2014-09-28, 16:28
Medlem
Kastaflaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Då letar du på fel ställen.

Bra rulle! Riktigt bortskämt att det levereras tre filmsläpp inom loppet av några veckor. Sen lär väl dock perioden av torka infinna sig igen.
PODS och OCF har ju lovat filmer... En ny Retard lär ju också vara på g!
Citera
2014-09-28, 19:32
Medlem
Riktigt jävla ruttet av idioten som rippat och lagt ut Stockholm Sabotage direkt efter den släppts! Så jävla fittigt och respektlöst! Det är personer som Du som fuckar upp graffitiscenen och gör att folk inte vill lägga ner tid och energi på att göra saker för graffscenen när det bara blir saboterat av nån finnig snorunge som rippar och lägger ut deras film som dom lagt ner flera år av att göra klart, lagt ekonomi på att trycka upp filmen och release festen och för att inte tala om risken dom tagit både när dom filmat allt material och sen haft det på datorn medans den klippts.
Riktigt jävla lågt! Respektera dom som kämpar för att göra saker åt scenen i landet och supporta böcker, filmer och tidningar istället för att motarbeta personerna genom att piratkopiera och sprida! Det handlar inte om många kronor för att köpa ett ex av rullen själv, samtidigt som du stödjer dom som gjort filmen, och kan motivera dom att göra en uppföljare till exempel.
Fuck internet och mentaliteten hos dagens färskingmålare, allt måste inte komma ut och vara tillgängligt och gratis för alla sekunden det släpps!!
Citera
2014-09-28, 19:39
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArtAbuse
Riktigt jävla ruttet av idioten som rippat och lagt ut Stockholm Sabotage direkt efter den släppts! Så jävla fittigt och respektlöst! Det är personer som Du som fuckar upp graffitiscenen och gör att folk inte vill lägga ner tid och energi på att göra saker för graffscenen när det bara blir saboterat av nån finnig snorunge som rippar och lägger ut deras film som dom lagt ner flera år av att göra klart, lagt ekonomi på att trycka upp filmen och release festen och för att inte tala om risken dom tagit både när dom filmat allt material och sen haft det på datorn medans den klippts.
Riktigt jävla lågt! Respektera dom som kämpar för att göra saker åt scenen i landet och supporta böcker, filmer och tidningar istället för att motarbeta personerna genom att piratkopiera och sprida! Det handlar inte om många kronor för att köpa ett ex av rullen själv, samtidigt som du stödjer dom som gjort filmen, och kan motivera dom att göra en uppföljare till exempel.
Fuck internet och mentaliteten hos dagens färskingmålare, allt måste inte komma ut och vara tillgängligt och gratis för alla sekunden det släpps!!
Nu uppskattar jag både graffiti och fildelning, men jag tycker att det är rätt komiskt och paradoxalt att en graffare klagar på folk som lägger upp graffilmer på fildelningssajter. Nu är min mening dock inte att starta någon lång diskussion, och jag tycker i allmänhet att man ska stötta skaparen om man uppskattar verket.

Sedan tror jag att det bibliotek av nya och klassiska graffilmer som finns på bl.a. youtube, om något, gynnar scenen med nya skapare. I detta hänseende tycker jag det gjordes bäst av skaparna av Lila, där filmen läggs upp gratis men att man samtidigt släpper en version med mervärde (en bok).
Citera
2014-09-28, 19:40
Medlem
Någon som kommer ladda upp Stockholm sabotage på youtube?
Citera
2014-09-28, 19:44
Medlem
Jag tycker att det är helt fuckat att målare rippar saker som andra målare ansträngt sig för att producera, rakt av. Köp filmerna som kommer ut och supporta kulturen istället för att underminera dom som anstränger sig och vill göra nått bra för scenen!
Senast redigerad av ArtAbuse 2014-09-28 kl. 19:49.
Citera
2014-09-28, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArtAbuse
Jag tycker att det är helt fuckat att målare rippar saker som andra målare ansträngt sig för att producera, rakt av. Köp filmerna som kommer ut och supporta kulturen istället för att underminera dom som anstränger sig och vill göra nått bra för scenen!

Handlar ditt måleri om pengar? Vem fan bryr sig om cashen, det här får man fan vänta sig om man släpper en graffilm. Med andra ord, vem fan släpper en graffilm för att tjäna pengar? Börja beckna nånting annat då, ett hett tips.
Citera
2014-09-28, 20:46
Medlem
Det är CSG och Kj*ll H*ltmann som rippat den!!! LOL...
Men allvarligt så bra var den inte...Coola scener men ser mer fram emot WOL 2 faktiskt.....
Citera
2014-09-28, 21:07
Medlem
Självklart är det penningförlust när någon rippar filmen, men folk som är inne i graffen och gillar filmerna köper nog det som släpps. Jag har köpt alla filmer förutom Retard då jag tyckte att den var sjukt ruttet redigerad/filmad. Funderar dock på att köpa den nu när HL har rearearea.
Bästa köpen är Subway Stories och One United Power! Så jäkla värt!
Citera
2014-09-28, 21:34
Medlem
Jag blev ärligt talat lite uttråkad och skippade frammåt många gånger. Sevärd givetvis men hade förväntat mig mer action.
Senast redigerad av DuHarSneat 2014-09-28 kl. 21:40.
Citera
2014-09-28, 21:50
Medlem
...det är just detta som är tråkigt med graff idag...alldeles för komersiellt och accepterat... Bättre förr när man smög och var tyst.... Nu går ju alla pk och söderbönor med Highlights t shirts...
Citera
2014-09-28, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DuHarSneat
Jag blev ärligt talat lite uttråkad och skippade frammåt många gånger. Sevärd givetvis men hade förväntat mig mer action.
Gillar du inte målade tåg eller vad var felet?
Citera
2014-09-29, 00:01
Medlem
Secret-services avatar
https://www.youtube.com/watch?v=EEQP1JixE8k&feature=youtu.be klipp från sthlm sabotage, har precis beställt filmen efter jag såg detta klipp hur kan den bara ha 2 visningar?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in