2014-09-24, 12:34
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Man kan ju alltid hoppas. Parlamentariskt arbete är ju ändå ett sätt att påverka och nå ut med budskapet på även om det som kan utföras den vägen är rätt så begränsat eller kommer att bli det när de etablerade partierna hamnar i valet mellan att avgå eller fuska.
Något som skulle fungera väldigt bra som propaganda är ju om ni kan få motståndsmän från alla nordiska länder att bli invalda i EU parlamentet. Dessa kan sedan säga att dom representerar den kommande nordiska staten och dess folk, inget annat.
Citera
2014-09-27, 15:15
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av truth1337
Kommer NMR nu bygga en parlamentarisk gren?

Det roliga är ju att de utan att ens försöka kör över SvP på den fronten.
Citera
2014-09-27, 15:35
Medlem
SvinFullGreks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Det roliga är ju att de utan att ens försöka kör över SvP på den fronten.

Utveckla gärna..
Citera
2014-09-27, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvinFullGrek
Utveckla gärna..

De fick ett kommunalt mandat utan att ställa upp i valet, medan SvP inte fick något mandat trots att de sedan flera år tillbaka ställer upp i val.

Fast detta kanske är lite svårt att begripa om man är en svinfull grek?
Citera
2014-09-27, 15:48
Medlem
SvinFullGreks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuliusSeverus
De fick ett kommunalt mandat utan att ställa upp i valet, medan SvP inte fick något mandat trots att de sedan flera år tillbaka ställer upp i val.

Fast detta kanske är lite svårt att begripa om man är en svinfull grek?

Ja, ledningen i SvP måste känna sig rejält överkörda av Motståndsrörelsen.. De fick inte alls ett kommunalt mandat utan det är SD's mandat. Begriper du det ditt hjon?
Citera
2014-09-27, 23:43
Medlem
Citat:
Ja, ledningen i SvP måste känna sig rejält överkörda av Motståndsrörelsen.. De fick inte alls ett kommunalt mandat utan det är SD's mandat. Begriper du det ditt hjon?

Visst är det så men detta tog dom utan att lägga en spänn svp brände iväg 1,3mille utan resultat.
Citera
2014-09-28, 14:50
Medlem
Citat:
Utveckla gärna..

SMRs kom längre utan att spendera 1,3 miljoner och kampanja en jävla massa för att folk skulle rösta på dem och resultatet blev helt enkelt att de blev av med sina mandat. SMR kuppade in sig utan att lägga en krona och blev mer framgångsrika än vad SvP blev i valet.
Citera
2014-09-28, 15:04
Medlem
SvinFullGreks avatar
Citat:
SMRs kom längre utan att spendera 1,3 miljoner och kampanja en jävla massa för att folk skulle rösta på dem och resultatet blev helt enkelt att de blev av med sina mandat. SMR kuppade in sig utan att lägga en krona och blev mer framgångsrika än vad SvP blev i valet.

Hade SvP kört en liknade taktik så hade man säkert tagit en del mandat. Nu vet jag inte hur valrörelsen sett ut för Motståndsrörelsen, men SvP har i vart fall fått väldigt mycket uppmärksamhet. Med största sannolikhet ett par nya medlemmar och aktivister. Det i sig är obetalbart. Sedan kan jag inte tänka mig att man brände 1,3 miljoner kronor, utan det finns säkert en del pengar kvar som kanske ska användas i en kommande kampanj eller liknande.

Att ni ens ställer SvP mot Motståndsrörelsen och jämför "valresultatet" är löjligt.
Citera
2014-09-29, 14:33
Medlem
Citat:
Hade SvP kört en liknade taktik så hade man säkert tagit en del mandat. Nu vet jag inte hur valrörelsen sett ut för Motståndsrörelsen, men SvP har i vart fall fått väldigt mycket uppmärksamhet. Med största sannolikhet ett par nya medlemmar och aktivister. Det i sig är obetalbart. Sedan kan jag inte tänka mig att man brände 1,3 miljoner kronor, utan det finns säkert en del pengar kvar som kanske ska användas i en kommande kampanj eller liknande.

All publicitet är inte bra publicitet. SvP satte upp ett mål och de kom inte ens i närheten av det. De förlorade till och med sina mandat de hade sen förra valet. Det gick faktiskt rätt åt helvete för SvP.

Citat:
Att ni ens ställer SvP mot Motståndsrörelsen och jämför "valresultatet" är löjligt.

Tycker också att det är rätt så löjligt fast på ett roligt sätt att SMR utan att knappt försöka kör över SvP i valet. SMR har ju aldrig gett något sken att vara kompetenta nationalister utan nöjt sig med att leka huliganer samtidigt som SvP leker SD 2.0 ändå blir överkörda av SMR tycker det visar att hela den nationella rörelsen i Sverige är rätt så löjlig då.
Citera
2014-09-29, 15:39
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
All publicitet är inte bra publicitet. SvP satte upp ett mål och de kom inte ens i närheten av det. De förlorade till och med sina mandat de hade sen förra valet. Det gick faktiskt rätt åt helvete för SvP.

Tycker också att det är rätt så löjligt fast på ett roligt sätt att SMR utan att knappt försöka kör över SvP i valet. SMR har ju aldrig gett något sken att vara kompetenta nationalister utan nöjt sig med att leka huliganer samtidigt som SvP leker SD 2.0 ändå blir överkörda av SMR tycker det visar att hela den nationella rörelsen i Sverige är rätt så löjlig då.

SvP fick väl sisådär fyra gånger fler röster än vänstersekterna tillsammans, med RS och Kommunistiska partiet i spetsen. Och nog måste det svida i alla vänsterhjärtan att FI inte kom in och att V och Mp tillsammans fick färre röster än SD. Så inte är det vänstern som har frisk vind i seglen, trots 100% uppbackning av MSM.

Vad gäller Motståndsrörelsen så ska det bli väldigt intressant att se vad som händer nu när Pär Öberg sitter i Ludvika Kommunfullmäktige. Det kan vara exakt den plattform NMR behöver för att kunna föra ut sitt budskap till en bredare allmänhet. Frågar du mig så kommer NMR att på olika sätt få betydligt fler sympatisörer de närmaste åren. En metapolitisk triumf av NMR.
Citera
2014-09-30, 16:27
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:

Så brukade det inte låta när SvP försökte (med varierad framgång) få (avhoppade) Sd-politiker att bli medlemmar i SvP när de satt som politiska vildar.
Citera
2014-10-02, 12:27
Medlem
RexGermanias avatar
Citat:
För sakens skull har jag för ett par veckor sedan erbjudit SvP att förhandla om eventuell sammanslagning och inväntat deras svar innan detta offentliggörande. I ärlighetens namn var jag själv mycket tveksam till detta, men var trots det beredd att ge förhandlingar en genuin chans om SvP hade tackat ja. Det är dock ingen lätt sak att slå samman två så olika organisationer. Det hade blivit minst sagt svårt att nå en lösning där båda parter i praktiken tvingades till betydande men samtidigt acceptabla kompromisser.

SvP svarade nej och frågan om en ”enad rörelse” är därmed enligt min mening helt utagerad.

Jag är mycket besviken på att SvP agerade på det här viset. Här hade vi chansen att ena rörelsen en gång för alla och ledningen tackar nej.

Om inte en kursändring sker innan årsskiftet så kommer jag inte att förnya mitt medlemskap i Svenskarnas parti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in