2014-10-04, 17:59
Medlem
Rimligen var det runt decimetern med tjäle i Boden vid den tidpunkten. Ibland dröjer det innan den är helt borta. Beror lite på snötäcket och kylan.
Citera
2014-10-04, 18:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulla-benny
Jag vet att tjälen hade släppt. Det var inte mycket snö kvar heller. Höglänt bara. Men mycket vatten i marken. Det borde du veta själv. Har du hunnit reflekterat över varför sverige's poliskår lyckat's med mästerverket att placera eller låtit någon planterar en mängd blod ? Jag förstår inte hur du tänker så förklara gärna.
Varför borde jag veta hur det var i maj 2013? Hur vet du hur det var?

Jag har inte föreslagit att polisen lyckats med mästerverket att placera eller låtit någon plantera en mängd blod, så jag ar inget att förklara.
Citera
2014-10-04, 18:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Men du, vi säger så här. Ta och lås in din bag in box en halvtimme så kanske jag förstår vad du skriver. Själv så ska jag ta in mina hästar. Där har du kanske svaret, om du fattar. Har du träffat KJ ? Vart tror du styckplatsen är ?
Jag var i Boden förvintern 2013. Då var marken frusen och täckt med snö. Därför vet jag inte hur det var i maj 2013. Men det vet du, skriver du. Hur vet du det? Hur vet du att det inte var tjäle, och hur vet du att det var myrmarker kring fyndplatserna? Var du där?
Citera
2014-10-04, 18:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag vet det för att vinterdäcken på hästarna inte var på. Om KJ inte är inblandad i detta, varför är han på platsen där dom skyldiga befinner sig ?
Första meningen är trams, svaret på frågan är att han har dömts för brottet. Kan du svara på mina frågor nu, eller tänker du fortsätta att tjafsa?
Citera
2014-10-04, 19:52
Medlem
Citat:
Det är inte trams, och jag tjafsar aldrig. Det går mycket fina ridleder där omkring. Klev du inte i någon hög när du var där ? Så jag har full koll på hur vägarnas beskaffenhet var. Så här är det. Det sitter en människa bakom lås och bom (KJ) Och han får sitter skitlite tid för sitt brott. Varför tror du att han inte har överklagat domen ? Han sitter nöjd med det han fått men, tiden efter utsläpp är alltid svårast. KJ har ältat och ältat detta mord i sitt huvud hela tiden och det kommer att fortsätta.
Detta är det i nuläget intressanta. Styckmördaren Kristoffer Johansson fick ett sänkt straff i hovrätten vad gäller tiden i fängsligt förvar. Han rörde sig från 10 år (14 års fängselse) till 6 år (10 års fängelse).
Borde det finnas något mellanting mellan sluten psykiatrisk vård och fängelse för de riktigt knäppa?
Citera
2014-10-04, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vad är det du inte tror? Att det var Bluestar eller att polisen vilseledde domstolarna?

Påvisa min herre att domstolarna blivit vilseledd av polis, påvisa detta eller sluta att pådyvla tråden dina fullständigt tokerier.
Nu räcker det Mr Q och du har ju både gått och fotat en väg som du och ett vittne säger sig gått och därmed borde ha god kunskap om terrängen och olika möjligheter.

Polis har aldrig blivit vilseledd men du hävdar detta sen månader tillbaka, kan du då ge oss dödliga på vilket sätt detta har skett innan rätten och även under rättens förhandlingar.
Citera
2014-10-04, 20:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det är inte trams, och jag tjafsar aldrig. Det går mycket fina ridleder där omkring. Klev du inte i någon hög när du var där ? Så jag har full koll på hur vägarnas beskaffenhet var. Så här är det. Det sitter en människa bakom lås och bom (KJ) Och han får sitter skitlite tid för sitt brott. Varför tror du att han inte har överklagat domen ? Han sitter nöjd med det han fått men, tiden efter utsläpp är alltid svårast. KJ har ältat och ältat detta mord i sitt huvud hela tiden och det kommer att fortsätta.
Du var alltså kring fyndplatserna med häst i maj 2013. Varför skrev du inte det på en gång, istället för att tjafsa?

I så fall bör du inse att styckplatsen skulle ha hittats om den var i närheten. Polisen och hemvärnet sökte grundligt.

Kände du någon cannabislukt, eftersom du nämner det hela tiden?
Citera
2014-10-04, 20:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Påvisa min herre att domstolarna blivit vilseledd av polis, påvisa detta eller sluta att pådyvla tråden dina fullständigt tokerier.
Nu räcker det Mr Q och du har ju både gått och fotat en väg som du och ett vittne säger sig gått och därmed borde ha god kunskap om terrängen och olika möjligheter.

Polis har aldrig blivit vilseledd men du hävdar detta sen månader tillbaka, kan du då ge oss dödliga på vilket sätt detta har skett innan rätten och även under rättens förhandlingar.
Jag har redan påvisat det en gång idag. Dessutom, som jag också har påpekat, känner jag inte till terrängen som den var i maj 2013. Häng med i tråden.
Citera
2014-10-04, 20:41
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
...Så, var kapades kroppsdelarna ? Om jag får tycka till så kapades delarna i närheten av fyndplatsen....

Du har en poäng i detta. Med tanke på hundarnas starka markeringar inte långt från fyndplatserna, är det inte alls otänkbart att en styckning faktiskt ägt rum där...
Citera
2014-10-04, 20:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Du har en poäng i detta. Med tanke på hundarnas starka markeringar inte långt från fyndplatserna, är det inte alls otänkbart att en styckning faktiskt ägt rum där...
Då uppstår frågan, varför styckades kroppen? Den var ju i så fall redan färdigtransporterad.
Citera
2014-10-04, 20:59
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Då uppstår frågan, varför styckades kroppen? Den var ju i så fall redan färdigtransporterad.

Ärligt talat, jag vet inte. Men jag kan tänka mig att det var en offensiv styckning. Vreden över att ha blivit avvisad och hånad (som jag tror KJ blev) var så stor att det inte räckte med själva dödandet. Det måste till något mer för att statuera exempel...
Senast redigerad av Spindelfrida 2014-10-04 kl. 21:02.
Citera
2014-10-04, 21:00
Medlem
Citat:
Styckmördaren Kristoffer Johansson har ju redovisat ett visst intresse för mord. Han uppger ju att han vet hur man tvättar bort blod och har även uttryckt en önskan om att vilja veta hur det känns att mörda.
Styckmord är svårare att klara ut.
Händerna saknas. (Vad fanns egentligen under VB naglar?)
En "planterare" hade naturligtvis inte riskerat att flytta runt kroppsdelarna, som Kristoffer Johansson gjorde.
En annan orsak skulle kunna vara att killen faktiskt är knäpp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in