2014-10-04, 21:03
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Svenska folket ville ha förändring, men det var kanske inte var just på det här sättet.

Kommer bli kul när oppositionen sätter tänderna i de här lammungarna
Citera
2014-10-04, 21:16
Medlem
Pestmeesters avatar
Inte förvånande. Folket röstar ju efter vad politikerna säger, och att tala kan vi alla lära oss; hur inkompetenta vi än må vara. Det känns tämligen skrämmande att folk påbörjar sina politiska banor så pass tidigt, med endast en gymnasieutbildning i ryggsäcken. Hur kan vi förvänta oss att dessa människor ska representera den svenska politiken?
Citera
2014-10-04, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Den samlade rödgröna inkompetensen kan ges dödsstöten om Sd röstar ner deras budget. Utan budget blir det regeringskris de kan inte gärna regera med alliansens budget

Ja, nu har vi inte sett någon budget från Alliansen ännu. Kan ge mig fan på att de hittar på något lurigt som gör att SD inte kan rösta på Alliansens budget. Å andra sidan vore det en lättnat att slippa ha en f d fackföreningspamp som statsminister. I en sund demokrati kan regeringen inte ha något samröre med fackföreningsrörelsen. Det vore korrupt och ovärdigt en modern monarki.

Men om det värsta skulle inträffa och LO-pampens "regering" blir kvar, får vi hoppas att den får dras med många barnsjukdomar. Räknat i erfarenhet från riksdagsarbete är den här "regeringen" kvar i spädbarnsåldern. Stefan tror jag har redan fått påssjukan, han var jäkligt rund om kinderna i kvällens Rapport.

Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Som i alla nya regeringar finns det både starka och svagare kort. Hur de yngre och mer oprövade ministrarna kommer att sköta sig är dock för tidigt att säga.
Citera
2014-10-04, 22:06
Medlem
Det kan knappast komma som en chock.
Stefan Löfven fastslog redan i somras att socialdemokraterna står för motsatsen till kompetens:

https://www.youtube.com/watch?v=jYEBpCAc9Pw
Citera
2014-10-04, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koskela
Varför skulle en person som trots allt haft ett riktigt arbete (även om det var länge sedan) vara sämre än de politikerbroilers som tagit över riksdagen och de politiska partierna?
En person med goda ledaregenskaper och med sunt förnuft slår alla akademikerpoäng i världen med hästlängder i mina ögon.

Det har du tyvärr däremot helt rätt i.
Löfven har INTE jobbat som svetsare, han hoppade av en komvuxutbildning som svetsare..
Citera
2014-10-04, 22:18
Medlem
Hegamons avatar
Motståndet till den nya regeringen är SD, en inkompetent regering kan inte hantera SD. Tidigare misstag kommer begås, dvs försök till isolation och uteslutning av SD. Jag är faktiskt lite bekymrad över situationen. Ok alla som gillar SD kan sova gott men vilket land kommer vi egentligen vakna till i morgon?
Citera
2014-10-04, 22:28
Medlem
tigerpops avatar
Jag hoppas regeringen får vara kvar i fyra år. 87% förtjänar en lekstuga. Välkommen till Disneyklubben 2.0 med tutten Bah Kuhnke som programledare. Gör er redo för Disney dags
Citera
2014-10-04, 22:38
Medlem
HerrPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerpop
Jag hoppas regeringen får vara kvar i fyra år. 87% förtjänar en lekstuga. Välkommen till Disneyklubben 2.0 med tutten Bah Kuhnke som programledare. Gör er redo för Disney dags

Håller med. Hoppas SD är helt passiva och låter den här pajas patrullen få driva landet rakt åt helvete. Kumba Ya för hela slanten fram till 2018.
Citera
2014-10-04, 22:40
Medlem
Sverige2025s avatar
Vi har en civilminister som är grovt kriminell och vi har en bostadsminister som är förståndshandikappad. Med regeringen Löfven har verkligen demokratin fallit och kakistokratin tagit över.

En kulturminister som inkvoterad för hon har varit barnprogram ledare för Disneyklubben.

Utbildningsminister är en pajas utan nåde här har ni en idolbild på den person som skall ansvara för era barns utbildning : http://www.exponerat.net/wp-content/uploads/2012/12/2012-12-06-16-42-37_fridolin_stupfull_2.jpg

Statsministern själv är en avdankad Svetsare , kan ingenting , vet ingenting.

Å andra sidan har Sossarna gjort 0,02% bättre resultat ifrån valet 2010.
Senast redigerad av Sverige2025 2014-10-04 kl. 22:44.
Citera
2014-10-04, 22:45
Medlem
Sverige2025s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerpop

Den största Kallen Anka är Gustav Fridolin dock. Det som röstade på MP istället för Kalle Anka partiet har inte gjort någon skillnad.
Citera
2014-10-04, 22:51
Medlem
tigerpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige2025
Den största Kallen Anka är Gustav Fridolin dock. Det som röstade på MP istället för Kalle Anka partiet har inte gjort någon skillnad.

6.89% bör omyndigförklaras helt. Stackars dagens skolbarn. Vi lär förmodligen få se lektioner i värdegrund, feminism, genus och HBTQ istället för svenska och matematik.
Senast redigerad av tigerpop 2014-10-04 kl. 22:54.
Citera
2014-10-04, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Som i alla nya regeringar finns det både starka och svagare kort. Helt klart har det skett en uppgradering på utrikes- och justitieministerposterna jämfört med alliansen. Hur de yngre och mer oprövade ministrarna kommer att sköta sig är dock för tidigt att säga.

Det är dock fel att tro att ålder eller akademiska meriter gör folk klokare. Möjligen kan ålder göra att man har mer erfarenhet och därmed förmåga att se vissa fallgropar i tid.

Jag är övertygad om att slaskpressen ligger i startgroparna.

Tycker överlag att den nya regeringen har en balanserad och klok sammansättning givet förutsättningarna (S + MP). Löfven imponerar så långt.

Håller med dig.

De flesta mer tveksamma utnämningarna har ju dessutom fått de mindre betydelsefulla ministerposterna.

Exempelvis den nya finansministern Magdalena Andersson är utbildad ekonom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in