2014-10-02, 21:43
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Återigen fyra spelare från Cagliari. En i varje lagdel. Cragno, Murru, Crisitig och Longo. Av dessa är det främst Crisitig som imponerat denna säsong i Cagliari. Han har lyckats ta en startplats på Cagliaris mittfält, kanske främst för att Nainggolan lämnat och Cossu numera ingår i il tridente. Och han spelar tillsamman med Conti och Ekdal i Cagliaris tremanna-mittfält. Finns sämre spelare att kriga tillsammans med.

Och vi kan också konstatera att Bernardeschi gjorde mål för Fiorentina i EL ikväll. Häftigt att ta med sig till U-21.

Fiorentina vann med 0-3 och Napoli med 0-2, efter att veteraner i reservbetonade lag visade vägen. Aquilani och såklart Hamsik. Jag tjatar om det angående Rosenberg i Malmö FF, och njuter såklart av det då ”italienarna” gör samma sak.

Det är onekligen ett spännande U21.

Målvaktssidan: Tveksamt om någon annan nation kan mönstra den spetsen och bredden. Tre målvakter som antingen är, eller på gränsen, ordinarie i sina respektive lag i landets högsta division. Det känns som att Bardi kommit längst i utvecklingen, inte minst tack vare hans stundtals idiotiskt svåra räddningar, även om Leali visat upp ett mycket stabilt spel i Cesena. Cragno är bra skolad och kommer att bli en habil Serie A målvakt. 9 av 10.

Försvar: Lagets svaghet, särskilt om man sätter det i relation till övriga lagdelar. Romagnoli är det givna ankaret här och han går onekligen en ljus framtid till mötes. Han har det mesta man kan önska av en ung försvarare. I övrigt är det rätt skralt, även om Zappacosta varit riktigt fin i Serie B och nu i Atalanta. Det säger en del när Goldaniga kommer med i truppen, han är knappast något råämne utan mer en OK träningsprodukt. 6 av 10.

Mittfält: Starkt, starkt, starkt mittfält. Spelare som Crisetig, Battocchio och Baselli är riktigt vassa, likaså Sturaro. Jag avgudar exempelvis Baselli och Battocchios passningsfötter. Det ser så lätt och ledigt ut när dom transporterar vidare boll med antingen en genial kortpassning eller kross. Fin balans tillsammans med spelarna som är lite mer dynamiska, exempelvis Benassi. 8 av 10.

Anfall: Behöver man ens säga något här? Det är en helt gudomlig anfallsuppsättning. Fart, flärd och målsinne blandat i en enda stor skön röra. Belotti är den där spelaren med en extrem näsa för mål, han hugger direkt läget dyker upp. Runt honom finner man helt makalöst kompetenta spelare. Det är nästan en löjlig bredd. Dessutom med skyhöga toppar i sammanhanget. 10 av 10.
Citera
2014-10-02, 21:46
Medlem
Ezzelinos avatar
Håller med om bedömningarna av U21-spelarna förutom att målvakterna skulle vara den allra starkaste
trion i Europa. Tysklands U21-lag kommer till kvalmatcherna mot Slovakien med:

Timo Horn (1. FC Köln)
Bernd Leno (Bayer Leverkusen)
Marc-André ter Stegen (FC Barcelona)
Citera
2014-10-02, 21:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Det är onekligen ett spännande U21.

Målvaktssidan: Tveksamt om någon annan nation kan mönstra den spetsen och bredden. Tre målvakter som antingen är, eller på gränsen, ordinarie i sina respektive lag i landets högsta division. Det känns som att Bardi kommit längst i utvecklingen, inte minst tack vare hans stundtals idiotiskt svåra räddningar, även om Leali visat upp ett mycket stabilt spel i Cesena. Cragno är bra skolad och kommer att bli en habil Serie A målvakt. 9 av 10.

Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Håller med om bedömningarna av U21-spelarna förutom att målvakterna skulle vara den allra starkaste
trion i Europa. Tysklands U21-lag kommer till kvalmatcherna mot Slovakien med:

Timo Horn (1. FC Köln)
Bernd Leno (Bayer Leverkusen)
Marc-André ter Stegen (FC Barcelona)
Jag tänkte precis påpeka det, men du hann före.

Tysklands målvaktsuppsättning är utan tvekan världens bästa. Neuer, Weidenfeller, Zieler, Leno, Horn, ter Stegen, Adler, und so weiter. Italien har hur som helst med all säkerhet en god ersättare för Buffon när han väl lägger handskarna på hyllan.
Citera
2014-10-02, 22:59
Medlem
Så Fiorentina och Napoli vann. Torinos problem med målgörandet fortsätter. Ska vi bara konstatera att Immobile och Cerci var häftigare än Quagliarella och Amauri. Men straff i sista minuten! Antonsson och Quagliariella.

Och Inter vann hemma mot Qarabağ. Vafan i helvete är det för ett namn på en klubb som spelar i Europa League?

Numera har man lagt in en buffert för att man inte ska kunna göra som tyskarna gjorde. Dvs satsa på EL för att samla poäng i rankingen. Det finns diverse bonuspoäng i CL som ska väga upp eventuella framgångar i EL.

Fyra segrar av fyra möjliga i EL. Starkt och bevisar bredden. Trots att det finns ett antal lag som nog skulle kunna ta över rollerna. Jämnt och starkt så in i helvete!

Allt var upplagt för att portugiserna skulle gå om italienarna detta år. Alla som tror att de vet, hade redan tagit ut det. Tror faktiskt inte att de lyckas. Och inom ett par till tre år så tror jag nog att spaggarna gått om även tyskarna. Kanske ännu högre, även om jag tror att det kräver ytterligare tid. Har svårt att tänka mig att tyskarna har bredden. Tänk vilket sparmaterial som man har i t ex Milan framöver.

Vill bara tillägga att det var en lysande analys och genomgång av U21-laget av 4522, jag saknar själv den överblicken.
Citera
2014-10-02, 23:04
Medlem
anteri17s avatar
Det är så stabilt spel från lagen ifråga också. Inga insläppta mål, och ganska klara segrar bortsett Torinos sena straff-vinst. Bredden på ligan står sig mer än väl. Nu när också Roma och Juve känns starka, så kan det bli ett väldigt bra år. Jag har ju drivit tesen om att den italienska utvecklingen tagit fart sen 1-1,5 år sen. De fina "projekten" börjar ge utdelning.
Citera
2014-10-02, 23:32
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Så Fiorentina och Napoli vann. Torinos problem med målgörandet fortsätter. Ska vi bara konstatera att Immobile och Cerci var häftigare än Quagliarella och Amauri. Men straff i sista minuten! Antonsson och Quagliariella.
Jojo, fast Cerci och Immobile ska spela i ett italienskt Champions League-lag. Amauri och Quagliarella ska spela i ett bra Europa League-lag (vilket de ju gör).
Cerci & Immobile måste fan värvas tillbaka till ligan.

Citat:
Och Inter vann hemma mot Qarabağ. Vafan i helvete är det för ett namn på en klubb som spelar i Europa League?
Azerbadjan är ju kulturellt iranskt och borde snarare spela mot Persepolis...

Citat:
Numera har man lagt in en buffert för att man inte ska kunna göra som tyskarna gjorde. Dvs satsa på EL för att samla poäng i rankingen. Det finns diverse bonuspoäng i CL som ska väga upp eventuella framgångar i EL.
Jävligt tråkigt att höra, men fortsätter EL-lagen panga in 3poängare så gör det ju inte så mycket.

Citat:
Fyra segrar av fyra möjliga i EL. Starkt och bevisar bredden. Trots att det finns ett antal lag som nog skulle kunna ta över rollerna. Jämnt och starkt så in i helvete!

Allt var upplagt för att portugiserna skulle gå om italienarna detta år. Alla som tror att de vet, hade redan tagit ut det. Tror faktiskt inte att de lyckas. Och inom ett par till tre år så tror jag nog att spaggarna gått om även tyskarna. Kanske ännu högre, även om jag tror att det kräver ytterligare tid. Har svårt att tänka mig att tyskarna har bredden. Tänk vilket sparmaterial som man har i t ex Milan framöver.
Positiv och stärkande analys som jag delar.
Citera
2014-10-03, 00:01
Medlem
anteri17s avatar
Hur löser man biljetter på bästa sätt till Roma på Olimpico? Har en resa bokad (skriver inte vilken match för att hålla på det lilla privata som finns kvar av detta konto). Annat att tänka på runt själva matchen?

Ska bli väldigt kul att göra Rom och se högklassig fotboll.
Citera
2014-10-03, 09:03
Medlem
Serie A har högst koefficientpoäng i Europa hittills under 14/15. Kommer italienska klubbar för en gång skull tar Europa League på allvar i år?
Citera
2014-10-03, 10:30
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Serie A har högst koefficientpoäng i Europa hittills under 14/15. Kommer italienska klubbar för en gång skull tar Europa League på allvar i år?

Det ser ju riktigt bra ut.

Italiens två bästa lag spelar i CL och italienska lagen i EL tar det på allvar.
Vad mer kan man begära?
Citera
2014-10-03, 16:10
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Hur löser man biljetter på bästa sätt till Roma på Olimpico? Har en resa bokad (skriver inte vilken match för att hålla på det lilla privata som finns kvar av detta konto). Annat att tänka på runt själva matchen?

Ska bli väldigt kul att göra Rom och se högklassig fotboll.
Enklast är att gå till Romastore vid Piazza Colonna. Det ligger väldigt centralt, bara att promenera via corson så är det raksträcka på en sisådär tio minuter. Jag utgår då ifrån Vittorio Emanuele monumentet som du inte kan missa. En gigantisk byggnad som ser ut som en skrivmaskin. En ganska ful byggnad i ärlighetens namn. Biljetter köper du hursomhelst en trappa upp, glöm inte att ta med passet bara.

Du kan också köpa biljetter vid vissa kiosker, men endast på dem där det är en skylt för "Sali e tabacchi".
Citera
2014-10-03, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Ja, Llorente och Tevez neutraliserades effektivt. De inledde med att lägga sig alldeles för lätt, något som kan irritera en domare. För sena byten av Allegri. Pogba var bra men hade dålig riktning på ett par skott, bl.a. en frispark. Enormt kampinriktad match, otaliga närkamper, många frisparkar.
Italienarnas kroppsspråk och minspel var ibland roligt att se, malplacerat. På övertid, Llorente och Juve vill ha straff, men jag tycker han lutar sig bakåt och söker sitt fall, inbytte Morata jagar efter en spanjor, sparkar ner honom i jakt på bollen, får gult kort, förstår ingenting, oskyldigt kränkt, och Marchisio plockar upp bollen och verkar nästan vilja slå den i ansiktet på domaren medan han upprört skriker...

Pirlo saknades verkligen i denna match.
Kan förstå Juve-spelarnas frustration, Atlético är oerhört kompakta och attackerar som rabiessmittade hundar när motståndarna har bollen. I de två matcherna jag har sett på Calderón (Juve & Sevilla) har det inte varit Atléticos tekniska kvalitet som varit det utmärkande, utan det oerhörda jobbet de lägger ned, likt Juventus själva under Conte. Juve är inte vana vid att möta sånna lag, och jag tror inte att Allegri är en tillräckligt skicklig tränare för att hitta en vinnande taktik mot det.
Citera
2014-10-03, 17:45
Medlem
Spinnacers avatar
D'Ambrosio, Maggio, Britos som alltid är bänkade av okänd anledning var alla grymma igår. Vill se mer av dessa lirare i Serie A igen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in