Citat:
Ursprungligen postat av
Azdz
Att Leksand förändrar i truppen gör dom förstås helt rätt i men varför kicka en spelare som knappt fått speltid? Hade han åtminstone låtit Gistedt få chansen i säg 1-2 matcher och han inte varit tillräckligt bra så hade det ju varit solklart. Nu får han gå när han bara spelat EN period på hela säsongen. Är det ett schysst sätt av Salo att göra sig av med spelare tycker du?
Jag kan meddela att Gistedt tillhörde Leksand hela förra säsongen också. Oavsett vad man tycker om Salo så har han garanterat mer insyn i Joel Gistedts skicklighet som målvakt än alla användare på det här forumet har tillsammans. Han får naturligtvis inte kicken enbart pga en skrattperiod mot Luleå.
Hade Alsenfelt blivit skadad eller tappat formen förra säsongen hade kanske Joel varit förstemålvakt för LIF nu. Dock i Allsvenskan.
Om Salo i vredesmod efter Luleåmatchen rev Gistedts kontrakt i tusen bitar och sedan spärrade hans passerkort till arenan så tycker jag inte det var schysst, men så tror inte jag att det gick till. Jag tror snarare att han inte lyckats imponera tillräckligt sedan han kom inför förra säsongen och därför inte får vara kvar. Sen tycker jag att både klubbar och spelare i allmänhet är ett jävla patrask när det kommer till att acceptera skrivna kontrakt men det är uppenbart att det fungerar annorlunda i hockeyvärlden än i min värld.
Forumets klokaste skribent (näst efter Klevis) skrev vad jag menar i inlägget ovanför detta fast med bättre valda ord.