2014-10-06, 10:33
Medlem
shittingbrickss avatar
Bilens info som är mycket enkel att hitta

Citat:
KMO 354 (2014)
Ägare: DAIMLER FÖRSÄLJNINGS AB
Förvärvsdatum: 2014-09-25

Försäkringsbolag: ZURICH IRELAND LTD
Försäkringsdatum: 2014-09-25

Fordonsstatus: I trafik (2014-09-26)
Tillfällig registrering: Nej
Antal ägare: 1

Hoppas hon/A har vett att iaf pröjsa Trafikförsäkring som man har skyldighet att göra... Skit samma det är ju Berny hon kan nog snacka sig ur det. Googlar man då på Daimler Försäljnings AB i Malmö får man uppföljande info:

Citat:
Mercedes-Benz Privatleasing är bekvämt och enkelt. Hyr bilen av Mercedes-Benz Finans till en fast månadskostnad under 3 år. Du slipper kontantinsatsen och service ingår.

Njut av en Mercedes utan oro för värdeminskning och servicekostnader.
Du kan även välja till attraktiva paket och tillvalsutrustning. Efter avtalets slut lämnas bilen tillbaka till återförsäljaren.

Mercedes-Benz Privatleasing – en översikt:
0 kr i kontantinsats.
Fast månadskostnad under hela avtalstiden.
Service inkluderat i månadskostnaden.

Anmäl dig till provkörning här!
Privatleasing - priser från:
A-Klass - pris från 2.995 kr/mån
B-Klass - pris från 3.195 kr/mån
CLA - pris från 3.495 kr/mån
GLA - pris från 3.695 kr/mån

"Berny buying a brand new car"
This myth is busted.
Senast redigerad av shittingbricks 2014-10-06 kl. 10:35. Anledning: Stavfel & tillägg
Citera
2014-10-06, 11:28
Medlem
Kardnialvokals avatar
Alltså jag tror inte det är några konstigheter egentligen. Det var en person här som skrev att Andreas inte är kreditvärdig men vet inte riktigt vad den informationen skulle komma från. Han är ju ändå hantverkare och de tjänar rätt bra. Visst, han ser skum ut men jag tänker att det mest sannolika ändå är den simpla förklaringen att han är kreditvärdig och köpt en bil på avbetalning snarare än att Berny skulle köpt den åt honom med utpressningspengar. Tror knappast hennes familj hostar upp 200-300.000 på kommando. Tror bara hon har en annan definition av "köpa åt" än de flesta. Se bara hur hon beskrev sin relation till Miia där hon utmålade sig som att hon betalt en jävla massa grejer (bl a hyra) trots att det egentligen var hon som var skyldig Miia pengar och inte tvärtom.
Citera
2014-10-06, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Alltså jag tror inte det är några konstigheter egentligen. Det var en person här som skrev att Andreas inte är kreditvärdig men vet inte riktigt vad den informationen skulle komma från. Han är ju ändå hantverkare och de tjänar rätt bra. Visst, han ser skum ut men jag tänker att det mest sannolika ändå är den simpla förklaringen att han är kreditvärdig och köpt en bil på avbetalning snarare än att Berny skulle köpt den åt honom med utpressningspengar. Tror knappast hennes familj hostar upp 200-300.000 på kommando. Tror bara hon har en annan definition av "köpa åt" än de flesta. Se bara hur hon beskrev sin relation till Miia där hon utmålade sig som att hon betalt en jävla massa grejer (bl a hyra) trots att det egentligen var hon som var skyldig Miia pengar och inte tvärtom.

A är inte kreditvärdig.
Ja han jobbar.
Citera
2014-10-06, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KukRocco
Fram med vad ni vet nu.
Kör dom omkring i blien?
Har A eget företag?
Varför bloggar hon inte?
Skriver hon inget på Facebook? Vi som inte har gemensamma vänner ser inte så mycket.

Ja dom har kört runt med den bilen sen dom hämtade ut den.
A har inget eget företag.
Hon har kanske inte så mycket att blogga om just nu när dom har haft bil att åka runt i.
Citera
2014-10-06, 11:37
Medlem
Det är fullt möjligt att hon försöker platsa in i Andreas "normala liv". Jag minns att hon några gånger tonat ner sminket och klädstilen när hon varit på lägenhetsvisning och dylikt.
Citera
2014-10-06, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatever83
Det är fullt möjligt att hon försöker platsa in i Andreas "normala liv". Jag minns att hon några gånger tonat ner sminket och klädstilen när hon varit på lägenhetsvisning och dylikt.

NORMALA LIV?
Var är det normalt att lämna en gravid fästmö och flytta in till Berny efter 1dag?
Och ändå tro att man kan gå tillbaka till den gravida igen?

Det ser inte jag som Normalt!
Citera
2014-10-06, 12:39
Medlem
Din Morsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitbull86
NORMALA LIV?
Var är det normalt att lämna en gravid fästmö och flytta in till Berny efter 1dag?

Nej, men Berny har aldrig haft ett normalt liv, och saknar helt verkliga referenser till det. Därför är det fascinerande att från sidlinjen se vad hon tror att "normalitet" innebär.

Det är ju sorgligt egentligen, men för en individ som haft trasig uppväxt och marinerar hjärnan i för mycket droger så verkar det som hon fokuserar på ytliga markörer som "ha bil" och "ha ny soffa" som kvitto på att man är en Svensson, som vilken som helst.

Även jag har nu dragits in i den här ofilmade dokusåpan och väntar ivrigt på nästa steg i Bernys hemmafru-karriär
Citera
2014-10-06, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitbull86
NORMALA LIV?

Därav citationstecknet. Hennes definition av normal, inte min.
Citera
2014-10-06, 15:21
Medlem
Imeldas avatar
Så sent som 30 maj sitter han och bedyrar sin kärlek till någon annan kvinna på facebook... Det går fort i hockey.
Citera
2014-10-06, 16:57
Medlem
hahaha, alltså jag får nippran på Striperella på instagram..
Vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Hon har dessutom lagt upp en bild där hon sryter om sitt vita guld halsband och blabla,
någon kommenterar "Du kan ju sälja det och betala Chanels räkning för operationen"
Hon går verkligen i Bernans fotspår..
Citera
2014-10-06, 16:57
Medlem
roewsvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
Så sent som 30 maj sitter han och bedyrar sin kärlek till någon annan kvinna på facebook... Det går fort i hockey.

Citat:
Ursprungligen postat av Imelda

Äkta kärlek av det djupet går inte att stoppa. Han faller för Berny likt alla män och kvinnor på planeten. Vem kan motstå en berömd författare med djup och mercedes. benz.
Citera
2014-10-06, 18:18
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roewsvett
Äkta kärlek av det djupet går inte att stoppa. Han faller för Berny likt alla män och kvinnor på planeten. Vem kan motstå en berömd författare med djup och mercedes. benz.

Sant, jag tänkte inte på det. Upptagen med att tro att alla faller för mig. Ska inte hända igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in