2014-10-04, 00:54
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Säkert nämnts förut, men Roy Andersson har jag alltid uppfattat som en väldigt överskattad regissör; hyllad av kritikerkåren, i min mening har han bara gjort pretentiösa filmer. Liksom tidigare skribenter uppfattar jag även Lars von Trier som en rätt överskattad regissör, dessutom överskattar han sin egen förmåga också - har för mig att han kallade sig själv ''världens bästa filmregissör'' i en intervju.
Anderssons filmer är pretentiösa på ett bra sätt, medans von Triers filmer (iaf vissa av dom) är pretentiösa på ett dåligt sätt. Var fan tvungen att plocka fram skämskudden när jag tittade på Nymphomaniac.
Citera
2014-10-04, 12:12
Medlem
Det var väl ändå 20 år sedan Oliver Stone gjorde en bra film senast?
Citera
2014-10-04, 12:20
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Va i?! Vad är det för fel på Spielberg? Han är gud i mina ögon.
Indiana jones-filmerna är dugliga antar jag, men inte så jävla bra som vissa verkar tycka. Jurrasic park var väl bra när man såg den första gången när man var sju, men nu är den också bara meh-ig.
Han har också gjort en del riktigt dåliga filmer, typ Catch me if you can, War of the worlds, och Indiana jones 4.
Utöver det så avskyr jag hans superhyllade filmer Schindler's list och Saving private ryan. Mer känslomässigt manipulativa filmer får man fan leta efter.
Citera
2014-10-04, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z0mgpl0x
Indiana jones-filmerna är dugliga antar jag, men inte så jävla bra som vissa verkar tycka. Jurrasic park var väl bra när man såg den första gången när man var sju, men nu är den också bara meh-ig.
Han har också gjort en del riktigt dåliga filmer, typ Catch me if you can, War of the worlds, och Indiana jones 4.
Utöver det så avskyr jag hans superhyllade filmer Schindler's list och Saving private ryan. Mer känslomässigt manipulativa filmer får man fan leta efter.
Håller nog delvis med om Spielberg. War Horse, War of the worlds, Hook var inte mycket att hänga i julgranen. Dessutom förstår jag inte hypen kring Jurrasic P. Dock går det inte att förneka att jag gillar filmer som Lincoln, Saving Private Ryan, Schindlers, München och Jaws väldigt mycket. Summa sumarum: Steven S har en hög högstanivå och kan lyckas med oförglömliga filmer. Men han har fortfarande misslyckats ett flertal gånger.
Citera
2014-10-04, 12:43
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Anderssons filmer är pretentiösa på ett bra sätt, medans von Triers filmer (iaf vissa av dom) är pretentiösa på ett dåligt sätt. Var fan tvungen att plocka fram skämskudden när jag tittade på Nymphomaniac.

Word up. Aldrig fattat von Triers storhet, men Andersson är riktigt bra.
Citera
2014-10-04, 12:44
Medlem
Jag har inte sett alla Spielbergs filmer,men den enda dåliga jag sett är A.I.
Alla andra jag sett är allt från sevärd till mästerverk.
Wes Anderson har jag dock väldigt svårt för,trots att jag inte sett så många filmer av han.
Citera
2014-10-04, 14:56
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:

Hajen, ET, Close Encounters of the Third Kind, Duel och Minority Report då? Helt perfekta filmer.

Sen tycker jag verkligen inte att Catch Me If You Can och War of the Worlds är dåliga. Förstnämnda är en av de mysigaste filmerna genom tiderna, och War of the Worlds är en ruggigt obehaglig science fiction-rulle med orgamsiskt foto, och ett gäng ikoniska scener.

Sen ser jag Schindler's List som ett mega-mästerverk, och Saving Private Ryan som ett mini-mästerverk. Fast som vi alla vet så är Spielberg bäst när han gör matinérullar!

---

En annan regissör som jag verkligen spy-hatar är Jean Luc-Godard. Han borde nästan sitta i fängelse, för alla skitfilmer han har gjort.
Senast redigerad av Carnage. 2014-10-04 kl. 15:01.
Citera
2014-10-04, 15:05
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Citat:
Hajen, ET, Close Encounters of the Third Kind, Duel och Minority Report då? Helt perfekta filmer.

Sen tycker jag verkligen inte att Catch Me If You Can och War of the Worlds är dåliga. Förstnämnda är en av de mysigaste filmerna genom tiderna, och War of the Worlds är en ruggigt obehaglig science fiction-rulle med orgamsiskt foto, och ett gäng ikoniska scener.

Sen ser jag Schindler's List som ett mega-mästerverk, och Saving Private Ryan som ett mini-mästerverk. Fast som vi alla vet så är Spielberg bäst när han gör matinérullar!

---

En annan regissör som jag verkligen spy-hatar är Jean Luc-Godard. Han borde nästan sitta i fängelse, för alla skitfilmer han har gjort.
Jag såg Hajen och E.T när jag var liten, så jag kommer inte ihåg särskilt mycket av dem. Minority report är väl ganska bra.
Jag tyckte faktiskt att War of the worlds var jävligt bra i början, men när de bestämde sig för att bunkra upp sig i den där jävla källaren förstördes hela filmen. Och slutet var fan under all kritik.
Och jag glömde att nämna Lincoln. Sicket sömnpiller!
Citera
2014-10-04, 15:33
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Jag tyckte faktiskt att War of the worlds var jävligt bra i början, men när de bestämde sig för att bunkra upp sig i den där jävla källaren förstördes hela filmen. Och slutet var fan under all kritik.
Och jag glömde att nämna Lincoln. Sicket sömnpiller!

Mjo, håller med om att tok-Robbins segar ner filmen ganska mycket, och slutet är galet abrupt.
Citera
2014-10-04, 15:48
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Godards tidiga karriär består ju dock av bra film efter bra film. Bande á Part borde vara väl vara i din stil?
Citera
2014-10-04, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Wes Anderson har jag dock väldigt svårt för,trots att jag inte sett så många filmer av han.

Fyfan, hatar Wes Anderson. Rushmore gjorde mig förbannad.
Citera
2014-10-04, 15:53
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Fyfan, hatar Wes Anderson. Rushmore gjorde mig förbannad.

Samma här, skitfilm efter skitfilm...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in