2014-08-11, 16:25
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Småbarn och efterblivna verkar ju gilla det :P
Tror faktiskt inte det kommer bli nån hit heller, det ser alldeles för barnsligt och plastigt ut från vad jag kan se av skärmbilderna.

Sen att de gjort högerklicksmenyn så jävla lång med flera olika alternativ de lika gärna kunde lagt i en undermeny, korkat.

Snart dags att överge Windows om det fortsätter i den här takten
Om du syftar på skärmbilderna med DiLshad så är det såklart fejk. Inte ens Microsoft är så efterblivna att de skulle göra Windows 9 sådär. Charms, på högersidan med Computer, etc ska plockas bort helt. Notera sen att Windowsikonen inte ens passar på verktygsfältet. Uppenbart fejk, med andra ord.

Om du syftar på de (troligen) riktiga läckta bilderna, så tycker jag precis tvärtom. Att det ser väldigt lovande ut.
Citera
2014-08-23, 08:28
Medlem
Ratis avatar
Lär väl inte bli värre än Windows 8 förhoppningsvis. Bra att startmenyn är tillbaka men hatar det nya stuket med appar och skit.
Citera
2014-08-23, 09:36
Medlem
Victor900s avatar
Ser ut som dom är tillbaka på windows 7 förutom att dom har lagt till sina flashiga brickor i startmenyn. Vad är ens meningen med så stora jävla ikoner? Det är ju inte ens snyggt längre heller. Såg bra ut i cirka 3 veckor sedan var man trött på det.

Är meningen att man ska se två rader text direkt på brickan om man t.ex. fått ett mejl?
Citera
2014-09-04, 19:24
Medlem
Utifrån skärmdumpen att döma så ser det ut som MS har försökt integrera Metro inuti startmenyn. Sådana fasoner kan vi ju inte tolerera, kunde dem inte bara ha fortsatt med den simpla och användarvänliga W7-looken?
Hoppas innerligt att dem har tagit bort det sen när dem släpper systemet..
Citera
2014-09-04, 20:36
Medlem
Med all respekt för Windows användare; Det ser lika pissigt ut som windows 8. Jag avskydde W8 med en brinnande passion och det här ser inte ut att ge mig något skäl att tycka annorlunda.

Hade Windows 9 samma design som W7 så hade jag nog köpt en licens och dualbootat datorn på det.
Citera
2014-09-04, 21:09
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PGK10
Med all respekt för Windows användare; Det ser lika pissigt ut som windows 8. Jag avskydde W8 med en brinnande passion och det här ser inte ut att ge mig något skäl att tycka annorlunda.

Hade Windows 9 samma design som W7 så hade jag nog köpt en licens och dualbootat datorn på det.
Ser likadant ut som Windows 8, d.v.s. liknar Windows 7? Fast bättre på allt.

Förbättringar i Windows 8 och 8.1 - Microsoft Windows - SweClockers.com
Citera
2014-09-04, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Ser likadant ut som Windows 8, d.v.s. liknar Windows 7? Fast bättre på allt.

Förbättringar i Windows 8 och 8.1 - Microsoft Windows - SweClockers.com

Från mitt perspektiv så har W8 väldigt få liknelser med W7. Aero gjorde väldigt mycket, plus så drar avsaknaden av en funktionell start knapp ner betyget ordentligt. Är kanske Windows-skadad iom att start knappen har varit med så pass länge att den "bara ska vara där". Att sedan behöva tjaffsa med metro gui ... Nä! Har bara motvillig reaktion till allt post-W7. Kan dom återgå till samma stilrena design som windows 7 eller tidigare så köper jag det, annars får det vara. Med det sagt; Smaken är som baken och andra får såklart tycka som dom vill.
Citera
2014-09-04, 22:12
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PGK10
Aero gjorde väldigt mycket, plus så drar avsaknaden av en funktionell start knapp ner betyget ordentligt.
Håller helt med.
Jag använder Classic Shell för att få tillbaka Start-knappen, och Glass 8 för Aero, med mitt tema.

För mig uppför den sig och ser ut som Windows 7.
Citera
2014-09-05, 00:41
Medlem
Skrivbordslampas avatar
Alla hade slutat klaga på windows 8 om de bara hade lagt in Classic Shell från start.

Förutom skalet är det bättre än windows 7 på alla punkter.
Bättre prestanda, snabbare laddningstider OCH längre batteritid. det är fan helt magiskt hur de lyckats.
samtidigt finns många småsaker som förbättrar oerhört:
- möjlighet att öppna ISO och ZIP filer direkt
- bättre säkerhet med inbyggt antivirus och filkoll etc
- alla windowsverktyg är bättre och har mycket informativa gränssnitt. se bara tex processhanteraren med sin sammanfattningsvy eller filecopy-dialogen med grafen över hastighet

Jag tycker det verkar som att de har vettigt folk på gränssnittsavdelningen på MS och tror att utvecklignen går åt rätt håll.
Även om jag alltid hatat Ribbon får jag nu erkänna att de åtminstone varit konsekventa och lyckats göra ett bra jobb att bygga vidare på denna standard utifrån förutsättningarna.

Det är dock skrämmande att man fortsätter göra dumma misstag och introducera nya livsfarliga problem, såsom att Windows8 till skillnad från föregångare kan stänga av sig själv när som helst utan att man kan stoppa den. Exempelvis råkade jag ut för detta mitt under ett pågående skype-möte samtidigt som jag gör en livsviktig filkopiering.
Det är såpass efterblivitet att jag smäller av. Att ett OS inte kan detektera en kritisk process såsom ip-telefoni utan bara kör över allt och startar om. för en jävla skitupdatering.
Det är typ det största No-No:et för ett operativsystem någonsin.
Senast redigerad av Skrivbordslampa 2014-09-05 kl. 00:49.
Citera
2014-09-05, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrivbordslampa
Alla hade slutat klaga på windows 8 om de bara hade lagt in Classic Shell från start.

Förutom skalet är det bättre än windows 7 på alla punkter.
Bättre prestanda, snabbare laddningstider OCH längre batteritid. det är fan helt magiskt hur de lyckats.
samtidigt finns många småsaker som förbättrar oerhört:
- möjlighet att öppna ISO och ZIP filer direkt
- bättre säkerhet med inbyggt antivirus och filkoll etc
- alla windowsverktyg är bättre och har mycket informativa gränssnitt. se bara tex processhanteraren med sin sammanfattningsvy eller filecopy-dialogen med grafen över hastighet

Jag tycker det verkar som att de har vettigt folk på gränssnittsavdelningen på MS och tror att utvecklignen går åt rätt håll.
Även om jag alltid hatat Ribbon får jag nu erkänna att de åtminstone varit konsekventa och lyckats göra ett bra jobb att bygga vidare på denna standard utifrån förutsättningarna.

Det är dock skrämmande att man fortsätter göra dumma misstag och introducera nya livsfarliga problem, såsom att Windows8 till skillnad från föregångare kan stänga av sig själv när som helst utan att man kan stoppa den. Exempelvis råkade jag ut för detta mitt under ett pågående skype-möte samtidigt som jag gör en livsviktig filkopiering.
Det är såpass efterblivitet att jag smäller av. Att ett OS inte kan detektera en kritisk process såsom ip-telefoni utan bara kör över allt och startar om. för en jävla skitupdatering.
Det är typ det största No-No:et för ett operativsystem någonsin.

Hur skulle du betygsätta antiviruset? Det känns lite si och så, då jag inte använder windows alls. Har dom en dedikerad AV avdelning (MS) eller hur ser det ut? Jag hade nog i alla lägen föredragit ett AV ifrån ett företag som inriktar sig på just det området.
Citera
2014-09-05, 08:43
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrivbordslampa
Det är intressant att läsa hur de kommit fram till förbättringarna i Explorer.
Ligger mer bakom det än man kan tro.
Däremot hade jag velat ha lite mer info i statusbaren.

http://blogs.msdn.com/b/b8/archive/2...-explorer.aspx [ Improvements in Windows Explorer - Building Windows 8 ]
Citera
2014-09-30, 17:01
Bannlyst
Dags för Microsoft att visa upp nya Windows

I kväll, tisdag, väntas Microsoft visa upp nästa version av operativsystemet Windows. Nuvarande Windows 8 har stundtals fått ett kärvt mottagande och Microsoft måste framför allt övertyga företagskunderna om att de ska byta. Mycket är ännu okänt om systemet, som exakt vad det ska heta
http://www.svd.se/naringsliv/digital...d#xtor=AD-500-[svd]-[tf_huvudspalt_1409]-[integration]-[aftonbladet]-[ettan]-[29]

Ngn som har mer info ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in