social ställning och med en egen karriär att ta hand om nöjesmördar, nöjesstyckar, knallar med en liten unge till och från mordplatsen mitt på blanka dagen, nöjes-styckmördar-fotar, lämnar in styckbilderna i en allmän fotoaffär, visar sig offentligt med offret i uppseendeväckande läderkläder i T-banan?

Har någon gjort allt detta, som du tror på, då kan ju dåren ifråga lämna sitt visitkort också.

Men det tänkbara raderandet av uppgifter är iaf intressant, och kopplingen mellan styckaren (som eventuellt dödade CdC) och telefonboken kan man fundera över.

Jag borde ta upp denna fråga i ett enskilt inlägg, för du har ju ingen som helst koll på ett jävla dugg någonstans någon gång, men skitsamma.

Eller förresten ...

* Börjar man använda fabricerade bevis har man inte mycket att komma med.

** OM de nu skulle göra det skulle de då göra det på en allmän plats mitt på dagen där vem som helst när som helst t.ex. en kollega skulle kunna kliva in? Skulle man där ritualmörda, syssla med kannibalism och pedofili, bögsexa, ge sig tid att fotografera och stycka en person? Självfallet inte! Hela saken är så befängd att den över huvud taget inte skulle behöva diskuteras.
Citera
2014-10-08, 12:51
Medlem
Claude-Ms avatar
Citat:
När vi ändå är inne på "vilseledande uppgifter" så kan vi väl ta och hårdgranska det som står i Däem, PL har en rätt ful taktik när han medvetet blandar ihop vittnesmålet från mannen i fotohandlarparet med kvinnans, Arnes tvekan spiller liksom över på Anita, repliker förväxlas dessutom så att det hela mest av allt liknar en tävling i vem som kan gissa bäst och allt detta enbart för att förminska tyngden i fru Schröders säkra utpekande, hon var ju trots allt väldigt säker på sin sak när hon väl pekade ut allmänläkaren, det är det här ansiktet jag har väntat på sa hon , PL försöker helt uppenbart måla upp en felaktig bild som säger att båda Arne och Anita var osäkra och han gör det med väldigt hala metoder i sin bok (den första utgåvan kom 1999)
Om vi tittar tillbaka i backspegeln så kan vi också se att Borgnäs fann den "felande länken", dvs en fd anställd som år 2003 kunde bekräfta att händelsen i parets fotobutik verkligen ägt rum och det ska vi vara glada över, en viktig sak återstår dock, de anklagades alibin för den 21/6 -84, ingen som vill svara på denna mkt intressanta och högst relevanta fråga ?

Ställer frågan igen: Har du lust att utveckla det där om att vittnesmålen blandas ihop och att repliker förväxlas?
Exakt vad menar du?
Citera
2014-10-08, 16:07
Medlem
http://thedevilandthedeathpenalty.com/john-famalaro-the-ice-box-killer/

OM personen som styckade CdC dumpade säckarna i två eller flera omgångar och tillfälligt behövde frysa ner en del pga lukten så finns här ett exempel på precis det jag föreslog i ett inlägg.

En vanlig frys, en typisk vitvara under 70- och 80-talet, stående i en låst lastbil med el. Den enda som kommer in är bilens ägare, det luktar inget och GM kan lätt dölja spår (lukt, blod etc).

Här handlar det om en GM som mördade en kvinna och höll henne gömd i en frys under tre år.

"On July 13, 1994, when a sheriff’s deputy knocked on the front door of Famalaro’s home, he got no answer, so he contacted a locksmith to help enter the rear of the locked vehicle. Oddly enough, a power cord was running from a medium sized freezer in the interior of the truck to the adjoining house’s backyard. Thinking that the stacks of paint cans and freezer had all of the earmarks of a drug manufacturing operation of some kind, the deputy summoned narcotics officers to assist him. When they arrived, the locksmith cut the lock off of the freezer, removed the masking tape on the freezer’s lid and opened it. A terrible odor filled the back of the rental truck and when one of the police officers reached through layers of plastic bag, he thought he felt part of a body. Subsequently, homicide detectives determined that the freezer contained a frozen, naked human female, handcuffed in the fetal position. When John Famalaro’s mother dropped him off at his house in the early evening, he was arrested. After being read his Miranda rights, Famalaro declined to answer any questions."
Citera
2014-10-08, 17:26
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Enligt vem vilka hade hon 2 telefonböcker, och vad spelar det för roll? Hon kan ha haft 100 telefonböcker som aldrig hittats (och förmodligen tappade hon en eller annan telefonbok under kaosåren), men så länge vi inte vet vad som stod i dom kan vi strunta i dom, säger det friska förnuftet.

Jag menar, kom igen för helvete ... hur många personer med hög social ställning och med en egen karriär att ta hand om nöjesmördar, nöjesstyckar, knallar med en liten unge till och från mordplatsen mitt på blanka dagen, nöjes-styckmördar-fotar, lämnar in styckbilderna i en allmän fotoaffär, visar sig offentligt med offret i uppseendeväckande läderkläder i T-banan?

Eller förresten ...

(det fetade)
Den (de) som är ansvariga för CdC:s död är med stor sannolikhet samma person(er) som styckade henne, du tror väl inte att man bad om "hjälp" från en utomstående anatomiskt kunnig person (eller flera) bara för att få jobbet gjort ?

Och nej, jag tror inte att det var någon dåre (ditt ord) som ligger bakom CdC:s död/styckning, för att spekulera lite i vad som hände den där dagen då CdC dog så kan man inte utesluta en "oplanerad olyckshändelse" kanske i samband med strypsex/S&M (halsen var som bekant borttagen och du har själv tidigare undrat över detta), sen styckas kroppen (på ett rätt så utstuderat sätt) och vitala organ tas bort för att dölja den egentliga dödsorsaken, den eller de som styckar offret får samtidigt kanske en kick av det hela och en fotografering av själva styckningen äger rum för framtida avnjutning av bilderna, ja det finns folk som helt uppenbart gillar att flukta på snaskiga saker och ingenting är väl så intressant (för somliga) som en riktigt smaskig olyckshändelse då någon blivit överkörd av ett tåg eller liknande, vi kan också titta tillbaka på den heta debatten om videovåldet på 80-talet då filmer som Motorsågsmassakern, Verktygsmördaren, The Boogeyman, The New York ripper och House by the cemetary vållade upprörda känslor men många skulle iallafall titta och förfäras, idag har dessa då för den tiden extrema filmer ersatts av betydligt mer ingående skildringar av brutalt våld och lemlästningar, det finns helt uppenbart en marknad för den här typen av splatterliknande filmer som ofta också innehåller tortyr och annat otrevligt och vi har nog alla nån gång tittat på riktigt extremvåld på film om vi ska vara ärliga.
Ovanstående är självklart bara en spekulation och en teori i mängden av hur händelseförloppet möjligtvis kan ha sett ut då CdC dog, det finns självklart en massa luckor att fylla i men du gillar ju själv helt uppenbart att spekulera fast då om dina favoritobjekt Vincent och Robert och det övriga folket på Eugeniavägen 25, varför inte vidga dina väldigt trångsynta vyer lite och försöka komma in i matchen på allvar ?

Och visst kan den skyldige ha lämnat sitt "visitkort" fast då i form av en skickligt utförd styckning
Citera
2014-10-08, 17:32
Medlem
habets avatar
Citat:
(det fetade)
Det är inte bara du som har problem med att följa med i det här vansinniga resonemanget som läkarfolket mer eller mindre försöker trumma in i skallen på folk, gubbarna och tanterna i TR och KR var minst av allt några nyblivna "feminister" som försökte vara till lags, däremot så passar denna påstådda feministiska konspiration in som handen i handsken i läkarfolkets förljugna bild av ett påstått justitiemord.

Jag måste bara fråga.
Av vilken anledning söker du upp ett inlägg från 2013-06-18 för att göra ett inlägg som inte tillför någon som helst ny substans till den här debatten???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in