2014-09-28, 04:05
Medlem
Hej, kom precis hem från en kväll i en mindre stad i Sverige.

Ska fatta mig kort;

Polaren ringde och frågade om jag ville ha godis till min snok, tackade givetvis ja eftersom att jag alltid velat testa, vi drog ut på krogen och jag köpte en gubbe av honom som jag tog av hela kvällen.
Fick ett sms av honom att snuten hade haffat honom på väg hem när han stigit av bussen, tagit honom till station och visiterat honom, hittat 10 gram på honom samt tagit telefonen och tagit kort på alla sms och samtal senaste dagarna, därför hade han inte svarat om färden hem gick bra(ifall han hade däckat, blivit rånad, spytt ner sig själv osv....).

Nu är jag skitnojig, det finns samtal, sms och fb-chatt mellan oss, inget som nämner godiset dock förutom i Privnote-länkar på FB, samtliga är öppnade.

Hur nojig borde jag vara över att åka dit? Sitter seriöst med grov jävla ångest och vill sticka utomlands i någon månad så att allt är över(borta ur kroppen).

Hjälp mig killar, älskar Flashback och deras trogna användare som kan bringa ljus i mörkret, ge mig lite ljus!
Citera
2014-09-28, 04:10
Bannlyst
Så länge du inte har något i blodet eller har kola hemma så har du inget att oroa dig för. Sov så gott.
Citera
2014-09-28, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Injectionz
Så länge du inte har något i blodet eller har kola hemma så har du inget att oroa dig för. Sov så gott.

Precis dragit en gubbe ikväll, så kvar sitter det nog ett tag..
Inget hemma.
Citera
Bannlyst
Om du nojar så mycket så du tänker fly landet för att du dragit nån lina så skulle jag rekommendera att du slutar knarka.
Löjligaste jag har hört.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av p0d1
Precis dragit en gubbe ikväll, så kvar sitter det nog ett tag..
Inget hemma.

Du har iaf inget att oroa dig för. Du nojjar bara.

De kan inte bevisa att du ens haft kokain i din besittning, du oroar dig i onödan. Även om din kompis hade sagt att du gjorde det så hade inte mycket hänt. Gå och lägg dig.
Senast redigerad av Injectionz 2014-09-28 kl. 04:17.
Citera
2014-09-28, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Om du nojar så mycket så du tänker fly landet för att du dragit nån lina så skulle jag rekommendera att du slutar knarka.
Löjligaste jag har hört.
+1

Du låter som en cb tomte, ta de lugnt nu. Draru koks får du steppa upp ditt game o va cool & vänta.
Citera
2014-09-28, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Löjligaste jag har hört.

Inte världens seriösaste tanke direkt, men mina föräldrar skulle bli så otroligt djävulskt besvikna på mig att det inte finns, synnerligen min mamma.

Citat:
Du har iaf inget att oroa dig för. Du nojjar bara.

De kan inte bevisa att du ens haft kokain i din besittning, du oroar dig i onödan. Även om din kompis hade sagt att du gjorde det så hade inte mycket hänt. Gå och lägg dig.

Om de väljer att ta in mig på förhör, neka?
Om de vill ta urin/blodprov? Vägra?

Citat:
Ursprungligen postat av avirus
+1

Du låter som en cb tomte, ta de lugnt nu. Draru koks får du steppa upp ditt game o va cool & vänta.

Första gången jag testar något annat än cb, klart man är orolig när man får höra denna nyhet, full och hög liksom..

Jag vill bara ha vägledning, vad ska jag göra? Vägra ta deras samtal, inte läsa posten från dom, vägra inställa mig vid förhör(om det går så långt) osv.
Min oro kan ses som patetisk, men vi alla har varit nybörjare någon gång och risken att drabbas av panik är enligt mig fullt normalt vid sådant tillfälle..
Citera
2014-09-28, 04:42
Bannlyst
Citat:
Inte världens seriösaste tanke direkt, men mina föräldrar skulle bli så otroligt djävulskt besvikna på mig att det inte finns, synnerligen min mamma.

Om de väljer att ta in mig på förhör, neka?
Om de vill ta urin/blodprov? Vägra?

Första gången jag testar något annat än cb, klart man är orolig när man får höra denna nyhet, full och hög liksom..

Jag vill bara ha vägledning, vad ska jag göra? Vägra ta deras samtal, inte läsa posten från dom, vägra inställa mig vid förhör(om det går så långt) osv.
Min oro kan ses som patetisk, men vi alla har varit nybörjare någon gång och risken att drabbas av panik är enligt mig fullt normalt vid sådant tillfälle..

Varför skulle de ta in dig till förhör när de inte ens kan koppla dig till ett brott?
Citera
2014-09-28, 04:46
Medlem
Citat:
Varför skulle de ta in dig till förhör när de inte ens kan koppla dig till ett brott?

Misstanke?
Jag vet inte, har ingen aning ärligt talat, jag vill bara ha lite vägledning just nu så nerverna kan slappna av

Det enda jag bryr mig om är att inte åka dit på grund av hur besvikna mina föräldrar skulle bli på mig.
Citera
2014-09-28, 04:55
Medlem
maenpaas avatar
Polisen brukar allmänt jobba ganska långsamt, Dom måste analysera innehållet i din polares telefon mm först. så dom lär inte komma besöka dig inom dom närmaste 3 dagarna,

så det är bara liga lågt ett tag.
Senast redigerad av maenpaa 2014-09-28 kl. 04:56. Anledning: stavfel
Citera
2014-09-28, 06:02
Medlem
Pastor-Fahlbergs avatar
Så länge du inte behöver ge blod inom 3-4 dagar (vilket de inte lär hinna styra upp) och de som du skriver inte har några konkreta bevis så kan du sitta lugnt i båten.

Edit: FYI: kolan syns inte i blodet efter ca fyra dagar. Pisset är du safe efter max två. Så en månad utomlands är att ta i.
Senast redigerad av Pastor-Fahlberg 2014-09-28 kl. 06:05.
Citera
2014-09-28, 09:59
Medlem
Citat:

Givetvis skall du vägra så länge det går i allt som har med regimen att göra.
Det finns ingen lag på att du måste svara i telefon eller ens öppna dina brev.
Samt så skall du ALLTID överklaga minsta lilla beslut eller bot du får, oavsett vad det handlar om fortkörning, kokain i näsan etc etc.

Mvh.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in