2014-10-05, 19:44
Medlem
MichaelBickles avatar
Tjenare!

Är på jakt efter ett par ordentliga arbetsskor! Jobbar som frisör och vi står på stengolv hela dagarna i salongen. Vad har ni att rekommendera?
Citera
2014-10-05, 19:49
Medlem
ByeByeBostons avatar
Joggingdojor skulle jag satsa på.
Citera
2014-10-05, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ByeByeBoston
Joggingdojor skulle jag satsa på.

Eller kanske walkingskor som har dämpning både fram och bak? Joggingskor har väl inte så mycket dämpning fram. Alt arbetsskor med dämpning.
Citera
2014-10-05, 20:29
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Eller kanske walkingskor som har dämpning både fram och bak? Joggingskor har väl inte så mycket dämpning fram. Alt arbetsskor med dämpning.

Absolut inte joggingskor. MTB-skor som ger en bra hållning kan vara en lösning.
Citera
2014-10-05, 20:31
Medlem
Ecco-skor tror jag!
Citera
2014-10-05, 20:31
Medlem
ByeByeBostons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem

Mjo, det skulle funka också. Det finns joggingskor med mycket dämpning fram.

Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Absolut inte joggingskor. MTB-skor som ger en bra hållning kan vara en lösning.

Varför inte joggingskor?
Citera
2014-10-05, 20:38
Medlem
UncleBerts avatar
Kör på nån air Max sko. Vissa säger att det är dåligt för hållningen eller nått. Men det är som att stå på luft.
Citera
2014-10-05, 21:00
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ByeByeBoston
Mjo, det skulle funka också. Det finns joggingskor med mycket dämpning fram.

Varför inte joggingskor?

En löparsko är uppbyggd för att du ska ta dig framåt i den och inte stå still, den lutar framåt och är inte lämplig för den som står still om dagarna. Titta på en joggingsko från sidan så framgår detta.

Är ingen expert, men vad jag vet får man en bra hållning i en MTB-sko och det är viktigt för den som står still om dagarna.

Kan vara värt att lägga dryga 2000 kronor på en bra sko.
Citera
2014-10-05, 21:02
Medlem
ByeByeBostons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
En löparsko är uppbyggd för att du ska ta dig framåt i den och inte stå still, den lutar framåt och är inte lämplig för den som står still om dagarna. Titta på en joggingsko från sidan så framgår detta.

Är ingen expert, men vad jag vet får man en bra hållning i en MTB-sko och det är viktigt för den som står still om dagarna.

Kan vara värt att lägga dryga 2000 kronor på en bra sko.

Jag har jobbat i butik i över 10 år och alltid haft joggingskor på fötterna, utan några problem, tvärtom så har det varit bekvämt.
Citera
2014-10-05, 22:24
Medlem
hejjjsan123s avatar
Du kan kolla in arbetsskor också. Den sorten som används på verkstäder. En del är tillräckligt "civila" för att kunna användas inom frisöryrket. Prata med någon som är duktig på arbetskläder, finns både speciella "arbetarbodar" och inom många järnhandlar. Förklara hur du arbetar och du kan säkert få hjälp.
Sen kan det vara värt att köpa bättre iläggssulor. Sulorna som kommer med både joggingskor och arbetsskor är värdelösa. De kan räcka åt någon som har perfekta fötter, men för någon med problem är det värt att kolla in bättre sulor.
Står inte arbetsgivaren för kostnaden, kan du kolla upp om du inte har rätt att dra av arbetskläder i deklarationen.
Citera
2014-10-05, 23:18
Medlem
Ett par bra löparskor(inte barfota/lättviktsskor-trams. Har du stora problem med smärta i fötter eller ben kan det vara idé att göra en fotanalys.
Citera
2014-10-14, 19:44
Medlem
Jag knegar på café, står och går i typ 10 timmar per dag, och kör på ett par Air Max 90. Funkar fett bra.

Hört att många gillar att köra på Dr Martens också.

Men sneakers med relativt mjuk och tjock sula bör funka, tror även att vilka strumpor man använder har ett ganska långt finger med i spelet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in