Citat:
Ursprungligen postat av
z0mgpl0x
Indiana jones-filmerna är dugliga antar jag, men inte så jävla bra som vissa verkar tycka. Jurrasic park var väl bra när man såg den första gången när man var sju, men nu är den också bara meh-ig.
Han har också gjort en del riktigt dåliga filmer, typ Catch me if you can, War of the worlds, och Indiana jones 4.
Utöver det så avskyr jag hans superhyllade filmer Schindler's list och Saving private ryan. Mer känslomässigt manipulativa filmer får man fan leta efter.
Hajen, ET, Close Encounters of the Third Kind, Duel och Minority Report då? Helt perfekta filmer.
Sen tycker jag verkligen inte att Catch Me If You Can och War of the Worlds är dåliga. Förstnämnda är en av de mysigaste filmerna genom tiderna, och War of the Worlds är en ruggigt obehaglig science fiction-rulle med orgamsiskt foto, och ett gäng ikoniska scener.
Sen ser jag Schindler's List som ett mega-mästerverk, och Saving Private Ryan som ett mini-mästerverk. Fast som vi alla vet så är Spielberg bäst när han gör matinérullar!
---
En annan regissör som jag verkligen spy-hatar är Jean Luc-Godard. Han borde nästan sitta i fängelse, för alla skitfilmer han har gjort.