2014-10-02, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det gör det faktiskt inte. Det berättar att man betraktar vissa saker som manliga och andra som kvinnliga...

Scorar du 100% manligt tänkande så innebär det ju att du i princip inte använder ena hjärnhalvan alls typ ..
Visst gör det det. Tänk dig att det inte hade stått någonting i testet om vilka förmågor som var typiskt manliga respektive kvinnliga. Vilket slutsats hade du då dragit av följande data?:

Citat:
Angles
Average score for men: 15.1 out of 20
Average score for women: 13.3 out of 20

Uppenbarligen presterade män bättre på denna uppgift på testet i fråga. Detta konstaterande är oberoende av uppfattningar om vad som är manligt respektive kvinnligt. Detta måste du väl begripa?

Huruvida det sedan är statistiskt signifikant att påstå att män presenterar bättre på denna typ uppgift i allmänhet beror naturligtvis bland annat på antalet personer som gjort testet.
Citera
2014-10-02, 20:37
Medlem
Citat:
Du missade att jag konstaterade att det optimala är 0-värde?

Och ja- beroende på hur testet konstruerats så kan givetvis kön ha stor betydelse för validiteten...
Optimalt ur vilket perspektiv? Enligt din personliga, subjektiva uppfattning om hur man bör vara funtad. Trams!
Citera
2014-10-02, 20:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrargyrum
Visst gör det det. Tänk dig att det inte hade stått någonting i testet om vilka förmågor som var typiskt manliga respektive kvinnliga. Vilket slutsats hade du då dragit av följande data?:

Uppenbarligen presterade män bättre på denna uppgift på testet i fråga. Detta konstaterande är oberoende av uppfattningar om vad som är manligt respektive kvinnligt. Detta måste du väl begripa?

Huruvida det sedan är statistiskt signifikant att påstå att män presenterar bättre på denna typ uppgift i allmänhet beror naturligtvis bland annat på antalet personer som gjort testet.
Nej, det du inte begriper är att när det gäller hjärnan och hjärnans utveckling så vet man dels inte vad som är hönan och vad som är ägget.

Det går inte heller att tala om "manligt - "kvinnligt" som du testet eller flashbacksfånar vill göra gällande.

Vad du har i underbyxan är inte avgörande för vilka delar av hjärnan du utvecklar mest helt enkelt.
Citera
2014-10-02, 20:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Optimalt ur vilket perspektiv? Enligt din personliga, subjektiva uppfattning om hur man bör vara funtad. Trams!
Eftersom ett noll värde innebär att du använder båda hjärnhalvorna lika - du har balans - och kan använda dig av alla egenskaper...

Insåg du verkligen inte det..?
Citera
2014-10-02, 20:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irrelevantname
Men du är fortfarande tjock och feminist.

Själv fick jag 75 i på manliga sidan. Resterande 25 var väl för jag skippade frågorna. Testet var bra och pålitligt!
Eftersom jag scorar 25 på manliga sidan ... så menar du då att det manligt att tänka som en feminist? Eller hur är det tänkt att din slutsats skall tolkas?

Män tänker som feminister?

Feminister tänker som män?
Citera
2014-10-02, 20:52
Medlem
MGTOWSveriges avatar
Citat:
Nej, det du inte begriper är att när det gäller hjärnan och hjärnans utveckling så vet man dels inte vad som är hönan och vad som är ägget.

Kvinnan är hönan och mannen kommer hem med ägget.

Citat:
Det går inte heller att tala om "manligt - "kvinnligt" som du testet eller flashbacksfånar vill göra gällande.

Visst gör det det. Det går alldeles utmärkt.

Citat:
Vad du har i underbyxan är inte avgörande för vilka delar av hjärnan du utvecklar mest helt enkelt.

Vad du har i underbyxan har betydelse för vilka delar av hjärnan som utvecklas mest.
Citera
2014-10-02, 20:54
Medlem
Citat:

Det jag påstod var att män hade presterat bättre än kvinnor på uppgiften i fråga. Såvida deltagarna inte ljugit om sitt kön kan du inte ifrågasätta.

Vad man kan ifrågasätta är vilka slutsatser man kan dra därav. Jag påpekade själv att en generalisering kräver att hänsyn tages till bland annat antalet deltagare i testet.

Du är själv en flashbackfåne.

Det torde inte vara svårt att föreställa sig att hormonnivåer påverkar hjärnan och dess utveckling. Jag är lekman på området och kan inte uttala mig om hur hjärnan påverkas och i vilken utsträckning det sker. Jag tror att du svårligen kan ifrågasätta kopplingen mellan könshormoner och biologiskt kön.
Citera
2014-10-02, 20:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MGTOWSverige
Kvinnan är hönan och mannen kommer hem med ägget.

Visst gör det det. Det går alldeles utmärkt.

Vad du har i underbyxan har betydelse för vilka delar av hjärnan som utvecklas mest.
Som sagt var .. det kan ju vara förvirrande det där med vad som är vad....

I allmänhet är det dock hönan som bidrar med ägget ... kan jag berätta för lilla herrn..
Citera
2014-10-02, 20:58
Medlem
Citat:
Eftersom ett noll värde innebär att du använder båda hjärnhalvorna lika - du har balans - och kan använda dig av alla egenskaper...

Insåg du verkligen inte det..?
Kanske är vissa mer egenskaper, i vissa hänseenden, mer värdefulla än andra? Att vara empatisk är kanske inte direkt fördelaktigt för en själv, utan snarare för personer i ens omgivning (naturligtvis kan detta få återkopplingar till det personliga välbefinnandet). Skall man lösa Rubiks kub är det nog viktigare att ha god spatiell förmåga än att vara empatisk.
Citera
2014-10-02, 21:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det jag påstod var att män hade presterat bättre än kvinnor på uppgiften i fråga. Såvida deltagarna inte ljugit om sitt kön kan du inte ifrågasätta.
Vilket jag inte bestridit... Precis som det oftast är män som har hår under armarna och på benen -- likafullt är det naturligt att ha det för båda..

Citat:
Vad man kan ifrågasätta är vilka slutsatser man kan dra därav. Jag påpekade själv att en generalisering kräver att hänsyn tages till bland annat antalet deltagare i testet.

Du är själv en flashbackfåne.
Antalet deltagare är underordnat - det har betydelse att människor inte utvecklas i vakum utan påverkas av förväntningar, fostran osv..

Citat:
Det torde inte vara svårt att föreställa sig att hormonnivåer påverkar hjärnan och dess utveckling. Jag är lekman på området och kan inte uttala mig om hur hjärnan påverkas och i vilken utsträckning det sker
.
Det är ingen som kan uttala sig om det när det gäller just tankeförmåga/utveckling

Citat:
Jag tror att du svårligen kan ifrågasätta kopplingen mellan könshormoner och biologiskt kön.
Nej, men jag kan bestrida att din snopp gör att du är bättre på tex matte än de med fitta .. För det finns inga sådana sanningar..
Citera
2014-10-02, 21:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Kanske är vissa mer egenskaper, i vissa hänseenden, mer värdefulla än andra? Att vara empatisk är kanske inte direkt fördelaktigt för en själv, utan snarare för personer i ens omgivning (naturligtvis kan detta få återkopplingar till det personliga välbefinnandet). Skall man lösa Rubiks kub är det nog viktigare att ha god spatiell förmåga än att vara empatisk.
Ja, och troligen utvecklar du i högre grad de egenskaper som du behöver i din roll och din verklighet (förväntningar, möjligheter, nödvändighet osv) -- oavsett vilket kön du har.
Citera
2014-10-02, 21:04
Medlem
Citat:
Nej, men jag kan bestrida att din snopp gör att du är bättre på tex matte än de med fitta .. För det finns inga sådana sanningar..
Det har jag inte påstått. Vad jag säger är att det kan finnas, förmodligen finns, en statistiskt signifikant korrelation mellan biologiskt kön och olika förmågor. Det innebär inte att en man, i kraft av att vara man, är bra på matematik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in