Citat:
Ursprungligen postat av
von_S
Ganska bra sammanfattat. Dock tycker jag fortfarande att årets backar ska vara bättre defensivt än förra årets. Lashoff och Hersley var riktigt dåliga bakåt och Linder är ingen som saknas. Jag vet inte om det beror på de större zonerna eller den vansinniga idén om att det är bättre att spela "fin hockey" än att vinna men något gör att det fina försvarsspelet är helt förändrat och betydligt sämre vilket även gör målvakten sämre.
Det finns ingen idé om vad man ska göra när man får tag på pucken och det slutar allt som oftast med att någon av våra backar passar en motståndare eller slår icing. De var lika dåliga på det förra säsongen men då spelade vi på ett annat sätt och de kunde utnyttja det de är bra på istället. Plus att Hersley gjorde mål hela tiden.
Förra säsongen gick mest ut på att förstöra för motståndarna och för att bli bättre måste man naturligtvis ha ett bättre eget spel. Men nu är det som att de räknar med att man automatiskt får ett bättre eget spel bara man förstör lite mindre för motståndarna.
Jag är för oinsatt för att värdera hur högt i kurs lashoff och Linder stod i leksand.
Även om inte Hersly enligt dig/er bakåt så var han en målskytt utan dess like.
Hersly, De la rose, Blomqvist, känns för mig som utomstående som ett tungt tapp.
Offensivt tycker jag att Leksand ser riktigt starka ut på pappret.
Däremot defensivt så är jag inte lika imponerad.