2014-09-13, 13:09
Medlem
Någon som fått tag i nya Satisfy my Bowl? Bananglass med kola- och kakdegsinslag tillsammans med chokladbitar.
Citera
2014-09-13, 20:48
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Optimistjollen.
Någon som fått tag i nya Satisfy my Bowl? Bananglass med kola- och kakdegsinslag tillsammans med chokladbitar.

Japp! Tycker den var väldigt lik den bananglass de redan säljer, fast med färre chokladbitar. Kakdegsswirlsen märkte man inte av så jättemycket tyckte jag, mer än att glassen var segare än normalt. Förmodligen för att banansmaken är ganska dominant i förhållande till kakdegen. För mig spelar det ingen större roll eftersom bananglass är en av mina favoriter, fast kommer nog fortsätta köpa Chunky Monkey i stället.
Citera
2014-09-14, 00:43
Medlem
Carnage.s avatar
Småusel glass. Den överjävliga sötheten gör ett dåligt försök att maskera den obefintliga smaken.

Pissa i ett glas mjölk (halvblandat med lite grädde) - ställ in i frysen i en halv månad - ta ut - där har du din Ben & Jerry-glass.
Citera
2014-09-15, 21:09
Medlem
mbois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Småusel glass. Den överjävliga sötheten gör ett dåligt försök att maskera den obefintliga smaken.

Pissa i ett glas mjölk (halvblandat med lite grädde) - ställ in i frysen i en halv månad - ta ut - där har du din Ben & Jerry-glass.
Vadå? Om man nu vill äta glass så vill man ju ha det sött och gott, sen har Ben & Jerrys i en massa extra godsaker i glassen som gör de lite extra sött. Och obefintliga smaken? Gräddglassen då? Glass = mjölk/grädde och socker (plus annat). Det är ingen broccolli vi snackar om här.
Senast redigerad av mboi 2014-09-15 kl. 21:13.
Citera
2014-09-15, 22:47
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mboi
Vadå? Om man nu vill äta glass så vill man ju ha det sött och gott, sen har Ben & Jerrys i en massa extra godsaker i glassen som gör de lite extra sött. Och obefintliga smaken? Gräddglassen då? Glass = mjölk/grädde och socker (plus annat). Det är ingen broccolli vi snackar om här.

Jag gillar sött, men B&J smakar bara rent socker. Finns inte en tillstymmelse av grädd- eller vaniljsmak.
Citera
2014-09-27, 04:38
Medlem
Ullenobehags avatar
Tyckte att "All or nuthing" var riktigt god, annars är väl kakdegen den godaste.

Någon som kan tipsa vilka nya smaker som är riktigt goda?
Citera
2014-09-27, 08:45
Medlem
Scientologens avatar
Jag tyckte att Satisfy my bowl var riktigt het och märkte en tydlig skillnad gentemot Chunky Monkey tack vare karamell-cookie dough-vad det nu var-såsen som rann lite här och där.
Citera
2014-10-02, 19:03
Medlem
94jackars avatar
Någon i Umeå som vet något ställe med bra utbud av B&Js?
Citera
2014-10-05, 01:10
Medlem
Carnage.s avatar
Smakade precis tjejens Satisfy My Bowl-bunke. Bara för att få bli lite förbannad över hur usel denna glass är. Och ja, jag är såklart rosenrasande. S-O-C-K-E-R! Smakar enbart socker, inget annat. Så jäkla sliskigt att det är kriminellt.
Citera
2014-10-05, 01:35
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Alldeles för söt- men mkt god med grädde eller mjölk för att "spä ut" sötman - men över 50 spänn för en burk med lite grädde, ägg, vatten och SOCKER - kriminellt dyrt, och inte prisvärt.
Citera
2014-10-05, 15:16
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Alldeles för söt- men mkt god med grädde eller mjölk för att "spä ut" sötman - men över 50 spänn för en burk med lite grädde, ägg, vatten och SOCKER - kriminellt dyrt, och inte prisvärt.

Vad kostar pinnglass från GB?
Citera
2014-10-05, 20:01
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Vad kostar pinnglass från GB?

Är väl också överpris, antar jag.

Just priset struntar dock jag i när det gäller Ben & Jerry, det är smaken som är det jävliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in