2014-08-17, 21:48
Avslutad
Jag fick en ask Akineton (2 mg) av en kompis, som jag givetvis började missbruka. Senaste dosen var igår o den var på 30 mg, alltså 15 tabletter. Idag har jag känt mig nykter, men ibland har jag inte hängt med i konversationerna. T.ex så var jag hos min pappa idag, o det var flera gånger som jag sa; -Va, vad sa du?

Är detta en permanent skada, eller är det möjligt att Akinetonet satt i lite idag också? Fortsatt att under dagen stavat lite fel o sånt.

Men igår gick det inte att skriva alls, men jag var medveten om det o sa till mig själv, men sen glömde jag vad jag tänkte på den senaste sekunden.

O detta inlägget tog typ 12 minuter att skriva för mig, o få allt rättstavat o så.
Citera
2014-08-18, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Jag fick en ask Akineton (2 mg) av en kompis, som jag givetvis började missbruka. Senaste dosen var igår o den var på 30 mg, alltså 15 tabletter. Idag har jag känt mig nykter, men ibland har jag inte hängt med i konversationerna. T.ex så var jag hos min pappa idag, o det var flera gånger som jag sa; -Va, vad sa du?

Är detta en permanent skada, eller är det möjligt att Akinetonet satt i lite idag också? Fortsatt att under dagen stavat lite fel o sånt.

Men igår gick det inte att skriva alls, men jag var medveten om det o sa till mig själv, men sen glömde jag vad jag tänkte på den senaste sekunden.

O detta inlägget tog typ 12 minuter att skriva för mig, o få allt rättstavat o så.

Vem får för sig att droga på en sådan medicin? Måste ju vara världens sämsta tänkbara rus va? Torr i käften blev du också va?

Biperiden(Akineton) hämmar acetylkolinreceptorerna vilket har orsakat din minnesförlust. Den har en halveringstid på 18-24 tim, sedan får man alltid räkna med att det finns aktiva metaboliter kvar ytterligare ett tag. Sedan tar det också ett tag för din hjärna att jobba upp minnesfunktionen igen. Så kanske om 1 vecka är du på benen igen.
Senast redigerad av hallongodis 2014-08-18 kl. 08:38.
Citera
2014-08-18, 16:20
Avslutad
Jodå, torr långt ner i halsen.

Men man måste ju prova, nya saker o se vad som händer...
Men nä, nån mer gång blir det inte. Skönt att det är övergående.

Detta inlägg tog bara runt en minut att skriva.
Citera
2014-08-18, 18:04
Medlem
Är du och busar nu igen..
Citera
2014-10-01, 18:58
Medlem
Jag fick det här både i flytande och tablett form och närminnet var förstört i 2 dagar framåt. Startade konversationer men glömde bort vad jag pratade om.
Fick också dimmig syn. Allt flöt ihop framför ögonen och kunde inte använda dator och telefon nåt vidare.

Men jag mådde bra otroligt konstigt nog. Trodde inte att jag skulle råka ut för ett rus.
Fick det som biverkningsmedicin på akuten men undrar hur dom som får det mot sin parkinson kan leva med dom här biverkningarna?

Biverkningarna på akineton var iaf bättre än dom på haldol.
Citera
2014-10-01, 21:23
Avslutad
Tack för era svar!

Nu har jag inte använt Akineton på nån månad o mitt minne är klart bättre!

Men jo, visst går det att berusa sig på det, men det är inte värt det. Inget kul rus...
Citera
2014-10-02, 08:08
Medlem
Citat:
Tack för era svar!

Nu har jag inte använt Akineton på nån månad o mitt minne är klart bättre!

Men jo, visst går det att berusa sig på det, men det är inte värt det. Inget kul rus...
Jag tyckte "ruset" var ganska gött men det berodde nog på att det var behagligare än ryckningar och muskelspänningar orsakade av haldol.
Fick höra att jag såg avslappnad och nöjd ut. Det var första gången jag en sjukhus säng var skön.
Citera
2014-10-02, 18:49
Medlem
lithionits avatar
Citat:

Akineton är antikolinergika och antikolinergiska mediciner har oftast en negativ inverkan på kognition.

Fick du några positiva effekter? Har inte hört någon innan som försökt bli hög på det :P
Akineton är tyvärr ganska toxiskt i överdos så försiktighet bör tillämpas.
Citera
2014-10-02, 18:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lithionit
Akineton är antikolinergika och antikolinergiska mediciner har oftast en negativ inverkan på kognition.

Fick du några positiva effekter? Har inte hört någon innan som försökt bli hög på det :P
Akineton är tyvärr ganska toxiskt i överdos så försiktighet bör tillämpas.
Nä, alltså jag behöver ju inte Akineton. Jag äter ju Haldol, o av den kan man behöva Akineton mot extrapyramidala biverkningar. Men allt man kan berusa sig på är kul!

O jag försöker vara o är en skötsam person numera efter ett stort åtal. Så jag vill inte vara olaglig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in