Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Det är producenter, TV-bolag etc. och de som klär cheerledare som måste sluta objektifiera kivnnokroppen för allt möjligt dvs när man promotar manlig fotboll så vad fasen har kvinnorumpor där att göra? Studsar halvnakna män runt på kvinnliga sporter?
Du som man ska lugnt fortsätta att glo på runda bakar så fort du kommer åt om du samtidigt klarar av att lyfta blicken från "härligheterna" och se en människa. Eller hur?
Tack för vettigt svar.
Dock har jag en fundering: Vilken roll bär kvinnan själv i allt detta? Vore det inte bättre om kvinnor vägrade att dra på sig de minimala kläderna så hade saken varit avgjord? Precis som du säger, vad har era rumpor med sport att göra så varför ens ställa upp då? För män är svaret enkelt, det är "pausunderhållning" likväl som att man kan dra in en trollkarl eller rulla runt med en bil av senaste modell.
Det sista som jag citerat ovan håller jag fullständigt med dig om. Det är viktigt att samtidigt klara av att intressera sig för människan man möter och inte bara kroppen. Jag skriver under på det.