Flashback bygger pepparkakshus!
2014-09-29, 17:04
Medlem
LisebergetXDs avatar
Hej

På den senaste tiden så har min dator börjat starta om automatiskt utan förvarning. Och då tänkte jag att det finns en inställning som gjorde det så jag stängde av den. Men samma visa den slutar inte göra detta. När den kommer till skrivbordet igen så kommer ett medelande upp om att söka efter en lösning eller visa mer om problemet trycker jag Visa mer... så står det nåt om Blue Screen men inget blue screen kom ju upp innan omstarten.

Mina Specs:

System: Windows 7 Home Premium X64
RAM: 8GB
Processor: AMD A10 APU 3.8GHZ
Grafikkort: AMD Radeon HD 7660D 1GB VRAM
Moderkort: ASRock/ASUS FM2A55M-DGS

Nåt mer i specsen fråga mig
Citera
2014-09-29, 17:12
Medlem
Unikos avatar
Kolla temperatur på processorn med t.ex Real Temp, och kolla Windows aktivitetslogg för Bluescreen koden.
Citera
2014-09-29, 17:38
Medlem
LisebergetXDs avatar
Loggboken säger detta:
http://i.imgur.com/RHUYsJ2.png
Citera
2014-09-29, 18:01
Medlem
Unikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LisebergetXD
Loggboken säger detta:
http://i.imgur.com/RHUYsJ2.png

Hittar du nån kod som ser ut som 0x00000 fast kan vara andra siffror, såklart?

EDIT: Eventuellt en BCCode?
Citera
2014-09-29, 20:09
Medlem
snoopiesnoop3s avatar
virus kanske
kör: combofix
spybot s n d om du kan komma in på datorn och göra något
Senast redigerad av snoopiesnoop3 2014-09-29 kl. 20:13.
Citera
2014-09-29, 20:40
Medlem
ganglere2s avatar
När gör den det? När som helst eller (främst) när vissa program körs? Är det när den belastas hårt (överbelastas)?
Citera
2014-09-30, 06:26
Medlem
Nätaggets märke modell och ålder är det viktigaste delen att ta med när du räknar upp delar. Bara för att datorn lever så betyder det inte att nätagget är ok.

I Windows finns det oändligt mycket som kan bugga, bråka, bli korrupt osv så att datorn bla startar om. Snabbaste och enda sättet att verkligen utesluta alla fel i Windows, partitioner, disken är att koppla ur dina nuvarande diskar och låna/köpa en disk som du installerar om på.

Det finns program för att tyda bluescreens men jag har aldrig haft tillfälle att testa dom innan jag hittade felet.

Tex BlueScreenView
http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html
Citera
2014-09-30, 18:53
Medlem
LisebergetXDs avatar
Hej

Den brukar startas om mest när jag använder min Windows 98 virutal maskin på Virtual PC 2007.
Den har aldrig gjort så innan. Men Jag kanske ska testa med spybot för man vet ju aldrig med virus.
Citera
2014-10-01, 14:02
Medlem
LisebergetXDs avatar
Jag testade spybot men ingenting hittades. Samma visa. Men jag hittade en lösning man tar bort service pack från uppdateringar.
Citera
2014-10-13, 22:13
Medlem
Cornizs avatar
Testa att ominstallera drivrutinen för grafikkortet samt göra en hårdvarufelsökning på moderkort/grafikkort.
Citera
2014-10-22, 20:49
Medlem
LisebergetXDs avatar
Tack det jag gjorde vad att installera om grafiken till beta drivrutiner. För när det gjorde så där så troligt nog hade den kombinerat den vanliga drivrutinen med betan. Då blir det så här. Men nu funkar allt som det ska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in