2014-09-28, 21:57
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
FYFAN visste direkt när jag såg efternamnet vem det handlade om!!!

Blir svårare för polisen nu när de tvingats skrota romregistret..
Citera
2014-09-28, 21:58
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollreg
Så det är en rom som skjutits. Mycket intressant.
Det har ju rapporterats om något slags omfattande nordiskt zigenarkrig mellan olika familjer, både i Dansk & Norsk media. Kan det vara det som spridit sig hit kanske?
Citera
2014-09-28, 22:01
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det har ju rapporterats om något slags omfattande nordiskt zigenarkrig mellan olika familjer, både i Dansk & Norsk media. Kan det vara det som spridit sig hit kanske?

Jag hade inte haft något emot om D*afic familjen och Levakov*c familjen utrota varandra, dessa pack har bara spridit otrygghet för vanliga människor var de än drar fram.
Citera
2014-09-28, 22:05
Medlem
Sorcars avatar
Citat:
Jag hade inte haft något emot om D*afic familjen och Levakov*c familjen utrota varandra, dessa pack har bara spridit otrygghet för vanliga människor var de än drar fram.
Och i Kastbergamordet 2008 fans det ju också med någon/några Ivanov, eller hur?
Allt detta finns på Flashback, gör en sökning på "Kastberga".
Citera
2014-09-28, 22:11
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorcar
Och i Kastbergamordet 2008 fans det ju också med någon/några Ivanov, eller hur?
Allt detta finns på Flashback, gör en sökning på "Kastberga".

Det stämmer och vissa av dem lever idag helt normala liv och har bytt namn. De tror att folk glömt vad som hände i Kastberga. Fr*nco och kompani har även varit på min "lista". Nu gömmer de sig som råttor.
Citera
2014-09-28, 22:40
Medlem
OvissFramtids avatar
Den "anti-rasist" som läser om vad som hände i Kastberga, kanske ändrar syn angående hur "synd" det är om de romska tiggarna, men antagligen inte. Så jävla pantade ni är. Jag har levt bland dessa djur!!! och vet vad jag talar om men för er är det viktigare att sitta hemma i nån trygg villa, isolerade från mångkulturen och gotta sig i tryggheten och känna sig god där bakom skärmen, "tycka rätt" och få ryggdunkningar från sina inavlade jämlikar är viktigare för dessa kräk. Ursäkta väldigt mycket off topic men fyfan vad less jag blir tack och godnatt.
Citera
2014-09-28, 22:51
Medlem
Citat:
Den "anti-rasist" som läser om vad som hände i Kastberga, kanske ändrar syn angående hur "synd" det är om de romska tiggarna....
Det här gängets gärningar ska naturligtvis inte förringas.

Men befinner inte dom sig ett snäpp upp i Romhierarkin?

Dvs man riskerar väl inte att dom här familjerna sitter i gathörn med muggar och tigger pengar?

Trodde att tiggarna rörde sig om nyetablerade och inte dom här "integrerade" familjerna som stärker pensionssystemet.
Senast redigerad av gulasnubben 2014-09-28 kl. 22:54.
Citera
2014-09-28, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulasnubben
Det här gängets gärningar ska naturligtvis inte förringas.

Men befinner inte dom sig ett snäpp upp i Romhierarkin?

Dvs man riskerar väl inte att dom här familjerna sitter i gathörn med muggar och tigger pengar?

Trodde att tiggarna rörde sig om nyetablerade och inte dom här "integrerade" familjerna som stärker pensionssystemet.

Ovissframtid menar att de har kontakt, och har en slags tråd som binder de samman, oavsett om det är nya romtiggare från Rumänien eller äldre etablerade i detta fall som Dzafi* familjen. Har själv sett det. En myt att dessa tiggare sitter och skramlar med en mugg vid ICA och sen går hem och sover, och börjar om igen dagen efter. Nej dessa är organiserade och har en samlingsplats där romer från alla hierarkier möts. Känner till två av deras platser själv! För en rom är alla svennar dinlos och de connectar oavsett om de är "bulgarer" eller "serber" vi pratar om. Ovissframtid satte pricken över i:et, vem kan ligga bakom mordet på 44-åringen? En annan romfamilj, araber (de är ju kända för att inte gå ihop med romer) eller arga svennar?
Senast redigerad av Hastalavistamannen 2014-09-28 kl. 23:35.
Citera
2014-09-28, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hastalavistamannen
Ovissframtid menar att de har kontakt, och har en slags tråd som binder de samman, oavsett om det är nya romtiggare från Rumänien eller äldre etablerade i detta fall som Dzafic familjen. Har själv sett det. En myt att dessa tiggare sitter och skramlar i en mugg vid ICA och sen går hem och sover, och börjar om igen dagen efter. Nej dessa är organiserade och har en samlingsplats där romer från alla hierarkier möts. Känner till två av deras platser själv! För en rom är alla svennar Dinlos och de connectar oavsett om de är "bulgarer" eller "serber" vi pratar om. Ovissframtid satte pricken över i:et, vem kan ligga bakom mordet på 44-åringen? En annan romfamilj, araber (de är ju kända för att inte gå ihop med romer) eller arga svennar?
OK tack.

Jag hade fått för mig att olika Romer skilde sig så mycket åt att alla inte var polare eftersom vissa inte ens kan förstå varandra. Man lär så länge man lever.
Citat:
Språket talas av flera miljoner romer världen över, och det finns ca 60 olika dialekter, varav alla inte förstår varandras dialekt.

http://modersmal.skolverket.se/kalderash/index.php/romani-spraket
Citera
2014-09-28, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Funkofoben
Detta har alla tecken på att vara ett klassiskt homosex-mord, enligt mig.
Frågan är vilka relationerna är?
Nu regnar det med fantasier.
Allt från homomord till tiggarattack.
Inte ens adress är fastställd?
Dock intressant med info om kriminella kopplingar i de olika trappuppgångar som nämnts.
Finns nog fler intressanta personer?

Nu kommer en uppgift i sena rapport att mordet skedde på innergården och alltså INTE i någon lägenhet.

Det finns möjligen ingen med seriös information?
Citera
2014-09-28, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulasnubben
OK tack.

Jag hade fått för mig att olika Romer skilde sig så mycket åt att alla inte var polare eftersom vissa inte ens kan förstå varandra. Man lär så länge man lever.

Det stämmer! Men ta det som jag skrivit med en nypa salt med. Svenska romer i Norrköping t.ex. som talar Rommani kan ju ha svårt, eller kan inte alls kommunicera med en rumänsk rom. Eller finska zigenare och bulgariska zigenare. Men dessa romer som vi talar om i detta fallet kommer från i stort sätt samma geografiska plats - Balkan. Oavsett om det är serbiska, bulgariska, rumänska eller kroatiska. Det finns skillnader i deras dialekt men de kan förstå varandra. Resandefolk på Irland har också helt annorlunda dialekt/språk. Som sagt några har nämnt Dzaf*c, Levakov*c och Ivan*v familjerna. Jag tror inte de har några svårigheter att kommunicera.
Senast redigerad av Hastalavistamannen 2014-09-28 kl. 23:35.
Citera
2014-09-28, 23:34
Medlem
http://www.kristianstadsbladet.se/inrikes/article2253631/Man-ihjalskjuten-i-Malmo.html
Citat:
Vi kommer dit och anträffar en halvöppen dörr. En person ligger skjuten innanför, säger kriminalkommissarie J-B Cederholm till TT.
Under kvällen kunde mannens identitet fastställas och anhöriga underrättades. Mannen var innehavare till lägenheten och inte känd hos polisen sedan tidigare.

- Nej, inte i någon större omfattning, säger J-B Cederholm.

Öööh.. vad är "större omfattning" i Malmö?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in