Citat:
Men för i helvete... Så jävla trött på sånna här kommentarer.
Har man jobbat som svetsare är man alltså per automatik en idiot? Vår stadsminister ska alltså i det absolut bästa fallet vara någon som aldrig tagit ett spadtag i sitt liv, gick samhällsvetenskap på gymnasiet och kom med i Riksdagen som 18-åring för att sedan sitta där resten av sitt liv?
Ett jävla skitsnack det här, pluggar själv civilingenjörsutbildning och kan säga att någon högskoleexamen verkligen inte är något intyg på intelligens utan bara på studiedisciplin. Känner många intelligenta "arbetare" och känner många helt jävla puckade akademiker.
Ens yrke definierar inte ens person.
Själv tycker jag det är skönt med en politiker som faktiskt har jobbat ett vanligt jävla jobb med vanligt jävla folk och inte någon curlad idiot från Danderyd.
Håll käften.
EDIT: On topic så verkar den nya regeringen vara helt proppfylld med riktiga idioter. Helt jävla fantastiskt.
Har man jobbat som svetsare är man alltså per automatik en idiot? Vår stadsminister ska alltså i det absolut bästa fallet vara någon som aldrig tagit ett spadtag i sitt liv, gick samhällsvetenskap på gymnasiet och kom med i Riksdagen som 18-åring för att sedan sitta där resten av sitt liv?
Ett jävla skitsnack det här, pluggar själv civilingenjörsutbildning och kan säga att någon högskoleexamen verkligen inte är något intyg på intelligens utan bara på studiedisciplin. Känner många intelligenta "arbetare" och känner många helt jävla puckade akademiker.
Ens yrke definierar inte ens person.
Själv tycker jag det är skönt med en politiker som faktiskt har jobbat ett vanligt jävla jobb med vanligt jävla folk och inte någon curlad idiot från Danderyd.
Håll käften.
EDIT: On topic så verkar den nya regeringen vara helt proppfylld med riktiga idioter. Helt jävla fantastiskt.
Självklart bör alla ministrar ha yrkeslivserfarenhet men inte enbart som hantverkare eller industriarbetare, utan i näringslivet eller på någon myndighet. Politiska broilers från politiska familjer är den värsta sortens antidemokrati.
I riksdagen ska det vara ett spektrum av olika sorts människor och klart färre journalister eller sådan som är journalister i grunden. Här krävs mycket sunt förnuft och flit.
En minister bör utöver yrkeslivserfarenhet under flera år även ha gedigen akademisk utbildning inte spridda kurser utan en riktig examen, kandidat är minimum magister bra, doktor utmärkt.
Spridda kurser kan vem som helst läsa. Först det tredje året på en linje börjar det bli svårt, då sållas agnarna från vetet. Alltså det har varit en spärr för många av våra politiker, där hoppade de på någon annan kurs i stället för att läsa fram till examen.
Att ytterst få har klarat sig fram till en magister är bedrövligt. För på departementet måste man kunna något inom sitt område annars är det statssekreterarna och andra och departementstjänsemännen som faktiskt styr regeringen. Dom är alla experter med lång erfarenhet på sina områden och kan lätt linda en osäker minister runt sitt lillfinger.