Jag behöver hjälp att identifiera tre låtar:
1. Alex och Sigges podcast, avsnitt 53 avslutas med en fransk låt (42.15 in i avsnittet) som jag gärna skulle vilja få fatt i.
2. Jag tror att nästa låt var med i den norska tv showen "Dag" vid något tillfälle. Den handlade om att dricka ihjäl sig och möjligtvis i en öken. Jag vet att det är extremt knapphändig information men om någon skulle kunna komma på vilken låt det är jag menar så skulle jag bli både väldigt imponerad och tacksam.
3. I SVT´s "Musikvideons Historia", avsnitt tre (vilket väl måste kvala in som en av de kassare översättningarna senaste tiden då originaltiteln är "Video killed the Radiostar"?)
spelas en kort snutt av en Pogues-låt vid tidpunkten 13:25. Någon som kan höra vilken det är?
Jag förstår att detta är tre riktiga utmaningar men jag tar ödmjukast emot all den hjälp Flashback har att erbjuda!
edit; Trean, vete fan vad titeln är men det låter som tidiga Pogues så du kan ju kolla upp deras två första plattor. Svårt att tolka vad Shane sjunger ibland.
Gör nytt försök med denna låt. Egentligen är denna låt inte min smak/genre, men den har en personlig nostalgi-faktor för mig. När jag år 1990 flyttade till min första lägenhet så var MTV nyhetens behag för mig, även om jag idag tycker att MTV suger. En låt som gick hela dagarna var MC Hammer's 'U can't touch this'. Låten jag söker gick mycket i samma veva. En musikvideo med tre tjejer som sjunger nåt sydeuropeisk språk, kanske spanska eller italienska, Jag har IAF för mig att det inte var engelska. Det är nån töntig kille med i videon och i slutet har de bundit honom och hängt upp honom i taket, han hänger där i nån töntig latex-dräkt och munnen övertejpad. Om inget känner igen denna beskrivning rakt av så kanske ni kan hjälpa mig ändå: Hosta upp ALLA band ni kan komma på som innehåller 3 sjungande tjejer så kan jag söka efter namnen. Det enda jag vet är att det INTE är Bananarama eller The Corrs. Ge mig alla 3-tjejs-band ni kan komma på. Tack på förhand!