Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-09-30, 22:23
Medlem
deludeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
...
Faktiskt folkstyre kräver också att befolkningen har kontrollen över media, ex på reform http://odincoin.boards.net/post/24/thread

Folkstyre förutsätter att folk sätter sig in i frågor som rör deras liv. Något som knappast lär hända innan nöden kräver det.
...
Citera
2014-09-30, 22:47
Medlem
SvP-Finns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSnaps
Saker som yttrandefrihet, landets suveränitet, och ökat kontroll över banker är givetvis saker man inte kan skippa i ett nationalistiskt parti, eftersom de är centrala för nationalismen. Så det är ingen risk för ett enfrågeparti. Nationalism står dock inte och faller gällande frågor kring abort och religion och liknande, därför skall dessa frågar helt enkelt bort! (Dock: företeelser som moskéer och böneutrop är inkompatibla med ett nationalistiskt Sverige. Att tro på Allah måste vara tillåtet, men det innebär inte att man får utöva sin religion hur som helst, utan den skall vara 100% underställd en profan lagstiftning.)
Håller med om mycket som du säger här. Dock menar jag inte att abort ska bort helt utan jag känner att det är viktigt att partiet även driver denna fråga. Det är en typisk värdekonservativ kärnfråga och någon sorts lucka som de flesta partier inte bryr sig om eller är för. Om man som ett nationalistparti ska få bredare stöd behöver man också ha olika ämnen just den formen av nationalism som SvP står för har många värdekonservativa delar också vad gäller homosexuella äktenskap. Man är mot homosexuella äktenskap men inte mot homosexualitet. Man menar att den sexuella läggningen i typisk konservativ anda är en privatsak och inte ska propageras för som homosexualitet genom dekadenta fenomen som "pride". Sådan skit måste bort. Just konservativ är en intressant väljargrupp för nationalistiska partier för att man har mycket gemensamt inte minst det av vänstern så hånfullt kallade "reaktionära".

[quote=vonSnaps|50561590]Miljö är faktiskt också något som brukar stå nationalismen nära. Där hade nu nedlagda ND en edge, och jag vet bestämt människor som faktiskt valde mellan MP och ND, där de menade att MPs invandringspolitik i själva verket var miljöfientlig och på sikt ohållbar, speciellt om man anlägger aspekten att man vill värna etnopluralism, dvs bevarandet av de olika etniciteter som nu finns på jorden. (Och omvänt, om man tillåter alla att kopulera med alla så kommer särarter att försvinna, och en sann naturmänniska vill värna särarter bland både växter djur och människor.)[/QUOTE
Håller med om det. Och faktiskt har SvP samma politik där som ND hade. Man är för mer närodlad mat istället för importen av exotisk mat från världens alla hörn. Nu ska det inte missförstås att partiet vill stoppa importen av exotisk mat men man menar att Sverige om landet ska vara suveränt behöver vara självförsörjande. Tyvärr har partiet dock som jag kan tycka inte sett till att nämna tillräckligt ofta så att fler vet vad partiet står för i denna fråga. Sedan är ju en annan sak att många svenskar utger sig för att vara miljömedvetna och tjatar om att fler måste bli miljömedvetna men samtidigt vill man inte avstå från lyxen man har som producerar otroligt mycket koldioxid (såsom flygresor till Thailand) så att jag är tveksamt mot att partiet kan få flera röster genom att driva denna fråga.

[quote=vonSnaps|50561590]Deportation av idag hårt arbetade människor med invandrarbakgrund är mest hål i huvudet. Om man genomdrev det så skulle man nog behöva stänga de flesta varuhus och stormarknader, såsom exvis Hornbach etc, förutom "den lilla petitessen" att ett parti som går hårt ut med en sådan agenda är tämligen dödsdömt så de kommer ändå aldrig någonsin att kunna genomdriva något sådant i Sverige. Ingen inom akademia kommer att associera sig med ett sådant parti, ej heller advokater.[/QUOTE
Partiet har aldrig sagt att man ska deporterar alla omgående. Man menar istället att det kommer att ta decennier tills man kommer att ha ett etniskt svenskt Sverige igen. Och vad gäller utomeuropeiska invandrare så har jag faktiskt till skillnad av dig uppenbarligen att de är oersättliga. Den övervägande majoriteten jobbar inte ens utan lever på bidrag och de som jobbar gör vanligtvis mycket enkla jobb som t.ex. skötare och liknande. Och många har dessutom kvoterats in. Och vad gäller någon form av arbetskraftsinvandring så menar partiet att om ett jobb inte kan tillsättas av en kvalificerad svensk så ska det gå till en europeisk invandrare som är kvalificerad och om det inte finns en sådan så kan det gå till en utomeuropeisk invandrare. Den utomeuropeiska invandraren kan dock inte förväntas få permanent uppehållstillstånd eller det svenska medborgarskapet.
Citera
2014-09-30, 22:55
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSnaps
Partiets svar på tredje frågan i den där enkäten var dock riktigt bra.

Ska partiet kritisera demokratin så ska det vara kritik av den här karaktären. Att gå till val på ett avskaffande av vårt styrelseskick är idiotiskt, speciellt eftersom man då, som du säger (om jag minns rätt), behöver presentera ett alternativ. Om man struntar i opinionen och bara ser på vad som är praktiskt genomförbart så kommer inte ett parti kunna ändra vårt styrelseskick utan att föra någon sorts dialog med resten av svenska folket, övriga partier eller akademikerna. Spelar ingen roll om det handlar om direktdemokrati, diktatur, teknokrati, meritokrati eller vad fan som helst.

Om partiet vill ta upp frågan så ska de lämna den öppen och verkligen inte driva den politiskt. Problematisera, kritisera och ta upp behovet om en debatt om ämnet, men inte mer.

Om partiet ens ska ta upp frågan nu.
Citera
2014-10-01, 00:54
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvP-Finn
Partiet har aldrig sagt att man ska deporterar alla omgående. Man menar istället att det kommer att ta decennier tills man kommer att ha ett etniskt svenskt Sverige igen. Och vad gäller utomeuropeiska invandrare så har jag faktiskt till skillnad av dig uppenbarligen att de är oersättliga. Den övervägande majoriteten jobbar inte ens utan lever på bidrag och de som jobbar gör vanligtvis mycket enkla jobb som t.ex. skötare och liknande. Och många har dessutom kvoterats in. Och vad gäller någon form av arbetskraftsinvandring så menar partiet att om ett jobb inte kan tillsättas av en kvalificerad svensk så ska det gå till en europeisk invandrare som är kvalificerad och om det inte finns en sådan så kan det gå till en utomeuropeisk invandrare. Den utomeuropeiska invandraren kan dock inte förväntas få permanent uppehållstillstånd eller det svenska medborgarskapet.

Det må vara sant men är trots det ett för luddigt resonemang för att duga i politiken. Folk fattar ju inte ens att SD inte ens vill stoppa och lägga ned all invandring överhuvudtaget. Folk fattar inte att Sverige inom kort kommer vara dominerat av diverse svartmuskigt folk, och svenskarna i minoritet.

Hur skall de då fatta att promillepartiet Svenskarnas parti inte alls vill skicka ut alla invandrarna på en gång utan under flera decennier?
Citera
2014-10-01, 12:02
Medlem
RexGermanias avatar
Björn Björkqvist avgår som chefredaktör för Realisten.se
https://www.realisten.se/2014/10/01/tack-for-denna-tid/
Citera
2014-10-01, 12:04
Medlem
baggebo1s avatar
Nu avgår Björkqvist som chefredaktör för Realisten och passar i avskedsbrevet på att ge en känga både åt Motgift och åt Flashbacks anonyma kritiker (som han iofs gör till halmgubbar snarare än flashbackare i texten):
Citat:
Tvivelsutan blir verksamheten kopplad till Svenskarnas parti. Partiet befinner sig i ett expansivt läge och att då starta upp konkurrerande verksamheter utanför partiet vore direkt förrädiskt. Jag undersöker därmed vart partiet behöver mig och ska sedan utifrån mina förutsättningar göra vad jag kan för att driva verksamheten framåt. Vi har inte råd att på anarkistiskt manér sprida oss i vinden för att kunna leka småpåvar och kunna driva enskilda frågor som i det stora sammanhanget inte spelar någon roll. Svenskarnas parti är det redskap vi fått och det är vår skyldighet att verka här. Inte för att Svenskarnas parti är ett självändamål utan för att det är vårt redskap för att nå målet.
Citat:
Nyansering kan ofta sticka hårt i ögonen på kvasirevolutionära element som i datorns sken tror att kunskap är det samma som att låta mycket. För många är det oerhört svårt att förstå att man kan vara motståndare till islams utbredning även om man inte vill se ett judiskt styre i Sverige. För andra är det obegripligt att man inte stödjer Israel när man är motståndare till IS. Några har haft svårt att begripa hur man kan stödja klassiska familjeideal utan att omfamna islamism. Några högljudda figurer har inte ens kunnat förstå hur man kan sätta svenskarna först om man inte vill ägna sin tid åt att ta ställning för muslimska fundamentalister i Mellanöstern. Fritt tänkande, befrielse från besatthet och dogmatism, är ovanligt i dag. Vi har ett kunskapssamhälle där alla tävlar om vem som ska höras mest men ändå lyssnar vi mindre på varandra än någonsin.
Citera
2014-10-01, 12:15
Bannlyst
Tror ni Realisten kommer läggas ner nu när Björn avgår eller kommer någon annan ta över?
Jag hoppas verkligen inte Realisten försvinner.
Senast redigerad av Xot 2014-10-01 kl. 12:27.
Citera
2014-10-01, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Nu avgår Björkqvist som chefredaktör för Realisten och passar i avskedsbrevet på att ge en känga både åt Motgift och åt Flashbacks anonyma kritiker (som han iofs gör till halmgubbar snarare än flashbackare i texten):

Det här fick mig också att tänka på samma sak:
Citat:
Det är kunskap som håller oss fria från religiösa vanföreställningar, kvasiintellektuellt trams och destruktiva utländska tendenser.
Citera
2014-10-01, 13:15
Medlem
baggebo1s avatar
Tydligen en SvP:are som åtalas för två fall av HMF:

https://twitter.com/PatrikGu/status/517255639043948544

Är det Björkqvist möjligen, i egenskap av chefredaktör?
Citera
2014-10-01, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Tydligen en SvP:are som åtalas för två fall av HMF:

https://twitter.com/PatrikGu/status/517255639043948544

Är det Björkqvist möjligen, i egenskap av chefredaktör?
Om det har med Realisten att göra borde det väl vara Sebastian Karlsson för han är väl fortfarande ansvarig utgivare?
Citera
2014-10-01, 13:27
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Om det har med Realisten att göra borde det väl vara Sebastian Karlsson för han är väl fortfarande ansvarig utgivare?
Just det, feltänk av mig. Karlsson blev väl dömd för inte så länge sedan?
Citera
2014-10-01, 13:39
Medlem
baggebo1s avatar
SvP måste antingen kasta ut Motgiftgänget med anhängare eller låta dem ta över helt. Det går inte att fortsätta splittrade. Lika bra att få det gjort snabbt. De Geer meddelar på Motgift att de inte tänker lämna partiet frivilligt:

https://www.motgift.nu/2014/10/i-vatt-och-torrt/

Samma sak med alla dårar i kretsen kring Skillt. Såna människor ska bort från partiet. Och med bort så menar jag inte symboliskt, utan faktiskt.

Personligen skulle jag vilja se att partiet la ner alla försök att bli SD 2.0 och istället försökte närma sig Motståndsrörelsen. I slutändan vore det bästa om SvP växte ihop med SMR och blev dess politiska gren. Då krävs det dock att partiet genomgår stora förändringar. Ett annat alternativ är att Motståndsrörelsen skapar en egen politisk gren, plockar in seriöst folk från SvP och att SvP läggs ner.

Det viktigaste för "rörelsen" i stort de närmsta åren är inte att satsa på att nå valframgångar, utan på att organisera motståndet inför framtiden.
Senast redigerad av baggebo1 2014-10-01 kl. 13:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in