2014-10-02, 18:27
Medlem
Inte helt oväntat så är det bara män som har gjort frågorna:
http://www.bbc.co.uk/science/humanbody/sex/articles/more_info.shtml#2

Posta nästa tråd nu chefen
Citera
2014-10-02, 18:40
Medlem
25 in på kvinnliga hjärnskalan.

Jag gillade medeltalen, ty det gläder mitt svarta hjärta att inte bara jag missar en jävla massa.

I "Spot the difference" tyckte de att jag kan ha en balanced female-male brain. Det stämmer ju bra med min välbalanserade natur.
Citera
2014-10-02, 19:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul

Då blir det ju ännu roligare att en del kan misslyckas så kapitalt att de i princip saknar balans
Citera
2014-10-02, 19:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
25 in på kvinnliga hjärnskalan.

Jag gillade medeltalen, ty det gläder mitt svarta hjärta att inte bara jag missar en jävla massa.

I "Spot the difference" tyckte de att jag kan ha en balanced female-male brain. Det stämmer ju bra med min välbalanserade natur.
25 på manliga för mig..

Det optimala är ju nollvärdet - eftersom det visar att det är balans mellan hjärnhalvorna .. dvs man kan använda hela huvudet
Citera
2014-10-02, 19:22
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Då blir det ju ännu roligare att en del kan misslyckas så kapitalt att de i princip saknar balans

Vetenskaplig validitet är förstås inte avhängigt forskarnas kön. Påstår du att testet är opålitligt eftersom det endast baseras på expertisen från manliga forskare?

Nu är förstås inte "genusvetenskap" en riktig vetenskap, men jag upptäckte att 17 av 18 forskare vid genusvetenskapliga institutionen vid Lunds universitet är kvinnor (http://www.genus.lu.se/forskning/forskande-personal). Skall vi enkom på grund av denna snedfördelning förkasta all forskning som bedrivs vid denna institution?
Citera
2014-10-02, 20:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrargyrum
Vetenskaplig validitet är förstås inte avhängigt forskarnas kön. Påstår du att testet är opålitligt eftersom det endast baseras på expertisen från manliga forskare?

Nu är förstås inte "genusvetenskap" en riktig vetenskap, men jag upptäckte att 17 av 18 forskare vid genusvetenskapliga institutionen vid Lunds universitet är kvinnor (http://www.genus.lu.se/forskning/forskande-personal). Skall vi enkom på grund av denna snedfördelning förkasta all forskning som bedrivs vid denna institution?
Jag förstår inte varför du citera mig och ställer de frågorna .. var tycker du att jag hävdat det ena eller det andra?
Citera
2014-10-02, 20:10
Medlem
Citat:
Jag förstår inte varför du citera mig och ställer de frågorna .. var tycker du att jag hävdat det ena eller det andra?
Du verkade antyda att forskarnas kön var relevant. Jag förstod ditt inlägg som att du menade att det var lustigt att män kunde "misslyckas" på testet (enligt din definition) trots att det var konstruerat av män.
Citera
2014-10-02, 20:15
Medlem
Citat:

Nej jag tror helt enkelt inte bara på testet, jag menar vem har bestämt vad som är manligt och kvinnligt? det håller inte.
Citera
2014-10-02, 20:21
Medlem
Citat:
Nej jag tror helt enkelt inte bara på testet, jag menar vem har bestämt vad som är manligt och kvinnligt? det håller inte.
Kanske har man utvärderat detta med hjälp av andra, tidigare test. Att män och kvinnor presterar olika på testet som den här tråden avser, indikerar ju att det finns skillnader mellan könen. Hur man kvantiserar dessa är förstås icke-trivialt, men icke desto mindre är det ju möjligt att se vad män respektive kvinnor, statistiskt sett, är särskilt bra respektive dåliga på.
Citera
2014-10-02, 20:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du verkade antyda att forskarnas kön var relevant. Jag förstod ditt inlägg som att du menade att det var lustigt att män kunde "misslyckas" på testet (enligt din definition) trots att det var konstruerat av män.
Du missade att jag konstaterade att det optimala är 0-värde?

Och ja- beroende på hur testet konstruerats så kan givetvis kön ha stor betydelse för validiteten...
Citera
2014-10-02, 20:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Kanske har man utvärderat detta med hjälp av andra, tidigare test. Att män och kvinnor presterar olika på testet som den här tråden avser, indikerar ju att det finns skillnader mellan könen. Hur man kvantiserar dessa är förstås icke-trivialt, men icke desto mindre är det ju möjligt att se vad män respektive kvinnor, statistiskt sett, är särskilt bra respektive dåliga på.
Nej, det gör det faktiskt inte. Det berättar att man betraktar vissa saker som manliga och andra som kvinnliga...

Scorar du 100% manligt tänkande så innebär det ju att du i princip inte använder ena hjärnhalvan alls typ ..
Citera
2014-10-02, 20:28
Medlem
MGTOWSveriges avatar
Citat:
Nej, det gör det faktiskt inte

Jo, det gör det faktiskt visst. Att du inte förstår detta bekymrar mig, men förvånar inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in