Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-10-01, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askatasuna
Är Thomas Ölund chefredaktör för Tidningen Framåt än? Vem jobbar ens med den tidningen för den har väl knappt synts till?

Enl https://www.svenskarnasparti.se/tidningen-framat/ så är Ölund redaktör.
Citera
2014-10-01, 20:43
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Äh, Realisten dog för att ingen satsade på tidningen. Kan man knappast beskylla motgift för. Lika lite som man kan beskylla Nya Tider för att förstöra för Nationell Idag.
Fast det är inte samma sak. Människorna som lämnade Realisten för att starta Motgift var alla aktiva i partiet SvP. Realisten var SvP:s sajt och hade haft stor nytta av duktiga skribenter. Motgiftgänget (då Radio Framåt) blev sura när de fick kritik för kristendomsvurmandet och lämnade. Har tidigare kritiserat Motgift för att de inte förde någon valpropaganda för SvP alls. Skamligt.
Citat:
Istället för att gnälla på Motgift så tycker jag att Björkkvist skulle ägnat lite mer energi åt att bygga upp ett livsdugligt Realisten, eller hitta någon som kunde göra det åt honom.
Det finns säkert kritik att ge åt alla möjliga håll, men Motgifts förräderi mot SvP och Realisten är uppenbart.
Citera
2014-10-01, 20:44
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rode-tjuren.
Antagligen så drevs tidningen på ett icke tillfredsställande sätt varpå dom bröt sig ur, varför har realisten misslyckats med att attrahera skribenter?

Varaktiga skribenter, om man får tro partiledningen. Problemet är kanske inte att man misslyckats med att locka skribenter utan att man inte lyckats behålla dem. Om så är fallet så hamnar saken i ett helt annat ljus.
Citera
2014-10-01, 20:49
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Fast det är inte samma sak. Människorna som lämnade Realisten för att starta Motgift var alla aktiva i partiet SvP. Realisten var SvP:s sajt och hade haft stor nytta av duktiga skribenter. Motgiftgänget (då Radio Framåt) blev sura när de fick kritik för kristendomsvurmandet och lämnade. Har tidigare kritiserat Motgift för att de inte förde någon valpropaganda för SvP alls. Skamligt.

Det finns säkert kritik att ge åt alla möjliga håll, men Motgifts förräderi mot SvP och Realisten är uppenbart.

Jag har inte direkt fått intrycket av att det sågs som negativt av Realisten eller partiet att Framåt ombildades till Motgift. Då blir det också lite svårt att senare kräva att Motgift läggs ner till förmån för Realisten. Men jag kan ha fel, har ingen större insyn.

Motgift gör ju reklam för SvP genom sin vanliga aktivitet (om det är bra reklam är en annan fråga) och man har flera gånger intervjuat företrädare, uppmanat folk att rösta på SvP, rapporterat från tillställningar som Almedalen. Vad skulle man gjort mer?
Citera
2014-10-01, 20:50
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Äh, Realisten dog för att ingen satsade på tidningen. Kan man knappast beskylla motgift för. Lika lite som man kan beskylla Nya Tider för att förstöra för Nationell Idag.

Istället för att gnälla på Motgift så tycker jag att Björkkvist skulle ägnat lite mer energi åt att bygga upp ett livsdugligt Realisten, eller hitta någon som kunde göra det åt honom.

Ingen av oss vet vad Björkqvist har sysslat med men han får sägas ha haft en del oturliga omständigheter emot sig. Tidigare var ju Ekedahl redaktör för sajten men försvann från hela organisationen, vad jag förstår, av anledningar jag inte känner till. I somras försvann en rätt så aktiv och uppskattad skribent i Stenkil Eriksson av anledningar vi definitivt inte behöver gå in på.
Citera
2014-10-01, 20:51
Medlem
Citat:
Varaktiga skribenter, om man får tro partiledningen. Problemet är kanske inte att man misslyckats med att locka skribenter utan att man inte lyckats behålla dem. Om så är fallet så hamnar saken i ett helt annat ljus.

Ja det verkar vara ett ledningsproblem helt klart, men varför har man inte lyckats hitta någon bättre redaktör? Hur kan man gå ifrån att ha en massa planer och många prenumeranter till nedläggning på bara ett par år?
Citera
2014-10-01, 20:52
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Ingen av oss vet vad Björkqvist har sysslat med men han får sägas ha haft en del oturliga omständigheter emot sig. Tidigare var ju Ekedahl redaktör för sajten men försvann från hela organisationen, vad jag förstår, av anledningar jag inte känner till. I somras försvann en rätt så aktiv och uppskattad skribent i Stenkil Eriksson av anledningar vi definitivt inte behöver gå in på.

Ja, precis. Ibland slår turen fel, verkligen fel, och det har nog varit ett tungt arbete som Björkqvist dessutom aldrig ville ha. Men Realisten kan inte stå och falla med dessa personer.

Stenkils texter saknar jag verkligen. Det var väldigt synd att han försvann.
Citera
2014-10-01, 20:52
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitrevolution
Så runtom i världen går det sämre för papperstidningar, förutom för nationalistiska tidningar? Intressant. Bara för att man innehar presstöd så betyder det inte att det går bra. Poängen är att det är ett döende format, glansdagarna är förbi. Folk läser sina nyheter på nätet, de tidningar som läses regelbundet är gratistidningarna.
Så är det. Men papperstidningen är inte helt död. Jag tror papperstidningens utveckling kan vara lite som LP-skivans. När det nya mediet (Internet/CD) slår igenom så går det ursprungliga kraftigt neråt, men efter ett tag stabiliseras nergången och vissa ser med nostalgi på dåtidens fördelar. Stora omslag, trycksvärta, "på riktigt". Nu har LP-skivan ökat igen. Det kommer nog alltid finnas en marknad för papperstidningen, och nationalistiska/etablissemangskritiska tidningar kommer att ta en allt större andel av den marknaden.
Citera
2014-10-01, 20:55
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rode-tjuren.
Ja det verkar vara ett ledningsproblem helt klart, men varför har man inte lyckats hitta någon bättre redaktör? Hur kan man gå ifrån att ha en massa planer och många prenumeranter till nedläggning på bara ett par år?

Ofattbart egentligen. Vad händer med SvP? Det verkar som om luften fullständigt håller på att gå ur. Som om man aldrig haft en riktig organisation eller någon plan B. Istället verkar man ha gått All-In på en bluff och hoppats på det bästa för att sen kunna bygga upp något.
Citera
2014-10-01, 21:00
Medlem
Realisten drog pengar för prenumerationen från paypal för 10 dagar sedan.
Och nu lägger de ner...
jag är inte bitter

edit
Får tidningen framåt istället
såg jag när jag läste en gång till
Senast redigerad av flaskn 2014-10-01 kl. 21:36.
Citera
2014-10-01, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskn
Realisten drog pengar för prenumerationen från paypal för 10 dagar sedan.
Och nu lägger de ner...
Jag är inte bitter

Du får ju deras magasin Framåt istället Iof så är det ju bortkastat om du är medlem i partiet.
Citera
2014-10-01, 21:02
Medlem
Citat:
Ofattbart egentligen. Vad händer med SvP? Det verkar som om luften fullständigt håller på att gå ur. Som om man aldrig haft en riktig organisation eller någon plan B. Istället verkar man ha gått All-In på en bluff och hoppats på det bästa för att sen kunna bygga upp något.

Jag får känslan av ett luftslott, bygger hela verksamheten på en enda person så är det illa, är det lika illa ställt med partiet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in